BMW 520i, vm 92:ssa on käyntiongelmia (autossa ei ole vanosta).
Ongelma on tälläinen: Auto nykii runsaasti sekä paukuttaa voimakkaasti ilmanpuhdistinkotelossa/imusarjassa. Tasakaasulla auto toimii yleensä hyvin, mutta jos esim alle 2000kierroksessa painat kaasun pohjaan niin alkaa valtava nykiminen ja kaamea pauke konehuoneessa. Korkeimmilla kierroksilla yleensä ei ole mitään ongelmia, mutta varsinkin alle 2000 kierroksessa ongelma on suurin. Jos auto on seissyt pari tuntia ja lähtee uudestaan ajamaan niin minkäänlaista nykimis tai paukkumisongelmaa ei (yleensä) ole.
Vika on pahimmillaan moottorin ollessa täysin kylmä, lämpeäminen helpotttaa oireita vähän.
Itse epäilen puolavikaa, miltä vika teistä kuulostaa?
Voiko puolia mitata jotenkin? Onko ainoa vaihtoehto ostaa yksi uusi puola ja testata puola kerrallaan milloin vika katoaa? Voisiko joku viallinen anturi aiheuttaa tuollaista ongelmaa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Ongelma on tälläinen: Auto nykii runsaasti sekä paukuttaa voimakkaasti ilmanpuhdistinkotelossa/imusarjassa. Tasakaasulla auto toimii yleensä hyvin, mutta jos esim alle 2000kierroksessa painat kaasun pohjaan niin alkaa valtava nykiminen ja kaamea pauke konehuoneessa. Korkeimmilla kierroksilla yleensä ei ole mitään ongelmia, mutta varsinkin alle 2000 kierroksessa ongelma on suurin. Jos auto on seissyt pari tuntia ja lähtee uudestaan ajamaan niin minkäänlaista nykimis tai paukkumisongelmaa ei (yleensä) ole.
Vika on pahimmillaan moottorin ollessa täysin kylmä, lämpeäminen helpotttaa oireita vähän.
Itse epäilen puolavikaa, miltä vika teistä kuulostaa?
Voiko puolia mitata jotenkin? Onko ainoa vaihtoehto ostaa yksi uusi puola ja testata puola kerrallaan milloin vika katoaa? Voisiko joku viallinen anturi aiheuttaa tuollaista ongelmaa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Comment