Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57D30 Livedata, mikä pielessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa81
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 445
    • Helsinki

    M57D30 Livedata, mikä pielessä?

    Kävin äsken tallentamassa livedataa. Ajoin aluksi hetken tasakaasulla, kierrokset jossain 2000 kieppeillä. Sitten yhdestä kolmeen kickdownia tai reilua kiihdytystä. Näyttääkö nuo järkeviltä arvoilta vai meneekö joku pahastikin metsään?
    Video kestää noin 9:30 ja siinä on jokaisesta value ikkunasta tallennetta.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Kävin äsken tallentamassa livedataa. Ajoin aluksi hetken tasakaasulla, kierrokset jossain 2000 kieppeillä. Sitten yhdestä kolmeen kickdownia tai reilua kiihdytystä. Näyttääkö nuo järkeviltä arvoilta vai meneekö joku pahastikin metsään?
    Video kestää noin 9:30 ja siinä on jokaisesta value ikkunasta tallennetta.

    No nopeasti katsottuna näyttää. Minkälaista vikaa epäilet? Kannattaa ottaa tuolta F8-napin takaa vain pari arvoa kerrallaan seurantaan niin päivitysnopeus kasvaa reilusti. Jos haluaa oikeaa logia vielä nopeammalla päivityksellä niin lataa nimimerkki Phenon tekemä Testo-softa, käyttää EDIABASta eli toimii suoraan jos kerran INPA toimii.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #3
      Testoa kans suosittelen.

      Sen mitä tuosta videosta huomasi:
      -Ilmamassa sekä ahtopaine jää pyydetystä jonkin verran.

      Taitaa olla ihan vakio ohjelmalla.? :think

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        #4
        Autoni on aivan vakio. Lähinnä olin huolestunut noista kaikista huutomerkeistä mitä tuonne siunaantuu sekä ahtopaineista. Erroria antaa charge-air pressure actuator or controller tms. Alipaineletkut on nyt uusittu joten seuraavaksi täytyy tutkia noita mokkuloita sitten. Täytyy ladata tuo Testo. Mitä arvoja tuolta kannattaisi sitten eniten tutkia?
        :edit: En ole aikaisemmin 530 diisseliä omistanut ja nyt kun olen sitä hiljalleen laittanut kuntoon, on se vain muuttunut paremmaksi ja paremmaksi. Letkujen vaihdolla alkoi toimia taas hieman paremmin, mutta hankalaa kun ei ole vertailukohdetta. En osaa sanoa millainen tuo auto on kun se on oikeasti kunnossa, vai onko se nyt jo "niin kunnossa kun voi olla".
        :edit2: Olisiko vinkkiä heittää miten kannattaa arvoja tutkiskella? Tyhjäkäynnillä vaiko kenties rajoitinta vasten pikkuteillä?
        Last edited by Jamppa81; 16-12-2015, 13:31.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #5
          Tossa olis jotain arvoja millä pääsisi alkuun. kannattaa tehdä tollanen custom job..

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            #6
            Hienoa! Koitan saada viikonloppuna rapsuteltua jotain kasaan. Kiitoksia.

            Comment

            • Jamppa81
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 445
              • Helsinki

              #7
              Kävin nyt tallentelemassa dataa.
              Veto 1
              Veto 2
              Löytyykö noista jotain josta kannattaisi huolestua? Yritän laittaa autoa siihen kuntoon että saisin sen ohjelmoitavaksi. Auto herjailee välillä glow plug systemistä ja siitä charge pressure activatorista.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1996
                • Tampere

                #8
                Valitettavasti nuo logit ei ole ihan kuranttia dataa. Kun alotat loggauksen niin niitä arvoja ei enää sais lisäillä/klikkailla, menee tiedoston kirjoitus sekaisin.

                Mutta jos tuon excelillä avaa niin näkee ihan heti, että ahtopaine jää pyydetystä aika paljon.

                Comment

                • Jamppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2015
                  • 445
                  • Helsinki

                  #9
                  Mikähän tähän voisi olla syynä? Ahtimen siivet vaiko joku niistä paineensäätimistä?

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Kokeileppas tehä custom jobi noilla tiedoilla. Sais vähän lisää tietoa ahtopuolen toiminnasta.


                    ehmFLDS % Ahtopaineensäädin
                    ldmP_Llin mbar Nykyinen ahtopaine / ilmanpaine
                    ldmP_Lsoll mbar Pyydetty ahtopaine
                    ldmADF mbar Nykyinen ilmanpaine
                    dzmNakt 1/min Moottorin todellinen kierrosluku
                    dzmNmit 1/min Moottorin tavoite kierrosluku
                    anmPWG % Kaasupolkimen potentiometri 1
                    anmPGS % Kaasupolkimen potentiometri 2
                    anoU_LDF V Ahtopaineanturin signaalijännite

                    Comment

                    • Jamppa81
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2015
                      • 445
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Hezman View Post
                      Kokeileppas tehä custom jobi noilla tiedoilla. Sais vähän lisää tietoa ahtopuolen toiminnasta.


                      ehmFLDS % Ahtopaineensäädin
                      ldmP_Llin mbar Nykyinen ahtopaine / ilmanpaine
                      ldmP_Lsoll mbar Pyydetty ahtopaine
                      ldmADF mbar Nykyinen ilmanpaine
                      dzmNakt 1/min Moottorin todellinen kierrosluku
                      dzmNmit 1/min Moottorin tavoite kierrosluku
                      anmPWG % Kaasupolkimen potentiometri 1
                      anmPGS % Kaasupolkimen potentiometri 2
                      anoU_LDF V Ahtopaineanturin signaalijännite
                      En tiedä mitä teen väärin, mutten löydä yhtäkään noista tuolta listalta.

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Jamppa81 View Post
                        En tiedä mitä teen väärin, mutten löydä yhtäkään noista tuolta listalta.
                        Hiukka epäselvä toi meikäläisen postaus kyllä on. Jospa koitan suomentaa sen sulle

                        esimerkki:

                        ehmFLDS = Ahtopaineensäätimen tunnus moottoriohjaimella
                        % = Arvo ilmaistaan prosentteina

                        Custom jobin teko:
                        -Etusivulla filen vieressä on DEBUG- jonka alta löytyy custon job.
                        -Ecu valinta DDE40KW0
                        -New job- comment osioon jobin nimi, esim. Ahtopaine
                        -Nyt sulla on tehtynä custom job ilman arvoja, nimellä ahtopaine.
                        -Valittavat arvot löytyy kohdasta TABLE
                        -JOBNAME sarakkeesta löytyy nuo arvojen tunnukset, esim. ehmFLDS
                        -Kaksois klikkaamalla haluamaasi tunnusta saat valittua sen jobiisi

                        Sit kun olet valinnut tarpeelliset arvot, voit sulkea tablesin. Custom jo olis valmis.

                        Tuossa ne tunnukset ja suomennokset vielä selvemmin:

                        ehmFLDS = Ahtopaineensäädin, arvo prosentteina.
                        ldmP_Llin = Nykyinen ahtopaine / ilmanpaine, millibar.
                        ldmP_Lsoll = Pyydetty ahtopaine, millibar.
                        ldmADF = Nykyinen ilmanpaine, millibar.
                        dzmNakt = Moottorin todellinen kierrosluku, 1/min
                        dzmNmit = Moottorin tavoite kierrosluku, 1/min.
                        anmPWG = Kaasupolkimen potentiometri 1, prosentti
                        anmPGS = Kaasupolkimen potentiometri 2, prosentti.
                        anoU_LDF = Ahtopaineanturin signaalijännite, voltti.

                        Comment

                        • Jamppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 445
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Hezman View Post
                          Hiukka epäselvä toi meikäläisen postaus kyllä on. Jospa koitan suomentaa sen sulle
                          Ei, kyllä mä oon vaan ihan lapanen näissä hommissa. Mut hiljalleen... hiljalleen...

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Jamppa81 View Post
                            Ei, kyllä mä oon vaan ihan lapanen näissä hommissa. Mut hiljalleen... hiljalleen...
                            Aamulla meinas tulla kiire töihin ja jäi sanomatta, että parhaat tiedot ja neuvot ohjelmasta löytyy tietysti itse tekijän sivulta:

                            Comment

                            • Jamppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2015
                              • 445
                              • Helsinki

                              #15
                              Millaisia vetoja noiden kanssa olisi sitten parasta tehdä? Ihan perus ajelua vai jotain kaasutteluja vaiko ihan reilusti rajotinta vasten kaikki vaihteet läpi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎