Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaaattilaatikko ongelmia osa II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    Automaaattilaatikko ongelmia osa II

    Spec. e34 2.5l 280tkm tomaatti -93
    Propleema: Sporttiasennossa [S] lapio pohjassa kiihdytyksessä, kun pitäisi 3 mennä pesään, niin rupeaa "arpomaan" eli ei vaihda kolmoselle vaan takaisin 2:lle!.
    Sitten tuleekin jo rajotin vastaan, mikä tiputtaa kierroksia, yrittää taasen 3:sta, ei onnistu heittää 2:sen PERK*

    Pari neljäkertaa rumpsuttellee rajottimeen, jonka jälkeen dadaa!! 3 sisään!

    Eipä tuu mitään herjoja mittariin.

    Auto on Soomiauto, ja huollettu tähän päivään saakka Laakkosella.

    Onko ehdotuksia? vai onko maaginen ~270tkm raja ylittynyt tomaatilla?
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by gangsta
    Spec. e34 2.5l 280tkm tomaatti -93
    Propleema: Sporttiasennossa [S] lapio pohjassa kiihdytyksessä, kun pitäisi 3 mennä pesään, niin rupeaa "arpomaan" eli ei vaihda kolmoselle vaan takaisin 2:lle!.
    Sitten tuleekin jo rajotin vastaan, mikä tiputtaa kierroksia, yrittää taasen 3:sta, ei onnistu heittää 2:sen PERK*

    Pari neljäkertaa rumpsuttellee rajottimeen, jonka jälkeen dadaa!! 3 sisään!

    Eipä tuu mitään herjoja mittariin.

    Auto on Soomiauto, ja huollettu tähän päivään saakka Laakkosella.

    Onko ehdotuksia? vai onko maaginen ~270tkm raja ylittynyt tomaatilla?

    Mitäs me 270tkm ylittäneet laatikkovikaiset . Mulla teki tuommosta nelosen ja vitosen välillä joskus aiemmin. Kiihdytys (ei siis mitään lämä lattiassa) sinne vitosen vauhteihin, (ei vastatuulta, mäkiä vaan tasaista tietä ja lopussa tasainen vauhtikin) niin laatikko arpo vitosta/nelosta jonku kerran ja sit jäi vitoselle. Ja nyt se tomaatti onkin sit odottamassa korjaajan käsittelyä ku ei kytke enään vaihteita. Voisko pakat luistella siellä sen verran ja nopeusanturi laatikossa on sit ihmeissään, että mitäs vaihdetta tarjotaankaan?

    Comment

    • gangsta
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 521
      • Nurmijärvi

      #3
      Aloitellaan siis öljyn & suodattimen vaihdolla. Kiitos hyvistä ehdotuksista!

      Comment

      • gangsta
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 521
        • Nurmijärvi

        #4
        TIS:siä

        Jos nyt jotain sattuis kiinnostamaan, niin julkaisempas tämänkin )

        TIS:sit rules.

        VK-23/Meyer Baugruppe/Group: 24
        24 03 97 (240)
        Weltweit
        All countries
        08/1997
        Harsh 3rd - 2nd downshift under load
        E34, E36, E39 with A4S 270/310R (THM-R1)
        Complaint: Harsh 3rd-2nd kickdown or 3rd-2nd downshift under full load.
        This problem only becomes noticeable after the vehicle has covered a considerable
        distance (mileage) and deteriorates at an increasing rate.
        Note:
        Refer to the Service Information bulletin with the same title in the case of complaint
        concerning vehicles before production date 07/92.
        Refer to SI 24 01 93 (616).
        Cause: Brake band wear over running period, brake band play too great.
        On vehicles before production date 07/92, the solenoid valve for the brake band may be
        defective.
        Affected
        vehicles:
        E34, E36 and E39 with automatic transmission A4S 270/310R
        (THM-R1 transmission)
        Procedure: For the customer, a low-cost repair procedure - readjusting brake band - has been
        compiled for the problem of brake band wear. In case of complaint, the brake band should
        be readjusted as described in the Repair Instructions.
        Refer to Repair Instructions 24 24 001.
        On vehicles before production date 07/92, it may be necessary to additionally replace the
        solenoid valve for the brake band.
        Parts: The following parts are necessary for the repair:
        Brake band seal PN 24 34 1 423 250
        4 x screws PN 24 23 1 423 247
        Set of seals/gaskets, large oil pan with
        screws
        PN 24 11 1 421 367
        Solenoid valve brake band
        (for vehicles before 07/92)
        PN 24 33 1 422 093
        Note on customer invoicing:
        There is no additional expenditure for replacing the brake band solenoid valve and this
        procedure is covered by the job number 24 24 001 "Adjusting brake band".
        A separate claim for reimbursement must therefore not be made.
        SI Harsh 3rd - 2nd downshift under load E34 E36 E39 with A4S 270/310R (THM-R1) BMW AG - TIS 12.04.2005 14:18
        Issue status (02/2004) Valid only until next CD is issued Copyright Page - 1 -


        24 24 001 Adjusting brake band (A4S 270R/310R)
        Remove oil drain plug (1) and drain transmission fluid.
        Installation:
        Top up automatic transmission fluid.
        Remove oil sump (1).
        Installation:
        Clean sealing surfaces.
        Use new gasket.
        Use new screws (microencapsulated).
        Insert all screws until contact is made with screw head in
        each case.
        Then tighten down all screws in sequence once to specified
        tightening torque (24 11 5AZ).
        Important!
        Do not tighten screws crosswise and do not tighten screws
        any further.
        Release screws and remove oil strainer (1).
        Installation:
        Use new oil strainer.
        Tightening torque: 24 31 2AZ
        Unfasten screws.
        Remove cover (1) for servo piston.
        Installation:
        Clean sealing surface.
        Tightening torque: 24 34 5AZ
        RA Adjusting brake band (A4S 270R/310R) BMW AG - TIS 12.04.2005 14:19
        Issue status (02/2004) Valid only until next CD is issued Copyright Page - 1 -
        Remove gasket (1).
        Installation:
        Clean sealing surface.
        Use new gasket.
        Grip servo piston at fitting (1) with special tool 24 2 330 and
        slacken lock nut (2).
        Grip servo piston at fitting (1) with special tool 24 2 330.
        Tighten down adjusting screw (3) with special tool 24 2 320.
        Tightening torque: 24 23 2AZ
        Release adjusting screw (3) through 5 turns.
        Tighten down lock nut (2).
        Tightening torque: 24 23 3AZ
        RA Adjusting brake band (A4S 270R/310R) BMW AG - TIS 12.04.2005 14:19
        Issue status (02/2004) Valid only until next CD is issued Copyright Page - 2 -
        Last edited by gangsta; 22-05-2006, 10:05.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎