Tuon linkin takana on kokemukseni juuri lastutuksen jälkeen, nyt olen jo ajellut jonkun verran kaupunkiajoa, ja pakko myöntää, että etu polttoainekulutuksessa ei ole yhtä iso kuin matka-ajossa, mutta kuitenkin selkeä, saapa nähdä mihin pääsen jos ja kun raaskin olla jatkuvasti hyödyntämättä noita kivoja fiiliksiä kun oikein polkaisee pohjaan.
Lapsettaa, lapsettaa
Se on oikein että lapsettaa. Ainakin joskus. Elämästä pitää nauttia.
Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva http://velkakello.fi/
Olen hieman ulalla, miten lisääntyneen tehon ja väännön saisi oikeasti mukaan kehiin?
Nyt tuntuu siltä, että vaihteisto ei "tajua" lisääntyneistä voimavaroista mitään, vaan lähtee kick downilla vaihtamaan todella pienelle jolla sitten vedetään tuonne 4200-4400rpm vaikka isommalla vaihteella olisi homma hoitunut nopeammin - no ainakin noin perstuntumalla.
Äänet kun ei diiselissä ole kummoiset, ei tule edes sieltä kiksejä ja fiilistä, että nyt MENNÄÄN:(
Onko antaa neuvoja miten kiihdytys lähes paikaltaan ja toisaalta ohituksissa tulisi tehdä jotta automatiikka tukisi parasta mahdollista kiihtyvyyttä, turvallisuutta ja hauskuutta?
Olen hieman ulalla, miten lisääntyneen tehon ja väännön saisi oikeasti mukaan kehiin?
Nyt tuntuu siltä, että vaihteisto ei "tajua" lisääntyneistä voimavaroista mitään, vaan lähtee kick downilla vaihtamaan todella pienelle jolla sitten vedetään tuonne 4200-4400rpm vaikka isommalla vaihteella olisi homma hoitunut nopeammin - no ainakin noin perstuntumalla.
Äänet kun ei diiselissä ole kummoiset, ei tule edes sieltä kiksejä ja fiilistä, että nyt MENNÄÄN:(
Onko antaa neuvoja miten kiihdytys lähes paikaltaan ja toisaalta ohituksissa tulisi tehdä jotta automatiikka tukisi parasta mahdollista kiihtyvyyttä, turvallisuutta ja hauskuutta?
Älä käytä kickdownia, painat kaasun siihen rajalle. Näin ainaskin isommissa dieseleissä toimii parhaiten.
Aika herkkiä ovat bmw:n tomaatit vaihtamaan pienemmälle. Verrattuna chevyn vanin tomaattiin, joka lastutuksen jälkeen toimi kuin unelma. Antoi mennä isolla vaihteella ja väännöllä.
X3 3.0da M57N2 ohjelmointia ja penkitystä vertailumielellä
Rustataampa pieni stoori tänne. en jaksanu uutta ketjua avata koska tämän topikin otsikko kattaa melkosen hyvin kyseisen aiheen.
lähtökohta oma x3 dpf poistettuna ja tarkoitus ihan puhtaasti verrata eri softia ja niiden käytöstä penkissä. Lapuissa jokaista softaa verrataan vakioon, ois ollu liian sekamelska laittaa kaikki käyrät samaan lappuun.
Tuikun softalla menty lähes koko auton omistusaika ilman mitään ongelmia, vetoja on riittänyt ja kulutus ollut maltillinen. foorumia ja facebookkia selatessa ei ole voinut olla törmäämättä tosiasiaan että paljon on softantekijöitä olemassa. tässä kolmen eri tekijän kädenjälkeä ihan paperilla, simon softasta on uusi versio olemassa, sitä en ole päässyt vielä testaamaan, mutta herra itsekkin hieman ihmetteli vaisua tulosta eka softaversiolle penkissä.
tuikun softassa vääntöä on rajotettu tarkotuksella ja aj tech teki omansa myös koekäyttöön ja sillä irtosi ykköspokaali tässä mittelössä jossa nyt ei ollut tarkotus kilpailla missään nimessä.
simos performance mod1
tuikku
ajtech
yhteistä asiassa on se että auto on koko vertailujen ajan penkissä kiinni ja asetukset samat, joten mittausvirheitä ei varmasti ole.
kunhan ehdin uudelleen asiaan paneutua testaan simon softan uuden version.
jos muilla softanikkareilla on halua saaha omaa lappua vertailuun niin ottakaa vaan yhteyttä.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
.
Minä tein tuohon ensimmäisen softan noin puolitoista vuotta sitten, sen jälkeen sitä kerran muutettiin kun suodatin poistettiin, tehoihin ei koskettu.
Eipä silloin kun alkuperäinen softa tehtiin, ollut max teho toivelistalla, vaan sellainen softa manuaalivaihteiseen, joka varmasti kestää.
Omaan työhöni olen oikein tyytyväinen, softasta tuli juuri sellainen kun mielessäni kuvittelinkin.
Maksimi teho on hyvässä kohden ja vääntö on sellaisella tasolla, jolla kytkin varmasti kestää. Käyrät on erittäin hyvän malliset. Sokerina pohjalla vielä, että on "kilpailijan" mittaama, jotta ei ole varmaankaan kotiinpäin vetoa voinut tapahtua ja softa on tehty paaaljon ennen toisia.
Vääntöä saa tuohon helposti lisääkin, samoin tehoa, jos on tarvetta, kynttilä alkaa vaan vakio-osilla helposti palamaan molemmin puolin.
Kytkintä ei kannattaisi päästää luistamaan ensimmäistäkään kertaa, kun se peli tahtoo sitten olla menetetty.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eiku kyllä se tuikku mun auto on 6hp26 laatikolla. Se toinen samanlainen oli se manuaali, mutta ite sillon aikanaan pyysin että rajoitetaan se vääntö ettei jakolooda posahda.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
.
Joo, minä olenkin näköjään jo riihitonttu iässä ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Oliko toi nyt ajettu 4veto penkissä vai takavetoisena?
Pitäisi kyllä toi omakin saada penkkiin. :think Ja btw. mulla pukkaa hennosti mustaa tyhjäkäynnillä. Siis todella hennosti, mutta sen verran että voi sanoa ja täyskiihdytyksessä antaa aika kunnolla
Comment