Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wurth engine cleaning. Uskalsin kokeilla... video! :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WhiteShark
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22
    • Espoo

Wurth engine cleaning. Uskalsin kokeilla... video! :)

Moi,

Monta vuotta olen ollut kiinnostunut onko näistä kaiken maailman tököteistä mihinkään, mutta en ole uskaltanut kokeilla. Nyt sitten vihdoinkin päätin että rohkea roskat syö, ja heitin pullollisen Wurthin puhdistuslitkua öljyjen sekaan kymmeneksi minuutiksi, ja sitten uudet Castrolit tilalle.

En paljasta lyhytelokuvan ratkaisua etukäteen. Jokainen muodostakoon mielipiteensä itse. Kannattaa olla jotkut nappikuulokkeet jos haluaa pienimmät nyanssit, ja (mahdolliset...?) erot kuulla moottorinäänistä. :think

Ps. Miten tänne saa upattua YouTube-videot...?
    Last edited by WhiteShark; 17-12-2015, 11:47.
  • AjE
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 104
    • i3

Itse olen tavannut vastaavia aineita öljynvaihdon yhteydessä käyttää. Ilmeisesti polttoöljyä tms löpöä ovat. Kyllä varmaan jotain skeidaa koneesta irtoaa ja valuupa ropusta nopeammin vanhat ulos

Comment

• [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

Löppänä ajaa saman asian

Comment

• janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

Hyvä video ja hieno seiska, foorumilla aika vähän tän tyyppisiä videoita. Oli hauska katsella
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic

1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

Comment

• WhiteShark
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 22
          • Espoo

Originally posted by janne30 View Post
          Hyvä video ja hieno seiska, foorumilla aika vähän tän tyyppisiä videoita. Oli hauska katsella

Kiitti.

Tälleen vanhalla iällä innostuin muutama vuosi sitten videoiden editoinnista, kun se on niin pirun helppoa nykyään. Nyt on hankittuna jo muutamakin Go Pro, silmälasi HD-kamera, ja tietty normi käsikamera... täytyy katsoo jos kesällä vääntäytyisi johonkin isompaan miittiin täydellä varustuksella kävelee autot ympäri ämpäri, ja niputtais jonkin viiden minuutin pläjäyksen.

Kannattaa Tubettaa R1-consepts sivu, ja niiden automiittivideot. Ihan sairaan makeeta klippiä, eikä mitenkään mahdotonta esim Sony Vegasilla tehdä samanlaista tyyliä. Aikaahan tuohon nysväämiseen menisi, mutta katsotaan.
          Last edited by WhiteShark; 20-12-2015, 18:16.

Comment

• BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

hyvin tuotettu video. Enemmän kumminkin lämmittää nähdä tuo seiska edelleen asiallisen oloisessa kuosissa, yli kymmenen vuotta sitten tuli sitä useinkin tuijoteltua eräässä Helsingin keskustassa sijatsevassa parkkihallissa. Silloin oli aika mint.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

Comment

• WhiteShark
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 22
              • Espoo

Originally posted by BeamR View Post
              hyvin tuotettu video. Enemmän kumminkin lämmittää nähdä tuo seiska edelleen asiallisen oloisessa kuosissa, yli kymmenen vuotta sitten tuli sitä useinkin tuijoteltua eräässä Helsingin keskustassa sijatsevassa parkkihallissa. Silloin oli aika mint.

Joo helppohan se on pitää auto kuosissa kun se oli jo lähes täydellinen valmiiksi. Iso kiitos siitä auton ensimmäiselle omistajalle. Olin kyllä todella onnekas kun sain tuon ostettua itselleni. Tiesin jo ennalta auton, kun se kävi minulla huolloissa. Aivan sairaan hyvä yksilö ihan joka puolelta. Paineet auton kunnossa pitämiseksi on ollut isot kun oli lähtökriteerit jo lähes älyttömän kovat. Esim talvisin en ole autolla ajanut kuin oikeastaan ensilumet, ja silloin tällöin kun on ollut puhdasta valkoista tiellä pelkästään. Ei tuo orkkismaali varmasti oikein diggaa suolapaskasta.

Nyt vähän jo valmiiksi harmittaa kun ei ole mitään talvilelua laittaa kehiin pahimpiin loskakeleihin. :(

Comment

• BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

mä kyllä luulen että toi alkuperäinen liuotinmaali kestää mitä tahansa paremmin kuin vesiliukoiset :think

mutta anyway, paree se on olla ajamatta talvisin jos aikoo tuon yksilön pitää samassa kunnossa!
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

Comment

• WhiteShark
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 22
                  • Espoo

Originally posted by BeamR View Post
                  mä kyllä luulen että toi alkuperäinen liuotinmaali kestää mitä tahansa paremmin kuin vesiliukoiset :think

mutta anyway, paree se on olla ajamatta talvisin jos aikoo tuon yksilön pitää samassa kunnossa!

Kyl varmasti joo nuo vanhojen hyvien aikojen maalit on ihan jotain muuta kuin tämän päivän vesivärit... mua vaan huolettaa kun tuota on myllytetty vuosien varrella niin useasti, (en minä, vaan tuo eka omistaja) että muutamasta terävästä kulmasta jo hieman hohtaa harmahtavaa pohjamaalin sävyä. Ei ole enää kuin nanomillejä siis maalia pinnassa. Varmaan on vähän samaa vikaa myös tasaisilla pinnoilla, että on maalipinta ohentunut.

Että ei se auton "ylikunnossa" pitäminen pelkkää hyvää aina tee.

...no täytyy vaan laittaa jonkinlainen plääni että satanen sivuun joka kuukausi, ja jossain vaiheessa samaa väriä pintaan isolla ruiskulla.

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎