Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    M50 käyntiongelmia

    BMW 520i, vm 92:ssa on käyntiongelmia (autossa ei ole vanosta).
    Ongelma on tälläinen: Auto nykii runsaasti sekä paukuttaa voimakkaasti ilmanpuhdistinkotelossa/imusarjassa. Tasakaasulla auto toimii yleensä hyvin, mutta jos esim alle 2000kierroksessa painat kaasun pohjaan niin alkaa valtava nykiminen ja kaamea pauke konehuoneessa. Korkeimmilla kierroksilla yleensä ei ole mitään ongelmia, mutta varsinkin alle 2000 kierroksessa ongelma on suurin. Jos auto on seissyt pari tuntia ja lähtee uudestaan ajamaan niin minkäänlaista nykimis tai paukkumisongelmaa ei (yleensä) ole.
    Vika on pahimmillaan moottorin ollessa täysin kylmä, lämpeäminen helpotttaa oireita vähän.

    Itse epäilen puolavikaa, miltä vika teistä kuulostaa?
    Voiko puolia mitata jotenkin? Onko ainoa vaihtoehto ostaa yksi uusi puola ja testata puola kerrallaan milloin vika katoaa? Voisiko joku viallinen anturi aiheuttaa tuollaista ongelmaa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Sytkän puolelta lähtisin minäkin arpomaan. Ensin tulpat ja sitten puolat. M50-koneen puola-ongelmista haulla lisää, hakusanoiksi esim. "M50* and puola*". Puolien kanssa ongelmia on ollut varsinkin -91-92 vuoden autoissa, juurikin vanoksettomissa. Käsittääkseni puolia ei pysty mittaamaan, ellei ole täysin rikki joka on harvinaista. Yksi vaihtoehtohan on tilata juurikin yksi ja "kierrättää" sitä jokaisessa sylinterissä, mutta useimmiten näitä on rikki/hajoamassa useampia mikäli yksi menee...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • tokatamm
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 40

      #3
      minun autoni (520i -91) teki sammaa. ensin todettiin puolaviaksi, mutta kun puola vaihdettiin niin ei se aiuttanut. sitten arvottiin mikä muu voisi olla vialla kunnes keksittiin koitaa toisesta samanlaisesta autosta koittaa moottorin ohjainyksikköä ja vika oli siinä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎