Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford 1.8 Tdci Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Ford 1.8 Tdci Ei käynnisty

    Pakko laittaa pohdintaa väärän merkkisestä tänne, kun tuntuu tuo Ford harrastelijoiden puoli hieman hiljaiselta.
    Ja täällä kuitenkin on tietäjää jos jonkinmoista.

    Eli tällaisen viestin laitoin Ford Clubille:

    Tuli tuollainen Focus 1.8 tdci -02 ostettua pihaan viallisena.
    Ostotilanteen tieto on se että auto on sammunut ajosta eikä sen jälkeen ole käyntiin lähtenyt.
    Korjaamossa käytetty jossa vaihdettu määränsäädin, ehkä paineensäädin ja yksi suutin. Eikä lupaile ollenkaan. Ja nelossuuttimesta vikakoodia pukkas koko ajan.

    Tällä hetkellä itse olen saanut tutkittua siitä että syöttöpumppu ei ole rikki, nelossuuttimen liitin oli huono ja siksi ei poistanut vikakoodia, nyt se pelaa. Koodasin kaikki suuttimet uusiksi eculle ja kovasti olen yrittänyt ilmailla järjestelmää.

    Ja tän hetkinen tilanne on se että normaalia pidemmän startin jälkeen jää vaivalloisesti käymään "tyhjäkäyntiä" mutta kaasusta ei tapahdu yhtään mitään??
    Polkimen anturit jne. Toimivat livedatan mukaan, rail-paine on tyhjäkäynnillä 500bar.

    Voiko siellä vielä olla ilmaa vaikka käynnissä onkin jo vai olisiko suuttimissa likaa vai mistä vikaa kaivelisi??
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Tänään tuli yritettyä ilmailla lisää ja kattelin suuttimet läpi, purkasin ja putsailin.
    Lopputulos on tämän päivän jälkeen että se ei vaan lähde käyntiin, nyt ei saa mitenkään käymään edes sitä huonoa tyhjäkäyntiä.

    Silloin kun tyhjäkäynti vielä jotenkin pelasi ni laitoin ohivuoto kupit kiinni suuttimiin ja 2 ja 4 suutin antoi aika reilusti läpi 20-30sek aikana.
    4 suutin pitäisi kuitenkin olla uusi:think

    Yhden ainoan vikakoodin antaa jatkuvasti p007f, autocom ei osaa kertoa selitystä koodille, mutta google kertoisi sen olevan imulämpö-anturi. Tosin se anturi minkä löysin niin sen pitäisi kyllä toimia
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Savuttaako tai savuttiko kun kävi tyhjäkäyntiä? EGR auki eli tuki vaikka väliaikaisesti putki. Irroita ahtopainesäädön liitin ja kokeile käymään.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #4
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Savuttaako tai savuttiko kun kävi tyhjäkäyntiä? EGR auki eli tuki vaikka väliaikaisesti putki. Irroita ahtopainesäädön liitin ja kokeile käymään.
        Savua ei hirveästi tullu, mutta oikein sellainen kitkerä ja silmiinpistävä oli pakokaasu.

        Mulla oli välillä ahtoputket kokonaan irti autosta ja välillä paikallaan, samalla tavalla toimi, tuli se ilma imm:in läpi tai ei.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Ei kun ota liitin irti maffista ja kokeile käymään.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Ei kun ota liitin irti maffista ja kokeile käymään.
            Kokeiltu on ja ei iloa.

            Vähän tuntuu siltä että lähetän noi suuttimet Saksaan tarkistukseen/kunnostukseen. Niistä kuitenkin kaksi erosi kahden toiminnasta niin siinä voisi olla tarpeeksi syytä ettei pelaa:think
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #7
              Lähteekös vetäsemällä pyörimään? Fordin dieselit on välillä aika vittumaisia saada pyörimään jos ilmaan jossain päin polttoaine hiluja, jos siis ei ole siirtopumppua. Tai aitten suuttimet kusee niin reilusti läcite ettei jaksa startin kanssa lähteä käymään. Kokeileppa siis vielä jos hinaamalla lähtisi pyörimään

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                #8
                Eipä taida olla ilmaa. Millanen siirtopaine sielä on? Tuossa mosassa taitaa olla siirtopumppu samassa kuin korkeapainepumppu made by Delphi. Joko suuttimet kusee jo niin paljon ettei nosta tarpeeksi painetta tai sitten siirtopumppu morjes eikä jaksa nostaa painetta. Ohjearvot varmaan löytyy siitä testeristä itsestään niin helppo vertailla? Melko nirso taitaa olla tuosta paineesta kyseinen härveli eli jos on ihan siellä ala-arvossa niin voi silti vittuilla kyseisellä tavalla... Ja myös jos on huono akku tai vähän väsähtäny startti niin se edesauttaa tuota huonoa käynnistystä jos ne suuttimet kusee.
                Last edited by ThemeJ; 09-09-2015, 22:05.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by Bansku View Post
                  Lähteekös vetäsemällä pyörimään? Fordin dieselit on välillä aika vittumaisia saada pyörimään jos ilmaan jossain päin polttoaine hiluja, jos siis ei ole siirtopumppua. Tai aitten suuttimet kusee niin reilusti läcite ettei jaksa startin kanssa lähteä käymään. Kokeileppa siis vielä jos hinaamalla lähtisi pyörimään
                  Originally posted by ThemeJ View Post
                  Eipä taida olla ilmaa. Millanen siirtopaine sielä on? Tuossa mosassa taitaa olla siirtopumppu samassa kuin korkeapainepumppu made by Delphi. Joko suuttimet kusee jo niin paljon ettei nosta tarpeeksi painetta tai sitten siirtopumppu morjes eikä jaksa nostaa painetta. Ohjearvot varmaan löytyy siitä testeristä itsestään niin helppo vertailla? Melko nirso taitaa olla tuosta paineesta kyseinen härveli eli jos on ihan siellä ala-arvossa niin voi silti vittuilla kyseisellä tavalla... Ja myös jos on huono akku tai vähän väsähtäny startti niin se edesauttaa tuota huonoa käynnistystä jos ne suuttimet kusee.

                  Siirtopumppua ei tuossa ole ollenkaan tai siis syöttöpumppu vain imee tankista, sen vuoksi onkin niin hankala ilmata.
                  Mulla on ollu sellainen sähköinen kaasari auton pumppu, millä olen tuota ilmannut ja sillä tuntuu saavan ilman pois kun rupeaa siirtopumppu nostamaan paineita.

                  Mä tänään nyt vielä laitoin mittakupit kiinni, jos vaikka olisi eroa tapahtunut kun ne suuttimet purkasin.
                  Ni 30-60sek starttauksella 4 suuttimesta tuli ~20ml tavaraa ohivuotoletkusta, eli väittäisin että 4 suutin työntää aika pitkälti kaiken läpi mitä sinne menee, 2 suuttimeen tuli ihan vähän ja 1 ja 3 ei tullu yhtään.
                  Pitänee kysellä mistä tuo uusi suutin on hommattu/huollettu, luulisi siinä jonkinlainen takuu olevan, hommasta kun ei ole edes puolta vuotta.

                  Sen takia en ruvennu tuota nyt hinailemaankaan ja purkasin jo kaikki suuttimet sieltä irti.
                  Pitänee käydä siellä korjaamossa kyselemässä mistä tuo nelonen on hommattu, jos menis vaikka takuuseen.
                  Ne oli sen suuttimen prikan/kupari tiivisteenkin jättäny pois tuosta 4 suuttimen alta, eli suutin oli suoraan kantta vasten
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Siirtopumppua ei tuossa ole ollenkaan tai siis syöttöpumppu vain imee tankista, sen vuoksi onkin niin hankala ilmata.
                    Mulla on ollu sellainen sähköinen kaasari auton pumppu, millä olen tuota ilmannut ja sillä tuntuu saavan ilman pois kun rupeaa siirtopumppu nostamaan paineita.
                    Niinkuin sanoin,se siirtopumppu on korkeapainepumpun kanssa samassa.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Originally posted by ThemeJ View Post
                      Niinkuin sanoin,se siirtopumppu on korkeapainepumpun kanssa samassa.
                      Jep, juurikin näin.
                      Tuolle siirtopaineelle, mikä käytännössä on alipainetta ni ei ole anturia.

                      Tänään sain tietää että tuo "uusi" suutin on itse hommattu saksasta ja korjaamo on sen vain laittanu paikoilleen.

                      En tiedä mistä päin tuo on Saksasta hommattu, mutta rupes itseä mietityttää noiden suuttimien lähettäminen sinne jos sieltä kerta tulee valmiiksi paskoja suuttimia.

                      Onko kenelläkään kokemusta paikasta nimeltä Diesel Technik Biberach ??
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • ASDTurku
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 145
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by makkis View Post
                        Jep, juurikin näin.
                        Tuolle siirtopaineelle, mikä käytännössä on alipainetta ni ei ole anturia.

                        Tänään sain tietää että tuo "uusi" suutin on itse hommattu saksasta ja korjaamo on sen vain laittanu paikoilleen.

                        En tiedä mistä päin tuo on Saksasta hommattu, mutta rupes itseä mietityttää noiden suuttimien lähettäminen sinne jos sieltä kerta tulee valmiiksi paskoja suuttimia.

                        Onko kenelläkään kokemusta paikasta nimeltä Diesel Technik Biberach ??
                        Halvat on hinnat.En tiedä mitä pystyy noille tekee sillä 99e hinnalla, kun org ohjaus venttiili
                        sinne sisälle maksaa 160e. Se on juuri se mikä sulla on mennyt jumiin.
                        Puhdistus ei enää auta. Kun siihen venttiiliin on jäänyt naarmu, niin se ei
                        enää toimi. Itse lopettanut jo noiden korjauksen hintojen takia. Nytten ottanut puolasta vaihtosuuttimia myyntihinta 190e. Niitä on nyt tuossa
                        varastossa 5 sarjaa. Odottamassa kokeilua. Mikä sun suuttimen numero on?

                        On myös hyvin ylistä jos suuttimia vaihdetaa, niin ne jää nalkkiin. Fordillakin
                        on ohje, että vaihdetaan ensin 2kpl ja sen jälkeen käymään, että ne 2 pyttyä aina saattaa moottorin käymään. Itse kusettanut rail paineet 1300bar:iin ja täräyttänyt sillä käymään, niin on lähteneet venttiilit liikkeelle.

                        Noitten suuttimien kanssa on pakko imeä kanavat ja tiivistepinnat puhtaksi metalli hileestä. Pienikin hiukkanen saa suuttimen jumiin...

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by ASDTurku View Post
                          Halvat on hinnat.En tiedä mitä pystyy noille tekee sillä 99e hinnalla, kun org ohjaus venttiili
                          sinne sisälle maksaa 160e. Se on juuri se mikä sulla on mennyt jumiin.
                          Puhdistus ei enää auta. Kun siihen venttiiliin on jäänyt naarmu, niin se ei
                          enää toimi. Itse lopettanut jo noiden korjauksen hintojen takia. Nytten ottanut puolasta vaihtosuuttimia myyntihinta 190e. Niitä on nyt tuossa
                          varastossa 5 sarjaa. Odottamassa kokeilua. Mikä sun suuttimen numero on?

                          On myös hyvin ylistä jos suuttimia vaihdetaa, niin ne jää nalkkiin. Fordillakin
                          on ohje, että vaihdetaan ensin 2kpl ja sen jälkeen käymään, että ne 2 pyttyä aina saattaa moottorin käymään. Itse kusettanut rail paineet 1300bar:iin ja täräyttänyt sillä käymään, niin on lähteneet venttiilit liikkeelle.

                          Noitten suuttimien kanssa on pakko imeä kanavat ja tiivistepinnat puhtaksi metalli hileestä. Pienikin hiukkanen saa suuttimen jumiin...
                          9e/suutin maksaa testiajo tuolla, mikä on mun mielestä siedettävän hintaista paikalliseen dieselhuoltoon verrattuna (50e/suutin)

                          Ja noilla maksaa korjaus 50-130e, ilmeisesti riippuen viasta. Ja mikäli ei pysty korjaamaan ni laittavat "uuden" suuttimen ja hinta sitten tuon 130e??
                          50e on varmaan jos kärjen vaihdolla selviää.

                          Mikä siellä jää nalkkiin? se "magneettiventtiilikö"?

                          Menin nyt lähettämään kaikki suuttimet tuonne Saksaan, katotaan miten käy ja mitä maksaa.

                          En kyllä muistanu noita numeroita katsella.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #14
                            Originally posted by ASDTurku View Post
                            Halvat on hinnat.En tiedä mitä pystyy noille tekee sillä 99e hinnalla, kun org ohjaus venttiili
                            sinne sisälle maksaa 160e. Se on juuri se mikä sulla on mennyt jumiin.
                            Puhdistus ei enää auta. Kun siihen venttiiliin on jäänyt naarmu, niin se ei
                            enää toimi. Itse lopettanut jo noiden korjauksen hintojen takia. Nytten ottanut puolasta vaihtosuuttimia myyntihinta 190e. Niitä on nyt tuossa
                            varastossa 5 sarjaa. Odottamassa kokeilua. Mikä sun suuttimen numero on?

                            On myös hyvin ylistä jos suuttimia vaihdetaa, niin ne jää nalkkiin. Fordillakin
                            on ohje, että vaihdetaan ensin 2kpl ja sen jälkeen käymään, että ne 2 pyttyä aina saattaa moottorin käymään. Itse kusettanut rail paineet 1300bar:iin ja täräyttänyt sillä käymään, niin on lähteneet venttiilit liikkeelle.

                            Noitten suuttimien kanssa on pakko imeä kanavat ja tiivistepinnat puhtaksi metalli hileestä. Pienikin hiukkanen saa suuttimen jumiin...

                            Hitto, nyt sit selvisi tämänkin auton päävika. Syöttöpumppuhan se siellä, eli metallihilettä aika reilusti suodattimessa.

                            Sä ilmeisesti teet näitä työksesi??
                            Pystyykö tuota pumppua korjaamaan??
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎