Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zf 5hp24 / bmw a5s440z eri versiot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blindi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 524
    • Järvenpää

Zf 5hp24 / bmw a5s440z eri versiot

Onko jollain tietoa, että miten yllä olevan taulukon kaksi ensimmäistä vaihteistoa eroavat toisistaan? Ja toki saa muidenkin osalta kertoa, jos on tiedossa. Ensimmäinen on ilmeisesti ollut käytössä myös E38:ssa, vaikka se tuossa onkin vain E39:n sarakkeessa.

ETK tarjoaa omaan autooni runkonumerolla noita kahta ensimmäistä vaihteistoa, joista ensimmäinen(24 00 1 422 076) on vanhempi ja jälkimmäinen (24 00 1 423 192) sen seuraaja. ETK:n mukaan seuraaja ei kuitenkaan kävisi vanhan tilalle (Interchangeability 02 = nonexchangeable retrospectively). Bemarin nimitys on A5S440Z - OL / TB, eli vastaavasti kuin taulukossa ZOL / ZTB.

Mikä tuossa tuossa uudemmassa on muuttunut? Meneekö pienellä vaivalla vanhemman tilalle? Omassa autossa on tuo vanhempi malli rikki ja pitäisi löytää kohtuu rahalla toimiva tilalle, mutta myynnissä näkyy vain noita uudempia. Ei nappaa maksaa oppirahoja, joten nyt tarvitsi varmaa tietoa, että mikä sopii ja mikä ei.
  • Kojontti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2014
    • 204
    • Puolanka

Minä olen kyllä käsittänyt että tuo nonexchangeable retrospectively tarkoittaa ettei uutta mallia voi korvata vanhalla mutta toisinpäin kyllä. Ainakin 316i kannen vesilähdössä se oli juuri näin.
    ex-E46 330 XD

Comment

• Blindi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 524
      • Järvenpää

Originally posted by Kojontti View Post
      Minä olen kyllä käsittänyt että tuo nonexchangeable retrospectively tarkoittaa ettei uutta mallia voi korvata vanhalla mutta toisinpäin kyllä. Ainakin 316i kannen vesilähdössä se oli juuri näin.
      Se olisi tässä tilanteessa helpotus, mutta en löydä tarpeeksi selkeää tietoa tai sitten vaan tajua, että miten tuo oikeasti pitää tulkita. ETK:n helpissä sanotaan vain seuraavaa:

"Exchangeability"
      "Provides the exchangeability with respect to the predecessor part. A tooltip text on the Info-I or on the AT key itself provides more detailed information on the meaning of the key"

Eli vaihdettavuus suhteessa edeltävään osaan ja tarkempi kuvaus tooltipistä = nonexchangeable retrospectively. Itse ymmärrän tuo niin, ettei käy kumminkaan päin ristiin?

Comment

• Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

Jos lontoo tai saksa taipuu niin kannattaa yrittää:

Itse tulkitsisin tuon nonexchangeable retrospectively että uudempaa ei voi korvata vanhemmalla mutta toisin päin sopii :think

Comment

• Blindi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 524
          • Järvenpää

Originally posted by Gedd View Post
          Jos lontoo tai saksa taipuu niin kannattaa yrittää:

Itse tulkitsisin tuon nonexchangeable retrospectively että uudempaa ei voi korvata vanhemmalla mutta toisin päin sopii :think
          Kiitos vinkistä, ei jostain syystä itsellä välähtänyt vaikka ZF:n sivuillakin on tullut pörrättyä. Laitoin tiedustelua ja päivittelen tänne kun saan vastauksen.

Comment

• Blindi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 524
            • Järvenpää

the internal clutches and a few of the fins are different in the newer gearbox. So it fits not exactly.

We will contact the production factory of the gearboxes to find out it we can replace the two gearboxes.
            Tällainen vastaus tuli nopeasti, mutta valitettavasti sitä lopullista tietoa ei ikinä kuulunut vaikka kyselin perään.

Soittelin myös Laakkosen varaosapuolelle saadakseni selvyyden tuohon uuden ja vanhan vaihdettavuuteen EPC:n perusteella, mutta eivät osanneet sieltäkään kommentoida sopivuutta. Tulivat vain siihen tulokseen, että autoja on tuolloin tullut ulos kahdella eri lootalla ja molempia on edelleen saatavilla uutena/kunnostettuina.

Täytynee harkita uudestaan Recron tarjousta nykyisen täysremontista...

Comment

• [fuse]
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 299
              • Kerava

Tähän topikkiin liittyen, vanhemmasta 05/98 535ia:sta poikinut 5hp24 laatikko. Käykö 04/99 540ia:n laatikko tilalle? Osanumero vaihtuu 09/98, mikä juttu?

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎