Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 alkaa pitämään kalinaa 3000rpm->

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stibe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 294
    • Helsinki

    m20b25 alkaa pitämään kalinaa 3000rpm->

    Siis ei pidä mitään ns. ylimääräisiä ääniä tyhjäkäynnillä mutta ajaessa vasta huomaa kun kierrokset nousee yli 3000rpm-> ni alkaa kalisemaan.
    Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

    bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
    ex- bmw e30 323 2.7i
  • Jääkarhu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 130
    • Ylivieska

    #2
    Originally posted by stibe
    Siis ei pidä mitään ns. ylimääräisiä ääniä tyhjäkäynnillä mutta ajaessa vasta huomaa kun kierrokset nousee yli 3000rpm-> ni alkaa kalisemaan.
    Harakkalaakeri....
    Vanhaa se olla pitää..

    E10 2002A-71
    E21 320A-76
    E21 320-76
    E21 320i-76
    E21 320i-77
    E21 318i-80
    E21 318i-82
    E12 520 3.0-80

    Comment

    • Tomp_pa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 749
      • Helsinki (e30 garage)

      #3
      alakerranlaakeri veikkaisin

      luultavasti 5-6 pytyn kiertokangen laakeri...
      remontille voi varata 700€ rahaa
      xXx

      Comment

      • stibe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 294
        • Helsinki

        #4
        ääni kuullostaa terävältä
        Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

        bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
        ex- bmw e30 323 2.7i

        Comment

        • Second
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 223
          • Kaarina

          #5
          kiertokangen laakeri
          ex-E39 530d M-sport
          ex-E30 325i cabrio
          ex-E30 325i
          ex-E34 535i

          Comment

          • Jääkarhu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 130
            • Ylivieska

            #6
            Originally posted by Tomp_pa
            luultavasti 5-6 pytyn kiertokangen laakeri...
            remontille voi varata 700€ rahaa
            Ai miksi justii 5-6 pytyn???? Miksei muiden???

            Ja ei siihen ny hetikää 700€ mee, ei ees puolia tuosta. KK-laakerisarja maksaa n. 40€, runkolaakerisarja vajaan 100€. Ja jos ei itse vaihda, korjaamollakaan tuossa ny ei pitäs 4-5 tuntia kauempaa mennä.

            Ei muuten kannattas ajaa yhtään tuolla, koska voipi tulla lisää damagea....Sitte voi jo mennäkkin se 700€ tai enemmän.
            Vanhaa se olla pitää..

            E10 2002A-71
            E21 320A-76
            E21 320-76
            E21 320i-76
            E21 320i-77
            E21 318i-80
            E21 318i-82
            E12 520 3.0-80

            Comment

            • stibe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 294
              • Helsinki

              #7
              Mutta jos sielt on laakeri menny ni eiks sen pitäis kalista sitte jo muutenki eikä kierroksien mukaan?
              Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

              bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
              ex- bmw e30 323 2.7i

              Comment

              • makaroooni
                Newbiemmer
                • Mar 2005
                • 12

                #8
                Originally posted by stibe
                Mutta jos sielt on laakeri menny ni eiks sen pitäis kalista sitte jo muutenki eikä kierroksien mukaan?
                Ei välttämättä.kaverilla oli samanlaiset oireet ja korjaantu laakereiden vaihdolla.

                Comment

                • stibe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 294
                  • Helsinki

                  #9
                  Sitte menee kk-laakerien vaihdoks täs. vaihtaa samalla taakset sitte ne puslatki

                  Asennuskaljat pitää vaan kävästä hakemas
                  Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

                  bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
                  ex- bmw e30 323 2.7i

                  Comment

                  • stibe
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 294
                    • Helsinki

                    #10
                    Remppaa tehty eli puslat vaihettu ja samalla tietenkin laakerit vanhat oli hieman kulunut alapuolelta mutta ei mitään pahoja jälkiä ollut.

                    Ei auttanut vaito koska silti alkaa pitämään ihme nakutusta ajaessa ku kierrokset nousee siihen 3300rpm. Paikallaan taas ei mitään nakutusta?
                    Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

                    bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
                    ex- bmw e30 323 2.7i

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #11
                      Mittasitko kampuran kaulojen ympyriäisyyden? Jos kerran kolisee, niin voipi mennä laakerikaula soikeaksi ja sitten ei enää pelkkä laakereiden vaihto auta.
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by BMW 325I avo
                        Mittasitko kampuran kaulojen ympyriäisyyden? Jos kerran kolisee, niin voipi mennä laakerikaula soikeaksi ja sitten ei enää pelkkä laakereiden vaihto auta.
                        tosiaan kannattaa mitata työntömitalla kaulojen ympärykset kanpurasta...
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #13
                          Ehkä jopa mikrolla, kun aika pienillä mitoilla pelataan. Ja mittaushan toki kolmesta kohtaa (3x120deg)
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • Jääkarhu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 130
                            • Ylivieska

                            #14
                            Vielä helpommin kuin laakerikaulat, menee veivien laakeripesät paskaksi jos laakeri on päässyt pyörähtään, sen kyllä kauloista huomaa. Ja voihan se olla että ne laakerit on joskus aikaisemmin päässy pyörähtään, ja silloin on vaihdettu vain laakerit, eikä ole oikaistu veivejä.
                            Vanhaa se olla pitää..

                            E10 2002A-71
                            E21 320A-76
                            E21 320-76
                            E21 320i-76
                            E21 320i-77
                            E21 318i-80
                            E21 318i-82
                            E12 520 3.0-80

                            Comment

                            • ////3
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 399
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by Tomp_pa
                              luultavasti 5-6 pytyn kiertokangen laakeri...
                              remontille voi varata 700€ rahaa
                              Juu ei tuohon saa menemään noin paljoa vaikka vaihtaisi kampiakselin, joka voi mennä herkästi vaihtoon jos siihen pääsee tulemaan naarmuja taikka menemään alikokoon, akselin uudelleen nitraus 400€ käytettyjä jotka ovat kuosissa saa kyllä edullisemmin
                              Usvaa putkeen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎