Tuollainen ajatus pyörinyt mielessä vuoden päivät, kun ollut vähän kuumeilua D10 Alpinaa kohtaan, mutta saisi kai tuosta 530d:stäkin voimaa ihan tarpeeksi jos vaihteisto kestäisi.
Siekkisen kanssa oli noin vuosi sitten puhetta tuon GM:n vahvistamisesta, ja se kuullosti kalliilta ja vaikealta. Silloin Jarkko vain totesi että tuon ZF:n kanssa tilanne on toinen...
Muutekin olisi sopiva laatikko tällaiseen kokeiluun kun näkyy pyörivän käytettyjä paljon kohtuullisilla hinnoilla.
Mekaanisestihan tuo laatikon vaihto on varmasti mahdollista, mutta miten ohjauksen kanssa? Jotain aikaisempaa pohdintaa aiheesta on ollut mutta aika laihaksi on jäänyt:
Tuikku saa ainakin homman kuullostamaan helpolta
Ja mitä ZF:ää tuonne kannattaisi yrittää Alpina käyttää ilmeisesti jotain muunnelmaa 5HP24:sta? e38 myös 5HP24, mutta tuikku mainitsi tuin 5HP19 ilmeisesti 530i:n vaihteisto?
Siekkisen kanssa oli noin vuosi sitten puhetta tuon GM:n vahvistamisesta, ja se kuullosti kalliilta ja vaikealta. Silloin Jarkko vain totesi että tuon ZF:n kanssa tilanne on toinen...
Muutekin olisi sopiva laatikko tällaiseen kokeiluun kun näkyy pyörivän käytettyjä paljon kohtuullisilla hinnoilla.
Mekaanisestihan tuo laatikon vaihto on varmasti mahdollista, mutta miten ohjauksen kanssa? Jotain aikaisempaa pohdintaa aiheesta on ollut mutta aika laihaksi on jäänyt:
Tuikku saa ainakin homman kuullostamaan helpolta
Ja mitä ZF:ää tuonne kannattaisi yrittää Alpina käyttää ilmeisesti jotain muunnelmaa 5HP24:sta? e38 myös 5HP24, mutta tuikku mainitsi tuin 5HP19 ilmeisesti 530i:n vaihteisto?
Comment