Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hakusessa mahd. pieni ja kevyt moottori + vaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Hakusessa mahd. pieni ja kevyt moottori + vaihteisto

    Tarkoitus olisi rakentaa pienestä susukin maasturista offroad auto.
    Tähän tarvitsisi löytää moottori + vaihteistopaketin joka täyttää alla olevat vaatimukset.

    1. Mielellään diesel mutta ei välttämätön.
    2. Automaatti (ehdoton vaatimus)
    3. Mahd. kevyt
    4. mahdollisimman yksinkertainen. mitä vähemmän sähköjä sitä parempi.
    tulee nimittäin uppoamaan suohon, lampeen ym.
    5. edullinen

    lisää projektista voi lukea täältä:


    Ehdottakaas vaihtoehtoja, muutkin käy kuin bemarin paketit mutta takavetoisesta pitää olla.
    Kiitos etukäteen.
    Last edited by Takalo_kari; 13-08-2015, 20:35.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    BMW M10 bensamoottori. Automaattivaihteiston löytäminen siihen perään voi olla haaste mutta muuten, siinä on saatavuus/hinta/luotettavuus kohdallaan. Teho/painosuhde on OK.

    M40 moottori on hieman kompaktimpi pienemmän sylinterivälin ansiosta. Ei saa tehoa samallalailla kuin M10:stä. On ollut enemmän automaatin kera autoissa ainakin mitä olen itetörmännyt. Kone on vielä kevyempi kuin M10. Yläkerta kannattaa varautua remppaamaan mutta sittenpä se toimiikin pitkät pätkät. Ei oo kallis operaatio.
    M40 ihan pienen ahtopaineen kera voisi olla OK paketti. Puristussuhde on valmiiksi turbolle sopiva.

    Jarno
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      M47 diesel, johon löytyy sitten askeja perään kovana tai automaattina. Painosta en osaa sanoa ja sähköähän noissa enemmän liikkuu kuin m10-ikäisissä.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

        #4
        Jos dieseli pitää olla nii M47 110kw, sen perää löytää helposti automaatin

        Ei oo kyl yhtä yksinkertanen ku m10 ja hinnatki eri luokassa.
        Last edited by janne30; 14-08-2015, 16:00.
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


        1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #5
          vaihtoehdot alkaa näyttämään siltä että melkein kuitenkin kallistun E36 korimallin alkupään 1.6-1.8i bensa koneeseen kohtalaisen voiman, yksinkertaisuuden, ja hyvän varaosatarjonnan takia.

          is koneen saa varmaan suoraa unohtaa sillä tässä hommassa tarvitaan alavääntöä.

          minkälaisia nuo 1.6 ja 1.8 ovat tyyliltään? -ei ole koskaan tullut omistettua noin pientä myllyä
          alavääntö?
          onko lohko valua vai alumiinia?
          eikö ajonesto tullut vasta vuonna 94?

          ja onko koneen perään sopivassa automaatissa paljon sähköjä?
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by A.I View Post
            vaihtoehdot alkaa näyttämään siltä että melkein kuitenkin kallistun E36 korimallin alkupään 1.6-1.8i bensa koneeseen kohtalaisen voiman, yksinkertaisuuden, ja hyvän varaosatarjonnan takia.

            is koneen saa varmaan suoraa unohtaa sillä tässä hommassa tarvitaan alavääntöä.

            minkälaisia nuo 1.6 ja 1.8 ovat tyyliltään? -ei ole koskaan tullut omistettua noin pientä myllyä
            alavääntö?
            onko lohko valua vai alumiinia?
            eikö ajonesto tullut vasta vuonna 94?

            ja onko koneen perään sopivassa automaatissa paljon sähköjä?
            Puhut siis M43 tai M40 koneesta. Noissa lohkot valurautaa. M43 ketjulla ja M40 hihnalla.

            Niiden perään taitaa saada suht pienellä vaivalla m10 automaatin jossa on hydraulinen venttiilipöytä yms.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by A.I View Post
              vaihtoehdot alkaa näyttämään siltä että melkein kuitenkin kallistun E36 korimallin alkupään 1.6-1.8i bensa koneeseen kohtalaisen voiman, yksinkertaisuuden, ja hyvän varaosatarjonnan takia.

              is koneen saa varmaan suoraa unohtaa sillä tässä hommassa tarvitaan alavääntöä.

              minkälaisia nuo 1.6 ja 1.8 ovat tyyliltään? -ei ole koskaan tullut omistettua noin pientä myllyä
              alavääntö?
              onko lohko valua vai alumiinia?
              eikö ajonesto tullut vasta vuonna 94?

              ja onko koneen perään sopivassa automaatissa paljon sähköjä?
              iS-koneessa (M42) on parempi alavääntö, kuin M40:ssä, eli noissa 1,6-1,8i-koneissa. Samoja M40-koneita käytettiin myös E30:ssä.
              PS. Allekirjoittaneelta löytyy yksi kyseisen koneen 100tkm ajettu automaattivaihteisto.

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Puhut siis M43 tai M40 koneesta. Noissa lohkot valurautaa. M43 ketjulla ja M40 hihnalla.

              Niiden perään taitaa saada suht pienellä vaivalla m10 automaatin jossa on hydraulinen venttiilipöytä yms.
              M40-koneita on automaatilla, nelivaihteisia. E36:ssa on myös M42:ta saanut automaatilla.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                onkos noissa m40, m42 ja m43 automaateissa paljonkin sähköä / älyä?

                Volvon 2.3l 4cyl pannu + automaatti voisi olla myös mainio vaihtoehto.
                kuulema tosi kestävä ja lähes sähkötön.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by A.I View Post
                  onkos noissa m40, m42 ja m43 automaateissa paljonkin sähköä / älyä?

                  Volvon 2.3l 4cyl pannu + automaatti voisi olla myös mainio vaihtoehto.
                  kuulema tosi kestävä ja lähes sähkötön.
                  Tuon Volvon tomaattilaatikon saa sillä kutosdieselin kykäkopalla myös joka käy sitten vag 1.9tdi/td joka on saippuan halpa moottori ja saa siihen voimaa jonkuverran ja alhaallekin jotain väännön tynkää.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by A.I View Post
                    onkos noissa m40, m42 ja m43 automaateissa paljonkin sähköä / älyä?

                    Volvon 2.3l 4cyl pannu + automaatti voisi olla myös mainio vaihtoehto.
                    kuulema tosi kestävä ja lähes sähkötön.
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by T3 View Post
                      iS-koneessa (M42) on parempi alavääntö, kuin M40:ssä, eli noissa 1,6-1,8i-koneissa. Samoja M40-koneita käytettiin myös E30:ssä.
                      PS. Allekirjoittaneelta löytyy yksi kyseisen koneen 100tkm ajettu automaattivaihteisto.


                      M40-koneita on automaatilla, nelivaihteisia. E36:ssa on myös M42:ta saanut automaatilla.
                      Onko M4x koneen perässä olevassa laatikossa paljonkin sähköä?

                      Ja mitä tuo sinun laatikko laatikko makssa?

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #12
                        500e on max pudjetti koneeseen, en viitsi ostaa viimesen päälle olevaa autoa vaan hakusessa joku mätä raato missä tekniikka ok.
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #13
                          Originally posted by A.I View Post
                          500e on max pudjetti koneeseen, en viitsi ostaa viimesen päälle olevaa autoa vaan hakusessa joku mätä raato missä tekniikka ok.
                          Ja sillon kannattaa unohtaa bemarit täysin koska kaikki on ns. teinirasseja takavetoja joista pyydetään ja maksetaan täysin käsittämättömiä hintoja suhteessa auton kuntoon. M10 menisi budjettiin mutta itse katselisin aloituspostauksen perusteella japanilaisia 3-pyttysiä. Niitä löytyy mm. isuzulta ja daihatsulta. Laatikot voi ottaa sitten takavetosesta ja laittaa ns. sovitelaipalla paikalleen. Nykyään löytyy aika monesta kylästä cnc-polttoleikkurit joilla voi tehdä levystä sopivan sovitepalan koneen ja laatikon väliin.


                          Ps. mullakin on tallissa ylihintainen teinirassi jota epätoivon vimmalla yritän saada ajokuntoon. Purkaukseni oli osoitettu kaikille niille jotka kuvittelee että merkki keulalla oikeuttaa pyytämään enemmän kuin kunto antaisi olettaa.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Onko M4x koneen perässä olevassa laatikossa paljonkin sähköä?

                            Ja mitä tuo sinun laatikko laatikko makssa?
                            Tässä laatikossa taitaa ainut "sähkö" olla kytkimessä, joka estää auton käynnistämisen "vaihde päällä". Taitaa tuokin toimia jotenkin hydraulisesti tms. Muuten laatikkoon ei ole yhteydessä, kuin kick-down:in vaijeri ja mekaaninen ajoalueen siirtotanko/vipu.

                            Hintakeskustelut hoidetaan privalla
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by T3 View Post
                              Tässä laatikossa taitaa ainut "sähkö" olla kytkimessä, joka estää auton käynnistämisen "vaihde päällä". Taitaa tuokin toimia jotenkin hydraulisesti tms. Muuten laatikkoon ei ole yhteydessä, kuin kick-down:in vaijeri ja mekaaninen ajoalueen siirtotanko/vipu.

                              Hintakeskustelut hoidetaan privalla
                              Tuo nimittäin sopisi noin asian ollessa erääseen prokkikseeni loistavasti.
                              Nyt vain pitää saada pari muuta jaloista pois että pääsee sen kimppuun.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎