Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia lastutuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    Kokemuksia lastutuksesta

    Sorry, turha juttu minun osalta, näkyy täältä:


    Mutta kertokaa toki omia kokemuksia, olisi mielenkiintoista kuulla.
    Last edited by markku55; 16-06-2015, 22:35. Reason: Double thread.
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    #2
    Tuon linkin takana on kokemukseni juuri lastutuksen jälkeen, nyt olen jo ajellut jonkun verran kaupunkiajoa, ja pakko myöntää, että etu polttoainekulutuksessa ei ole yhtä iso kuin matka-ajossa, mutta kuitenkin selkeä, saapa nähdä mihin pääsen jos ja kun raaskin olla jatkuvasti hyödyntämättä noita kivoja fiiliksiä kun oikein polkaisee pohjaan.
    Lapsettaa, lapsettaa

    Comment

    • peeämwee
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1822
      • I sink hell

      #3
      Se on oikein että lapsettaa. Ainakin joskus. Elämästä pitää nauttia.
      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
      http://velkakello.fi/

      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

      Comment

      • markku55
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2015
        • 200
        • Hanko

        #4
        Automaatin toiminta lastutuksen jälkeen

        Olen hieman ulalla, miten lisääntyneen tehon ja väännön saisi oikeasti mukaan kehiin?
        Nyt tuntuu siltä, että vaihteisto ei "tajua" lisääntyneistä voimavaroista mitään, vaan lähtee kick downilla vaihtamaan todella pienelle jolla sitten vedetään tuonne 4200-4400rpm vaikka isommalla vaihteella olisi homma hoitunut nopeammin - no ainakin noin perstuntumalla.
        Äänet kun ei diiselissä ole kummoiset, ei tule edes sieltä kiksejä ja fiilistä, että nyt MENNÄÄN:(
        Onko antaa neuvoja miten kiihdytys lähes paikaltaan ja toisaalta ohituksissa tulisi tehdä jotta automatiikka tukisi parasta mahdollista kiihtyvyyttä, turvallisuutta ja hauskuutta?

        Comment

        • Mikiis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 906
          • Oulu

          #5
          Originally posted by markku55 View Post
          Olen hieman ulalla, miten lisääntyneen tehon ja väännön saisi oikeasti mukaan kehiin?
          Nyt tuntuu siltä, että vaihteisto ei "tajua" lisääntyneistä voimavaroista mitään, vaan lähtee kick downilla vaihtamaan todella pienelle jolla sitten vedetään tuonne 4200-4400rpm vaikka isommalla vaihteella olisi homma hoitunut nopeammin - no ainakin noin perstuntumalla.
          Äänet kun ei diiselissä ole kummoiset, ei tule edes sieltä kiksejä ja fiilistä, että nyt MENNÄÄN:(
          Onko antaa neuvoja miten kiihdytys lähes paikaltaan ja toisaalta ohituksissa tulisi tehdä jotta automatiikka tukisi parasta mahdollista kiihtyvyyttä, turvallisuutta ja hauskuutta?
          Älä käytä kickdownia, painat kaasun siihen rajalle. Näin ainaskin isommissa dieseleissä toimii parhaiten.
          F11 530d -11
          E91 -06 320d
          x2 Tuikut
          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

          Comment

          • markku55
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2015
            • 200
            • Hanko

            #6
            Originally posted by Mikiis View Post
            Älä käytä kickdownia, painat kaasun siihen rajalle. Näin ainaskin isommissa dieseleissä toimii parhaiten.
            Kuulostaa järkevältä, mites käsinvalinta, olen ollut huomaavinani, että omasta valinnasta huolimatta automatiikka astuu peliin jos niin tarpeen näkee?

            Comment

            • BaTTman
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 70
              • Pirkanmaa

              #7
              Aika herkkiä ovat bmw:n tomaatit vaihtamaan pienemmälle. Verrattuna chevyn vanin tomaattiin, joka lastutuksen jälkeen toimi kuin unelma. Antoi mennä isolla vaihteella ja väännöllä.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                X3 3.0da M57N2 ohjelmointia ja penkitystä vertailumielellä

                Rustataampa pieni stoori tänne. en jaksanu uutta ketjua avata koska tämän topikin otsikko kattaa melkosen hyvin kyseisen aiheen.

                lähtökohta oma x3 dpf poistettuna ja tarkoitus ihan puhtaasti verrata eri softia ja niiden käytöstä penkissä. Lapuissa jokaista softaa verrataan vakioon, ois ollu liian sekamelska laittaa kaikki käyrät samaan lappuun.
                Tuikun softalla menty lähes koko auton omistusaika ilman mitään ongelmia, vetoja on riittänyt ja kulutus ollut maltillinen. foorumia ja facebookkia selatessa ei ole voinut olla törmäämättä tosiasiaan että paljon on softantekijöitä olemassa. tässä kolmen eri tekijän kädenjälkeä ihan paperilla, simon softasta on uusi versio olemassa, sitä en ole päässyt vielä testaamaan, mutta herra itsekkin hieman ihmetteli vaisua tulosta eka softaversiolle penkissä.
                tuikun softassa vääntöä on rajotettu tarkotuksella ja aj tech teki omansa myös koekäyttöön ja sillä irtosi ykköspokaali tässä mittelössä jossa nyt ei ollut tarkotus kilpailla missään nimessä.


                simos performance mod1


                tuikku


                ajtech



                yhteistä asiassa on se että auto on koko vertailujen ajan penkissä kiinni ja asetukset samat, joten mittausvirheitä ei varmasti ole.

                kunhan ehdin uudelleen asiaan paneutua testaan simon softan uuden version.

                jos muilla softanikkareilla on halua saaha omaa lappua vertailuun niin ottakaa vaan yhteyttä.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Jokaiselleko annettiin vakio-ohjelma tehtäväksi vai jonkun tekemä pohja?
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Jokaiselleko annettiin vakio-ohjelma tehtäväksi vai jonkun tekemä pohja?
                    Kaikille sama lähtökohta. Täysin vakio softa.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      #11
                      .
                      Minä tein tuohon ensimmäisen softan noin puolitoista vuotta sitten, sen jälkeen sitä kerran muutettiin kun suodatin poistettiin, tehoihin ei koskettu.
                      Eipä silloin kun alkuperäinen softa tehtiin, ollut max teho toivelistalla, vaan sellainen softa manuaalivaihteiseen, joka varmasti kestää.
                      Omaan työhöni olen oikein tyytyväinen, softasta tuli juuri sellainen kun mielessäni kuvittelinkin.

                      Maksimi teho on hyvässä kohden ja vääntö on sellaisella tasolla, jolla kytkin varmasti kestää. Käyrät on erittäin hyvän malliset. Sokerina pohjalla vielä, että on "kilpailijan" mittaama, jotta ei ole varmaankaan kotiinpäin vetoa voinut tapahtua ja softa on tehty paaaljon ennen toisia.

                      Vääntöä saa tuohon helposti lisääkin, samoin tehoa, jos on tarvetta, kynttilä alkaa vaan vakio-osilla helposti palamaan molemmin puolin.
                      Kytkintä ei kannattaisi päästää luistamaan ensimmäistäkään kertaa, kun se peli tahtoo sitten olla menetetty.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Eiku kyllä se tuikku mun auto on 6hp26 laatikolla. Se toinen samanlainen oli se manuaali, mutta ite sillon aikanaan pyysin että rajoitetaan se vääntö ettei jakolooda posahda.

                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          #13
                          .
                          Joo, minä olenkin näköjään jo riihitonttu iässä ...
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5200
                            • Stadi

                            #14
                            Oliko toi nyt ajettu 4veto penkissä vai takavetoisena?
                            Pitäisi kyllä toi omakin saada penkkiin. :think
                            Ja btw. mulla pukkaa hennosti mustaa tyhjäkäynnillä. Siis todella hennosti, mutta sen verran että voi sanoa ja täyskiihdytyksessä antaa aika kunnolla
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎