Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 pinnapultit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    m10 pinnapultit

    eli pitäis saada venymättömät pinnapultit ihan pulttikaupast..vakiot on 10.9 ja kävin tänää hakees yhen 12.9 pultin koekappaleeks..mut kysymys kuuluu et onks toi sit hyvä ratkasu? aika vaikee tehä kierre tohon ku pakal koitin ni palasii vaa irtos pakast eli täytyy vissii käyä sorvil kikkailemas ne kierteet..
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 758
    • -

    #2
    Mitenkähän lie karkastu? Vertaappas alkuperästä ja muuta, onko pinnasta erinlain karkastu vai?
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • 525tds
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 489
      • Leppäkoski

      #3
      Mikä idea on vaihtaa kovemmat pultit!
      "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #4
        idea on se et ku tulee kuparitiiviste ni pitää olla nimenomaan venymättömät pultit..eli pultit ei saa venyy enempää ku mitä kansi laajenee lämmetessää ja kiristykses ne ei saa periaattees venyy yhtää

        Comment

        • 525tds
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 489
          • Leppäkoski

          #5
          Kyllä luulis kunnon pulttikaupasta löytyvän pultteja oikeilla kierteen nousulla!
          "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4331
            • Turku

            #6
            En tiedä oliko kierrepakka laatua biltema vai jotain parempaa, mutta siitä huolimatta pakalla kierteytettäessä jengasta tahtoo tulla kaikkea muuta kuin hyvä. Kierre ei tahdo kulkea ruuvin keskiakselilla ja siitä tulee toispuoleinen.
            Kysele eri pulttikaupoista sopivaa pinnapulttia.

            Comment

            • vpernu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 522
              • Kouvola

              #7
              mut se kovuus on mikä? 12.9 vai? ei ne oikein osannu ainaka tos yhes pulttikaupas sanoo siihen mitää..tai ainaka kyseinen myyjä

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Hankit ARP:n studit niin ei tarvitse taiteilla... Kierrettä ei kannata leikata (sorvi, kierrepakka yms. lastuava menetelmä) jos haluaa kestoa, leikattu kierre on aina heikompi kun manglattu.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  #9
                  ihan periaattes en maksa valmiist sarjast älyttömii hintoi ku ne saa taiteiltuu edullisest..ihan käypäset sellaset..vajaa 2€/pultti + toisen pään kierteytys

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by vpernu
                    ihan periaattes en maksa valmiist sarjast älyttömii hintoi ku ne saa taiteiltuu edullisest..ihan käypäset sellaset..vajaa 2€/pultti + toisen pään kierteytys
                    Kyllä 12.9:iin pulttiin pystyy pikateräs kierretyökalutkin, ei tietenkään mitkään btema laatuiset.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #11
                      Ei kestä kierteet kiristää pultin kohdalta jos on normaalisti tehdyt kun n. 90nm noissa rautakaupan 12.9 joten ei kannata. ARP:ia kehiin..nim. kokemusta on :/!!!
                      Lisäksi vaikka kestäiskin niin lämmetessä muotoutuu nuo kierteet viimestään ja kansi alkaa mehimään sivulta ulos nesteitä ja öljyä..

                      rullaamalla tehdyt kierteet voisi kestääkkin, mutta koneistus ja materiaalikustannukset nousevat lähelle ARP:n pultteja joten se ei enää mun mielestä kannata....

                      Halvalla ei saa hyvää.
                      Last edited by Suutari; 17-10-2005, 18:25.
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎