Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perässä vikaa ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pelju
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 45
    • Oulu

Perässä vikaa ?

Missä mahtaa olla vika kun tämä minun 520itouring vm.94/200tkm tuntuu suoralla 'tunnottomalta' ajaa. Kaupungissa tai muuten hitaata ajettaessa tätä ei huomaan mutta kuivalla moottoritiellä syntyy tunne, että istuisi rasvatun pallon päällä ? Auto ei seilaa kummemmin mutta tuntuu kuin takapyörät eivät aina olisi menossa samaan suuntaan kuin keula. Vedättäessä tunne voimistuu.

Jos luulette, että kyseessä on hankalasti korjattava ongelma, kuten perän puslat niin arvioikaa samalla mitä homma voisi kustaan merkkiliikkeessä tyyliin Jurvakainen/oulu. Muutkin korjaamot oulun suunnalla kiinnostaa jos teillä on positiivisia kokemuksia niistä.

-Jukka
  • substanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1460
    • Tampere

Re: Perässä vikaa ?

Originally posted by pelju
    Jos luulette, että kyseessä on hankalasti korjattava ongelma, kuten perän puslat.
    Veikkaisin että vika olis juurikin tuo, tuntuuko ohittaessa tms. että perä jatkaa suoraan?

Comment

• pelju
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 45
      • Oulu

Jep, siltähän se vähän tuntuu.

Minulle tuossa jo suositeltiin 4-pyöräsuuntausta (Autokorjaamo Nikunen 60e) missä ongelma ehkä korjautuu ja ainakin varmasti selviää, olipa se mikä tahansa. Jos puslissa on välystä niin saavat EHKÄ vaihtaa ne kun hintaa eivät osanneet sanoa.

Jurvakainen ilmoitti puslien vaihdon maksavan 200e.

-Jukka

Comment

• vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

Vai nelipyöräsuuntausta! Mitäköhän ne meinaa säätää? Siellä kun ei ole minkäänlaisia säätöjä! Apurungon puslat on väljät, koitappa käsijarru päällä ajamalla liikutaa autoa eteen ja taakse, veikkaan että kolahtaa ja välyksen myös näkee.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

Comment

• 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

mulla tuntuu seilaavan samalain,vasta kyllä vaihettiin ne isot puslat taakse,mitähän sitä minä sitten katon? sitte mulla vielä puoltaa oikeelle se kosla,tai siitä se koko juttu varmaan juontuukin,sen jälkeen tuli toi onkelma kun vaihtoin talvirenkaat.rattikin on sillee vähän oikeelle päin ku laittaa renkaat suoraan tai sinne päin. siitä sitä saa ky huollossa säätelevät noita aurauksia yms.pitää taas käydä nelipyöräsuuntauksessa kun kesikset laitetaan paikalleen..
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

Comment

• VWTRE
            Newbiemmer
            • Jan 2004
            • 22

Kannattaa tsekata kohteita:
            Takana apurungon puslat. Edessä alapallonivel tai raidetangonpää.
            Itellä oli viime talvena vikaa molemmissa. Apurunko oli pudonnut pois puslalta ja hakkas runkoon. Kelkan kumit vaihdoin itse. Alapallonivelet vaihdatin. Sitten kaikki kulmat kohdalleen, loppu kolina ja puoltaminen.
            -92 e36 320i

Comment

• jraiha
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 566
              • Kempele

Itellä seilas tollee ja vaihdoin juurikin apurungon puslan. sijaitsee takarenkaan etupuolella ja sen näkee, ku kurkistaa helman alle. Toihan on e30:n tyyppivika.
              e36:een pusla maksoi reilun 10e ja vaihtaminen helppoa, ku heinänteko.
              Tuo autokorj. Nikusen pelleily mua lähinnä naurattaa. Se nörtti tiskin takana on kyllä innokas ottamaan töitä vastaan ja aina sama vastaus.. "ongelma ainakin varmasti selviää." eipä siinä mitää, mut ku siitä ongelman selvittämisestä joutuu maksamaan itsensä kipeäksi.
              nimim. kokemuksen syvällä rinta-äänellä.
              e46

Comment

• pelju
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 45
                • Oulu

Väliin jää niin Nikunen kuin Jurvakainen. Haen puslat tarvikkeesta ja suvun tosi-miehet hoitavat vaihdon.

Nytkyttelin ees, taas kässäri päällä ja ikkuna auki. Loksahteluahan sieltä kuului ja kun lähdin liikkeelle niin hetken tuntui entistäkin tunnottomammalta... Varmaan vain luulen niin.

Comment

• aatu_
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 57
                  • Oulainen

mulla oli semmoinen vika että tuntui etää perä pyrkilähtemään ihan eri suuntaan kuin keula niin vika oli sellainen että kuskin puolen pyörätuenta oli revennyt siitä takalavetista irti.....ja korjaus olikin sitten astetta vittumaisempi......ja kallis!!! :(

Comment

• fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

Originally posted by jraiha
                    Itellä seilas tollee ja vaihdoin juurikin apurungon puslan. sijaitsee takarenkaan etupuolella ja sen näkee, ku kurkistaa helman alle. Toihan on e30:n tyyppivika.
                    e36:een pusla maksoi reilun 10e ja vaihtaminen helppoa, ku heinänteko.
                    Tuo autokorj. Nikusen pelleily mua lähinnä naurattaa. Se nörtti tiskin takana on kyllä innokas ottamaan töitä vastaan ja aina sama vastaus.. "ongelma ainakin varmasti selviää." eipä siinä mitää, mut ku siitä ongelman selvittämisestä joutuu maksamaan itsensä kipeäksi.
                    nimim. kokemuksen syvällä rinta-äänellä.
                    Nostetaas tää ylös. Nyt epäilen nimittäin ittellä samaa vikaa... :? Tuntuu että moottoritiellä kovaa ajettaessa, perä elää omaa elämäänsä :?: Ja urissa auto vaeltelee...välillä jopa vaarallisen tuntusesti.. Lisäksi auto viettää oikealle...Joka johtunee ohjauskulmista, jotka menee kyllä säätöön... Tuossa heitettiin, että apurungon puslan vaihto oli helppoa, kuin heinänteko?! Nyt kaipaisin ohjeita, mitä tuo käytännössä tarkoittaa?? 8)
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

Comment

• fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

Eikö kukaan osaa neuvoa? :? Myös hyvä linkki netistä ois kova juttu :P
                      E91 325d M-Sport

Comment

• Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

Itse itseäni toisesta topikista lainaten:

Originally posted by Ha2
                        Löytypä valokavallinen englanninkielinen selkeä ohje noiden puslien vaihtoon. Pitääpä ruveta järjestään aikaa pajalle...

Linkki. Sieltä aukeaa pdf-tidosto ja sivut 10-12 on oikotie onneen.
                        E61 525d LCI

Comment

• fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

Kiitoksia, oikeen paljon
                          E91 325d M-Sport

Comment

• derjay
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 87
                            • Turku

Joo, mä vaihdoin kans tossa vähän aikaa sitten noi apurungon puslat. Mun kokemukset taas on ihan vastakkaisia, kyllähän se uus sinne paikalleen meni kun laitto vähän vaseliinia mutta vanha ei halunnut tulla prrrkeleelläkään pois! Tietäähän nuo aluosat, 4 tuntia kun talttas ni tulihan se sieltä.. Voittekin sitte arvata että se mitä siitä puslasta jäi jäljelle lähti aika haipakkaa pesismailan päästä mereen.. :juo Mutta en sano ettäkö se olis kaikilla noin vaikeaa.
                            Ei sinne takapyörien alle mitään hiekkaa tarvita, nehän pyörii jo!

Comment

• herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

Mulla taas on aivan päinvastaisia kokemuksia, noiden puslien vaihtoon meni 30min per puoli sen jälkeen kun olin saanu ulosvetäjän hitsattua. Eniten meni aikaa kun lämmittelin kuumailmapuhaltimella sitä apurunkoa missä pusla on sisällä, tulee vähän livakammin ulos kun on lämmin.
                              Retard Member

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎