Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 kaasarin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    M20B20 kaasarin vaihto?

    Suunnittelin tuossa kaasarin vaihtoa bemuun tällä hetkellä on paikoillaan Solexin 4A1 pommi..
    Eli nyt kaivattaisiin kokemuksia/tietoa/yms
    Weberiä olen suunnitellut sinne, sillä ainakin omien kokemuksien perusteella ne ovat toimineet idiootti varmasti..mutta minkälainen olisi tähän paras vaihtoehto...?
    ja mitähän ne mahtaavat maksaa, kun ei tuo rahakaan näytä puussa kasvavan niin se rajoittaa vähän tätä harrastusta...
    Voisi mennä samalla toi kaasarikin vaihtoon kun tulee uudet tiivisteet melkein koko koneeseen.
    Ja jotain juttua/kuvia on tulossa myöhemmin tuonne projekti osioon...
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    omistin joskus 320/6 -78:n. autossa oli ostaessa paikoillaan uudenkankea mopo-sportin korvauskaasarisarja eli weberin 2-kurkkuinen 38/38 kaasutin. löysin sopivalla hinnalla hyväkuntoisen solex 4A1:n ja pers'tuntumalla verraten weberillä autosta uupui "muutama" hevosvoima.
    jos jostain löydät ehjän solexin niin on muuten ihan h-vetin hienosti toimiva peli.

    jos päädyt johonkin "ford-jaolla" olevaan pystyweberiin niin multa voisi löytyä sovitelaippa imusarjaan.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      Kysäisin yheltä kaverilta kans tota 2 kurkkusta weberii ja sekin sano et ei kannata laittaa et ne viimesetkin hevoset karkaa laitumelle...täytynee odotella muita ideoita...
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • energy
        BTCF Member
        • May 2003
        • 1697
        • Haukipudas, Oulu

        #4
        Mulla on toistaiseksi paikoillaan toimiva Solex 4A1-kaasari, hyvä se on niin kauan kuin se toimii

        Suurin vika noissa kaasareissa on se, että jos ne on joskus käytetty irti niin mitä todennäköisemmin ne neljä pulttia on vedetty apinan raivolla kiinni -> koko kaasarin runko vääntyy -> kurkut jne. ei toimi enää kunnolla. Tallissa on yksi tällainen yksilö.. se voima millä ne piti vääntää kiinni oli aivan olematon korjausoppaan mukaan.

        Taitaapi tuo kaasari nyt jäädä vähintäänkin tarpeettomaksi...

        EDIT: Ne kaikki alipaineletkut ja johdot kannattaa tarkistaa! Jos yhdessäkään letkussa on halkeama/tukos niin se kaasari ei todellakaan toimi oikein.
        Last edited by energy; 05-04-2005, 14:45.
        :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
        :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
        :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          #5
          Originally posted by Eepo
          Kysäisin yheltä kaverilta kans tota 2 kurkkusta weberii ja sekin sano et ei kannata laittaa et ne viimesetkin hevoset karkaa laitumelle...täytynee odotella muita ideoita...
          et ole harkinnut sijoittaa 60€ mopo-sportista solexin huoltosarjaan ? jos hankit tilalle käytetyn weberin tms, onko se sliti yhtään parempi, bonuksena suuttimien yms kanssa säätelyä. kunnossaolevana tuo solex-kaasari toimii kuin "kello".

          http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu81.html

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            [QUOTE=energy]
            Suurin vika noissa kaasareissa on se, että jos ne on joskus käytetty irti niin mitä todennäköisemmin ne neljä pulttia on vedetty apinan raivolla kiinni -> koko kaasarin runko vääntyy -> kurkut jne. ei toimi enää kunnolla. Tallissa on yksi tällainen yksilö.. se voima millä ne piti vääntää kiinni oli aivan olematon korjausoppaan mukaan.
            QUOTE]

            Hyvin paljon mahdollista että on otettu irti ja kiristetty peräsuoli pitkällä...
            Vois kokeilla tuota Moposportin korjaussarjaa...
            Sattusko joku tietämään mitä se pitää sisällä...?
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #7
              Itsellä kaasarin huolto ja säädätys kanssa edessä, ei veto päällä kierrä kuin 5500 asti
              Voiskohan olla ettei nuo kakkoskurkut aukea antamaan lisää soppaa vedetettäessä täyskaasulla ?
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎