Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds jakopään kohdistusmerkit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • automasi
    Newbiemmer
    • Oct 2015
    • 22
    • Joensuu

    525 tds jakopään kohdistusmerkit ?

    onko linkkiä tai rautalankamallia E39 525 tds jakopää kohdistusmerkkeihin ja voiko kone käydä jos kohdistus useamman pykälän pielessä , auto tullut meille käyntivikaisena ja huomio kiinnittyi jakopään avattuani pumpun rattaassa oleviin merkkeihin 4 ja 6 , moottorihan on 6 syl mutta ketjussa oleva erivärinen laatta osuu merkin 4 kohdalle ?? onko oikein ?
    pikaisista tiedoista kiitollinen !
    asiaa tietävä voi myös kertoa voiko pumpusta johtua sellainen käyntihäiriö että veto päällä pelaa mutta pienikin vedon löysääminen saa koneen sekaisin , tulee mekaanisia sivuääniä kuin ketju ottas kiinni johonkin ja kolinaa niinkuin venttiilit paukkas mäntiin.
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    #2
    No eikö tuo nyt maalaisjärjellä ajateltuna kuulosta venyneeltä ketjulta?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • automasi
      Newbiemmer
      • Oct 2015
      • 22
      • Joensuu

      #3
      no niinhän se tuntus mutta mutta sen verran päivitystä tähän että ketju istuu rattaille hyvin , ainakin noille häkyvissä oleville rattaille ettei mee järkeen että sais aikaan noin suurta ongelmaa . mekaanisille äänillekkin löytyi taas elämää pienempi selitys, kaksois-siimapyörässä oleva kumivulganointi oli ilmeisesti tullut tiensä päähän epätasaisen käynnin vuoksi ja piti rominaa.
      tekeekö ruisku millaista ongelmaa kun niitähän noista on käsittääkseni mennyt , tai saako ilmamassamittari auton jopa sammumaan ?

      Comment

      • VeeCasi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 327
        • Paska kaupunni

        #4
        Originally posted by 0101769 View Post
        Jakopään ajoituksen voit tarkastaa bmw ajoitus tapilla ja nokka-akselin ajoitusraudalla kun irroitat venttiilikopan, sekä lohkosta tulpan imusarjan alta.

        esim ketjun vaihdossa ajoitusta ei voi säätää kuin hammas kerrallaan. Kampiakselissa ja pumpun akselissa on kiilat joilla rattaat on lukittu. kampiakselin että syöttöpumpun rattaissa on merkit jotka kohdistetaan jakoketjussa oleviin erivärisiin laattoihin.

        nokka-akselilla ei ole kiilaa ja ajoitus tapahtuu lukitsemalla ajoitustapilla kampiakseli ja ajoitus raudalla nokka-akseli paikoilleen kun ketjut ja kiristimet ovat paikoillaan.

        pumpun ajoituksen hienosäätö tehdään sitten pumppua kääntämällä ja heittokellolla mittaamalla pumpun männän asentoa.
        Tuossa jonkunlaiset ohjeet hommaan.Itse annan äänen jakoketjulle.


        Paljon kilsoja takana koneella ?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎