Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselia M50B25 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlowAmp
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 161
    • Hyvinkää

    Nokka-akselia M50B25 koneeseen

    Tulossa omaan E30:n M50B25TU kone ahtimen kanssa uudelleen rakennettuna. sen verran foorumia on tullu selattua et vastaavia on tehty mutta en löytäny mitä/millaisia nokkia porukka on käyttäny?

    Itselle oon koittanu ettiä internetin ihmeellisestä maailmasta eri vaihtoehtoja mutta yleensä löytyy vakio nokkia ja kiinalaisia.

    Nokat sais mielestäni olla säädettävät. jos löytyy jotain hyviä aihioita omiin tarpeisiin hiottavaksi niin niistä olisi kanssa kiva tietää. Tällä hetkellä kansiäijä oottelee kovianostajia ja nokkia millä sitten säätää
    -BMW E30 318i 2d
    -BMW E36 325i 4d
    -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
    -Hiace
    -VW Transporter
    -BMW E46 330d M-Sport
    -BMW F11 535d M-Sport
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11078
    • Oulu

    #2
    Säädettäväthän ne on ihan tehtaalta lähtien. Itellä on m50nv imunokka pakonokkana ja sitä on aika yleisesti foorumilla käytetty. Ei tarkkaa tietoa miten vaikuttaa, ainakaan mulla.

    EDIT ja onhan se tämäkin topikki olemassa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178117

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • FlowAmp
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 161
      • Hyvinkää

      #3
      Ajattelin tätä ihan yleisesti Nokka-akseli keskusteluna koska itseäni ainakin ottaa kuuppaan selata tuollaista 70 sivun topikkia missä mennään koko moottorin rakennus laidasta laitaan.

      Porukka täällä kuitenkin rakentelee vapari sekä turbo vermeitä niin helpompi mielestäni näin löytää keskustelu aiheesta.

      Itelleni olen katellu nokkia Dbilakselta. löytyy jotain valmiita performance nokkia. Itellä vaan sen verran opiskeltavaa että miten noi rad asteet vaikuttaa nokan toimintaan nostot yms kuitenkin selvillä
      -BMW E30 318i 2d
      -BMW E36 325i 4d
      -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
      -Hiace
      -VW Transporter
      -BMW E46 330d M-Sport
      -BMW F11 535d M-Sport

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Pirkka virityksenä tietty M54B30 imunokka ja NV koneen imunokka pakonokaksi.
        Molemmissa 240asteita ja 9,7mm nostoa.
        Hiomalla perusympyrältä molemmissa päästään 255-260 astetta ja 10,2 nostoon.

        Molemmista otettava myös jakopäärattaan päästä pois tavaraa.
        M54 joku 4mm vanosrattaasta ja NV 2mm rattaan pinnasta.

        Mitenkäs tuon "välyksen" saa nostimista korjattua kun vaihtaa tommoset 1millin perusympyrältä pienemmät nokat,muuten kuin vaihtamalla nokkien kanssa samalla uudet nostimet.
        Avaamalla nostimet ja sormin lussuttelemalla ne täyteen öljyä :think

        Nostimenhan pitää mennä nollavälykseen että saa nokat ajotettua oikein.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3166
          • 47200

          #5
          Eikös ne imase itteensä lisää tavaraa kun pääsee tulee se "sielu" -you name it- sieltä ulommas? Tai näin olen olettanut. Jos lussuttelemalla täyttäis niin nehän olis liian pitkät jo vakionokan kanssa kun se öljy tulee sieltä ulospäin aika huonosti. Näin ollen jäis kantamaan. Mutta uskoisin että kiinni vaan ja v*tusti monoa. :think

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #6
            Originally posted by pazq View Post
            Eikös ne imase itteensä lisää tavaraa kun pääsee tulee se "sielu" -you name it- sieltä ulommas? Tai näin olen olettanut. Jos lussuttelemalla täyttäis niin nehän olis liian pitkät jo vakionokan kanssa kun se öljy tulee sieltä ulospäin aika huonosti. Näin ollen jäis kantamaan. Mutta uskoisin että kiinni vaan ja v*tusti monoa. :think
            Niinpä... nostimet jäi tolla hiotulla nokalla irti akselin pinnasta ja ilman öljynpainetta se ei nollaa välystä.

            Olisko se täyteen lussuttelemalla ja sitten kun ekan kerran nokka painaa nostinta niin jouten oleva öljy tulee ulos sieltä ja välys pysyy/menee nollaan.
            Luulis venttiilijousen pitävän venttiiliä sen verran kiinni että hissukseen tuo ylimääränen ölppä pääsee sielt jostain ulos :think

            Vähän puski kiirettä ton auton kanssa niin laitettii toistaseks vakioilla ajotuspalikan kans kasaan ku on muutakin tekemistä vielä että pystyy perjantaina ajamaan tolla
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              #7
              No joo eihän ne ilman paineita ainakaan pääse täyttymään. Ite silloin kun purkasin noi niin alkuun rallatti vallan perkeleesti mut sitten se loppu kun hetken käytteli. Ja öljyn alla kipossa painelin pistepuikolla siitä kuulasta kunnes ilmat oli tullu ulos nostajasta. Mutta USKOISIN että ne täyttyy enemmän itestään hiotulla nokalla. Vaikkei nämä mitään uskon asioita olekaan.

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by FlowAmp View Post
                Tällä hetkellä kansiäijä oottelee kovianostajia
                Mikkä kovat nostajat tulossa?
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • FlowAmp
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 161
                  • Hyvinkää

                  #9
                  No tilasin Schrikin Solid lifterit. Jenkeistä 300€ posteineen. toimittajalla ei tosin tavaraa joten kestää saaminen. Ja se sitten että onko ne kovat nostajat vai "kovat nostajat" niin on arvoitus. mitään tarkempia kuvia ei oo mutta kansiäijä sano et laita tilaukseen. Rovaniemellä ois yhet nostajat mutta en ole saanut vielä tarkempia tietoja. ovat NV koneeseen mutta luulis sopivan SV koneeseenkin.
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Mikkä kovat nostajat tulossa?
                  -BMW E30 318i 2d
                  -BMW E36 325i 4d
                  -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                  -Hiace
                  -VW Transporter
                  -BMW E46 330d M-Sport
                  -BMW F11 535d M-Sport

                  Comment

                  • FlowAmp
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 161
                    • Hyvinkää

                    #10
                    itelle olis ny pari vaihtoehtoo mitä vois tilailla. Dbilakselta Imu 262/10,4mm, Pako 264/10mm. Cat Cams:siltä vois saada sopivammat toisaalta: Imu 269/10,45 pako 274/11mm
                    -BMW E30 318i 2d
                    -BMW E36 325i 4d
                    -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                    -Hiace
                    -VW Transporter
                    -BMW E46 330d M-Sport
                    -BMW F11 535d M-Sport

                    Comment

                    • FlowAmp
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 161
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Onkos noissa non-vanos ja vanos nokissa jotain muuta eroo kun veto pään rakenne? kun olen nyt noita nokkia tilaamassa. mietin että otanko vanos nokat kun kone on alunperin vanoksella (blokataan pois) vai otanko vain suoraan non vanos nokat ja säädettävät nokkapyörät.
                      -BMW E30 318i 2d
                      -BMW E36 325i 4d
                      -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                      -Hiace
                      -VW Transporter
                      -BMW E46 330d M-Sport
                      -BMW F11 535d M-Sport

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11078
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by FlowAmp View Post
                        Onkos noissa non-vanos ja vanos nokissa jotain muuta eroo kun veto pään rakenne? kun olen nyt noita nokkia tilaamassa. mietin että otanko vanos nokat kun kone on alunperin vanoksella (blokataan pois) vai otanko vain suoraan non vanos nokat ja säädettävät nokkapyörät.
                        Päätyneliö on eri asennossa, eli ajoitus on eri. Mut ajoitatte varmasti kellolla muutenkin ne kohdilleen, niin sillä nyt ei ole merkitystä.

                        Jos otat vanos nokat, niin vanoksen poistoon riittää kun jätät solenoidin piuhan kytkemättä. Jos non vanos nokat, niin sun pitää ostaa vanoksettoman ketjupyörät nokkien välille, peitelevy ja vanoksettoman venakoppa. Ja jos nokka-akselin asentotunnistin on käytössä, niin se tunnistinlevykin pitää olla vanoksettomasta. Säädettäville nokkapyörille en näkis kovaa tarvetta, jos vaan jaksaa toisesta vakiorattaasta pirrata reikiä soikeaksi. Kummankin nokan yhtäaikainen säätöhän siitä jo löytyy vakiona, niin ei tarvi kuin toista pirrata.

                        EDIT jos laitat vanos nokat, niin ei tarvi edes pirrata niitä rattaita. Säätö on vakiona jo olemasa. Jos itse teksin ilman vanosta, niin jättäsin vain vanoksen piuhan kytkemättä ja muuten kaikki osat paikoilleen. Halvin, helpoin ja yksinkertaisin rakaisu. En muutenkaan ymmärrä miksi ihmiset välttelee itse vanos systeemiä virikoneissa. Saahan sillä helposti alavääntöä lisää jos jättää käyttöön sen.
                        Last edited by Pazi88; 21-05-2015, 12:28.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          En muutenkaan ymmärrä miksi ihmiset välttelee itse vanos systeemiä virikoneissa. Saahan sillä helposti alavääntöä lisää jos jättää käyttöön sen.
                          Tuo M50/ M52 vanoksen säätö on hemmetin hidas. Ei oikein toimi pyrkivämmässä ajossa jos koittaa optimoida tehokäyrää vanoksen avulla mutta ei siitä haittaakaan ole kun pitää varsinaisella ajoalueella nokan asennon muuttumattomana.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎