Announcement

Collapse
No announcement yet.

S62B50 jakoketjun kiristäjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    S62B50 jakoketjun kiristäjä

    Moro,
    nyt kävi niin, että uutta jakoketjun kiristäjää vaihtaessani lipsautin uuden kiristimen jousivoiman vapaaksi jolloin asentaminen tulee lievästi sanottuna vaikeaksi.
    Asennusjuomilla ei ollut vaikutusta
    Pelkään, että jakopään koteloon tehty alumiinikierre vaurioituu kiertäessä ja painaessa. Saattaa jo olla, että joudun jollain tapilla (löytyykö edes?) putsaamaan ensimmäisen jenkan.
    Saako tuon kiristimen jollain tavoin uudelleen "valmiusasentoon" vai pitääkö tyytyä olevaan?
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    On niitä jotkut (ainakin yrittäneet) murjoneet paikalleen, ja muistan m5boardilta tapauksen jossa juurikin kierteet olivat entiset kyseisen operaation jälkeen.
    M550d

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Viisain, helpoin ja halvin ostaa uusi kiristin, kovempi homma alkaa jakokoppa vaihtamaan jos kierre korkkaa :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #4
        Originally posted by jumbo View Post
        On niitä jotkut (ainakin yrittäneet) murjoneet paikalleen, ja muistan m5boardilta tapauksen jossa juurikin kierteet olivat entiset kyseisen operaation jälkeen.

        Jännä paikka ruveta helicoileja väsäämään....
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • Daa Daa
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 908
          • Jyväskylä

          #5
          Mikä tuosta paikalleen laitosta tekee niin yyber hankalaa? Ainakin m60/62 koneisiin tuon kiristimen saa todella helposti paikoilleen, eikä oo vielä kertaakaan kierteet mennyt mikskään vaikka noita on tullut veivattua edes takas monta kertaa.
          Last edited by Daa Daa; 03-05-2015, 15:01.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Eikö tuota S62 kiristintä sitten saa painettua takaisin kasaan?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #7
              Originally posted by Daa Daa View Post
              Mikä tuosta paikalleen laitosta tekee niin yyber hankalaa? Ainakin m60/62 koneisiin tuon kiristimen saa todella helposti paikoilleen, eikä oo vielä kertaakaan kierteet mennyt mikskään vaikka noita on tullut veivattua edes takas monta kertaa.
              Kun lukee tuon aloittajan postauksen, niin huomaa että miksi kiristimen asennus ei enää onnistu.
              M550d

              Comment

              • jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

                #8
                Originally posted by jumbo View Post
                Kun lukee tuon aloittajan postauksen, niin huomaa että miksi kiristimen asennus ei enää onnistu.
                Periaatteessa se pitäisi olla paikalleenlaitettavissa jousi ulkonakin, mutta millä järjellä pystyy annostelemaan voimaa pituussuunnassa samalla kertaa kun pitäisi varovaisesti saada jenka vetämään. Ei välttämäti onnistu kun ei tuo näkyvyyskään ole paras mahdollinen.
                Muutenhan se menisi aivan sormin vääntelemällä.
                Hankin uuden kiristimen, rahaahan tämä vain on ja Motorsport-ympyröissä sitä kuluu varsinkin, jos on ajattelematon.
                Vielä täytyy varoiksi putsata tuo kierteen alku joka otti nokkiinsa yritellessäni...
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                BMW E39 M5, vm. 2002

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 908
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Kun lukee tuon aloittajan postauksen, niin huomaa että miksi kiristimen asennus ei enää onnistu.
                  Juurikin noita lauenneita kiristimiä tullut laitettua monesti ilman ongelmia, ei se jousi nyt niin jäykkä ole ettei sitä asentamaan pysty. No kukin tyylillään..

                  Comment

                  • jonne
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 248
                    • Rusko

                    #10
                    Originally posted by Daa Daa View Post
                    Juurikin noita lauenneita kiristimiä tullut laitettua monesti ilman ongelmia, ei se jousi nyt niin jäykkä ole ettei sitä asentamaan pysty. No kukin tyylillään..
                    Tuli mieleen tuossa jälkikäteen, että mulla oli auto hiukan nokka ylhäällä ajoluiskien päällä ja saattoi olla vaihde päällä vetäny pännin jakoketjuun kiristimen puolelle.
                    ehkä siksi oli niin tiukka...
                    Mikä laulaen tulee, se tulee.

                    BMW E39 M5, vm. 2002

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎