Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n ajo puhtaaksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    DPF:n ajo puhtaaksi

    Miten tuon DPF:n saa ajettua mahdollisimman tehokkaasti puhtaaksi, miten polton saa aikaiseksi?
    Minulla 520da jossa automaatti normaaliajossa valitsee aika ison vaihteen ihan polttoaineen kulutuksen takia.
    Pitäiskö lähteä "polttamaan" vaihdevalinnalla eikä automaatilla ja jos, niin millaisia kierroksia pitäisi aikaansaada jotta poltto käynnistyisi ja kuinka pitkään tuollaista "polttoajoa" pitäisi toteuttaa, jotta suodatin olisi puhdistettu?
    Voiko tällaista puhdistusta tehdä tietämättä moottorin lämpötilaa, ja jos ei, niin millaisia lämpötiloja pitäisi ylläpitää ja kuinka kauan?
    Tarkoitus ei ole poistaa hiukkassuodatinta, joten älkää suositelko noita ratkaisuja, tyhmän rehellisenä siis mennään
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by markku55 View Post
    Miten tuon DPF:n saa ajettua mahdollisimman tehokkaasti puhtaaksi, miten polton saa aikaiseksi?
    Minulla 520da jossa automaatti normaaliajossa valitsee aika ison vaihteen ihan polttoaineen kulutuksen takia.
    Pitäiskö lähteä "polttamaan" vaihdevalinnalla eikä automaatilla ja jos, niin millaisia kierroksia pitäisi aikaansaada jotta poltto käynnistyisi ja kuinka pitkään tuollaista "polttoajoa" pitäisi toteuttaa, jotta suodatin olisi puhdistettu?
    Voiko tällaista puhdistusta tehdä tietämättä moottorin lämpötilaa, ja jos ei, niin millaisia lämpötiloja pitäisi ylläpitää ja kuinka kauan?
    Tarkoitus ei ole poistaa hiukkassuodatinta, joten älkää suositelko noita ratkaisuja, tyhmän rehellisenä siis mennään
    Ei kannata vaivata päätään tuollaisella asialla. Jos kaikki on kunnossa niin auto tekee kyllä polttoja aina tarvittaessa eikä sitä juurikaan huomaa. Jos taas jostain syystä nimenomaan haluaa että auto tekee sen polton, kannattaa vaan ottaa yhteyttä foorumilaiseen joka voi todentaa yhdellä kerralla vikakoodit, moottorin lämmöt, viimeisimmän polton ajankohdan, pakopaineet sekä pakottaa polton päälle.

    Joku muu saa tarkemmin selittää kriteerit poltolle, mutta esim. moottorin lämmöt pitää olla yli 75c, ei saa olla hiukkassuodatinjärjestelmään liittyviä vikakoodeja jne. Polton aikana moottorinohjausyksikkö säätää ruiskutusta siten että pakolämpötila nousee parhaimmillaan n. 600 asteeseen. Tasainen yli 80km/h vauhti on polton kannalta ihan tarpeeksi, ei silloin hypi pienessä alamäessä pois päältä (moottorijarrutus=poltto off).
    Last edited by Supra^; 14-06-2015, 20:29.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #3
      Bmwhat android/iphone softalla saa arvot näkyviin ja voi pyytää eculta polttoa. Poltto alkaa ilmeisesti kun oikeat olosuhteet kuten lämpötila täyttyy. Ohjelmasta voi sitten seurata ajon aikana kun kuonat palaa pikkuhiljaa nollaan.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎