Announcement

Collapse
No announcement yet.

324 TD kansiremontti + muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 19
    • Tampere

    324 TD kansiremontti + muuta

    Nonii tällä opiskelijamallin budjetilla on kansiremontti venyny ja venyny, mut nyt ku napattiin kortti hyllylle, niin voi rauhassa tehdä remonttia...
    Eli auto on E30 324td -90 ja pukkaa kansipahvin välistä öljyjä pihalle ja sekottaa nesteisiin. Nyt ku otan kannen pois, niin samalla ajattelin uudistaa laittamalla tilalle n. 150 tkm vähemmän ajetun 524td -86 kannen kaikkine hiluineen. Siis kysymys onkin, että onko näissä kansissa mitään / mitä eroja? Ja kun tuon 524:sen kannen irti nappaan, niin sellainen lankku kannattas varmaan käyttää oikastavana (aj. n.240tkm) ? Ja siinähän mukana tulis sitten isompi ahdinkin, muistaakseni se on carretin TO3 vai olenko väärässä? Onko kellään oikeaa tietoa mihin hv-lukemiin tuo suunnilleen riittää? Se täytyy kans käyttää pajalla ku vuotaa öljyä.

    Nyt tuleekin sit pikku lista, jos joku tietää antaa suosituksia missä kannattaa teettää... Ja Tampereen seudulta tarvis palvelut saada.

    - Onko kansipajasta suosituksia (halvempaa ku Tammerdiesel / mitä siellä maksais oikasu?)
    - Kansipahvi... ahtoja on nostettu. Mistä tilata, millainen?
    - Turbon tiivistys / mahd. uudestaan laakerointi, missä?
    - Muita hiluja nyt varmaan voi tilata kl-varaosista tms. vai onko jollain tiedossa special-paikka? Esim. suuttimen kärjet, hehkut, stefoja.

    Jotain nyt varmaan unohdinkin ja jonkun mielestä voi tuntua typerältä näitä kysellä, mut tiukalla budjetilla pitäs pärjätä. Ja sit joku vois heittää vinkkejä ton kannen kans roplaamiseen, jos siinä on jotain erikoisjekkuja, ku en oo ton diisselin hattua ikinä irrottanu. Mut näillä alkuun...
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #2
    jälkikiristys heti 30 minuutin käytön jälkeen ettei käy niinku minulla että sai ottaa kannen kahdesti irti ja tilata kansipahvin joka maksaa 85 euroa..mulla auto otti jostain syystä täydet kierrokset joka oli syynä että pahvi pullahti pihalle...koeponnistus olisi myös hyvä tehdä kannelle jos kunnosta ei ole takuita sitte perussiivu kannesta pois että on suora...nämä toimenpiteet itellä tuli maksaan 120 euroa...uus nokkaremmi ja kiristin ja vesipumppu kannattaa vaihtaa mikäli ääntää tai ajomäärästä ei ole tietoa...remmi jotain reilu 20 euroa mut kiristin yllättävän kallis eli reilu 50...vesipumppu ei ollut kallis mut hintaa en tarkkaan muista oisko 40-50..uudet kansipultit aina koska ovat venyviä...hinta pulteilla muistaakseni 50 euron pintaan...ite olen laittanut kannentiivisteeseen myös lisäksi reunoille ja vesikanavien ympärille ohuen kerroksen moottori liimaa...jotain jenkkiläistä valmistetta jolla jenkkiautoiliat kasaa koneensa ja tapaavat laittaa myös kansipahveihinsa...tällä saa varmistettua sen että kansi ei ala vuotaan öljyä tiivisteen välistä ja vedet ja öljyt ei menisi niin helposti sekaisin...lisää myös jonkin verran vakiotiivisteen ahtopaineen kestoa..uudet nesteet..10 litran pönttö raakaa makso jotain 17 euroa josta saa 20 litraa valmista niin jää varalle jonkin verran...aina uudet öljyt ja suodatin ja pikainen vaihto kun ajellu muutaman sata kilometriä ja sitte tietenki pumpun ajoitus kellolla...minä ajoitin itse mutta jossain ammattimiehellä se tulee maksamaan jonkin verran mikäli ajoitukset eivät ole kohdallaan ja joutuu tekemään säätöjä...max 150 varmaan..mulla remontin hintaa lisäsivät myös jakoremmin katkeamisesta aiheutuneet katkennut nokka-akseli ja viisi mutkalla olevaa venttiiliä + yksi murtunut keinuvipu...ne sain onneksi käytettynä halvalla (150 euroa)...kiitokset hapolle että löyty läheltä osat...Uus nokka 338 ja venttiilit pyörii siinä reilun 20 euron hintaluokassa maksimissaan...eli hintaa kertyy äkkiä mikäli vaihtaa kaiken tarvittavan...työt tein itse eli niissä tuli suuri säästö ja oppipahan dieselistä heti kerralla paljon...
    Last edited by Heikki.Niemi; 05-04-2005, 22:57.
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Haha, opiskelijabudjetilla on hauskaa rempata, tiedän tunteen.
      Vielä on olemassa osia tosta raatomoottorista, jos joku niitä tarvii. Kampiakseli, kiertokanget, männät ja niihin ne jäähdytin ruiskut, suuttimet yms. Sori, että tein hieman kauppaa tässä.

      Kyllä ne kannet pitäis samanlaiset olla ja onkin. Vespump oli kl:ssä muistaakseni 50€
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • Heikki.Niemi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1180
        • Kalajoki-Bemareiden mekka

        #4
        Joo säästeleppä niitä mulle...keksi joku hyvä hinta niin ostan pois ku rahhaa tullee...onpa sitte ainaki joku tekosyy lähteä kannukseen ku ei oo saanu aikaseks lähtä käymään...
        520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
        525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
        525 TDS m51d25 Touring E34 -94
        Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
        Ex-320i E30 m20b20 -86
        Ex-318i E30 m20b20 -87
        Ex-320i E30 m20b20-83

        Comment

        • Kapo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 19
          • Tampere

          #5
          Jooeipä mulla noiden osien kans ole ongelmaa, ku varalla sattuu olemaan entisen autoni, 524td:n tekniikka, josta kilometrit tiedän. Ja siinä ku on nokka-akseli yms. paljon paremmassa kunnossa, niin aattelin vaihtaa koko kannen hiluineen tohon 324:en. Lähinnä nyt ajattelin josko tähän on jotain erikoiskikkoja, mut viikonloppuna katson mitä molemmat koneet on syöny.
          Nyt jäin vaan miettiin tuota turboa, ku olis tiedossa yks vuotava Carretin T04 ja itellä ois se vanha T03 joka myöskin pitäs huoltaa. Joku joka nyt asiaa tuntee, ilmeisesti Mauri H. ja kumppanit vois kertoa faktaa kumpi tohon kannattas laittaa, ku huipputehoja en hae, vaan toimiva kokonaisuus sen nappiviritelmän ja välijäähyn kans. Sillai että alkas normaaliajossa vakiosyötöilläkin ahtamaan alhaalta ajomukavuuden vuoksi... Itse kuvittelisin, että pellin alle menee tuo T03.

          Edit: Niin mieleeni tuli, että jos jollain on ajamattomat / vähänajetut suuttimen kärjet, niin niitä saa kyllä kaupata!

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Semmonen juttu tosta kannen plaanauksesta, että kannattais tsekata BMW:n TIS mitä se sanoo. Nimittäin ainakin tässä uudemmassa M51 koneessa on tosi tarkkaan mitotettu venttiilin syvyys kannen tasosta. Jos kantta plaanataan reilusti, niin venttiili on liian lähellä mäntää ja saattaa ottaa kiinni (tästä on maininta M51 TIS:ssä). BMW M51 ohjeissa on että venttiilien seetit on työstettävä jos kantta plaanataan! Tämä asia kannattaa tarkistaa.

            Mä melkeen jättäisin plaanaamatta opisk. budjetilla jos ei ole varmuutta ja vain putsaisin lohkon ja kannen tosihyvin=> kirkkaaksi, esim mattopuukonterä skrapalla ja CRC:n tiivisteenjämä irrotus aineella. Tämä tietysti oletuksella että selkeitä syöpymiä ei näy kannessa.
            Last edited by jpeltoma; 06-04-2005, 16:18.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • Kapo
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 19
              • Tampere

              #7
              No nii, kyllähän tuokin on mahdollista, mut eipä siitä paljoa oteta, ku kansi "periaatteessa" on suora. Mut jos joku pystyy/viitsii asian tarkistaa, niin tulispahan aina varmempi olo. Ja moottorihan on se M21. Mut toisaalta, ei kyllä houkuta laittaa oikasematonta rivikutosen kantta vanhan lohkon päälle...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎