Ongelmana olisi 324 td vm -88 elektronisella pumpulla, joka kesken ajon lopetti kierrosluku- ja kulutusmittarin toiminnan sekä pudotti tehoja alas... Diagnostiikka ei löydä autosta mitään ohjainyksikköjä ja moottorinohjainyksikön liittimestä mittaamalla saatiin tietoa että kierroslukusignaali tulisi mutta sieltä lähtisi vain tasainen n. 10 v jännitesignaali.Tästä BMW huolto arveli että toinen moottorinohjainyksiköistä olisi rikki. Ylempää boxia kokeiltiin vaihtaa eikä apuja ollut Boxinversio ja Boschin numero olivat oikeat, ainut ero että toinen oli automaatista.. BMW:llä muuten boxeille peräikkäiset varaosanumerot manuaalille ja automaatille. Autolla voi ajaa, se käy lämpöisenä normaalisti. Kylmänä käynti on huono. Onko kenelläkään vinkkejä / kokemuksia asiasta. Liitokset on läpikäyty ja todettu hyviksi, mittaristoa on kokeiltu vaihtaa.. Järkihän tässä menee....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M21 turbodiesel siirtyi nilkuta kotiin moodille
Collapse
X
-
Koititteko vaihtaa tuota ennakon säätö boksia eli sitä mitä moottori ei vältämättä tartte eli käy ilman tuota boksia tosin kierroslukumittari/kulutusmittari ei näytä mitään ja koneen käynti on "karkea".
Vika kyllä vaikuttais olevan tuossa boksissa sillä oireet ovat samat kun itsellä oli sama vika ja korjaantui vaihtamalla juuri tuo kyseinen boksi, mutta boksin vaihto ei ole yksinkertaista sillä niitä on hyvin montaa eri versiota eli boksin boshin hardware numero pitää olla sama ja tuo bmw:n softanumero pitäis olla kans sama sillä muuten ei välttämättä pelaa.
Minkä numeroiset boksit autossa on kiinni ? eli esim. 0 281 001 064
0 281 001 063
Ja mitkä softanumerot Esim. 3T3
Ja minkä numeroista boksia koititte mikä hardware nro ja mikä softa nro ?
Tuolla lisää asiasta
Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
-
-
Juurikin kuvailemasi oireet autossa on eli karkea käynti kylmänä, kierroslukumittari / kulutusmittari ei toimi lisäksi auto on aika tehoton.
Moottorinohjainyksikön numerot Bosch 0 281 001 064 ja ohjelmistoversio 3T3 manuaalivaihteisto BMW varaosanumero 13 61 2 244 177
Kokeilin autoon ohjainyksikköä jonka Boschnro 0 281 001 064 ja ohjelmistoversio
3T3 mutta ohjainyksikkö on automaattivaihteisesta autosta ja BMW varaosanumero on 13 61 2 244 178. Voiko olla että ohjainyksiköt ovat erilaisia vaikka Bosch antaa samat numerot ja ohjelmistoversiot.
Alempi ohjainyksikkö on Boschnumeroltaan 0 281 001 063
Comment
-
-
Kyllä automaatin ja manuaalin bokseilla on eroa !
Onko tuo automaatin boksi varmasti ehjä ?
Tapahtuuko auton käynnissä mitään eroa, jos irrottaa tuon kyseisen boksin käydessä ?
Ja noita bokseja kannattais kokeilla siten että vaihtaa molemmat boksit !
Kyseistä boksia voi kokeilla myös e34 524td:stä tosin tuo softan numero on esim. 5T4Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Tiä nyt sitte, miten liittyy tähän, mutta mulla oli aikanaan ennakonsäätimen johdossa liitin löysällä, eli ei ollut kiinni, vaikka siltä näyttikin. Kylmäkäynti oli karkeaa, eikä tehojakaan ollut, mutta kyllä mittarit pelas. Että semmonen tarina. Ja se piuha ja liitin on siinä lohkon kyljen tuntumassa kuskin puolella.
Muuten, mikähän on totuus. Onko noissa nilkuta kotiin-moodia vai ei? Toinen sähkömies väittää toista ja toinen toista. Ja saako noista vikakoodeja semmosella vilkkutesterisysteemillä? Auto on jo mennyt, mutta edelleen kiinnostaa.Last edited by Happo; 13-04-2005, 16:43.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
Comment