Ruiskupumppu vuotaa ylhäältä. Kävin wetteriltä tilaamassa uudet O-renkaat tähän. Maksoi 1,xx€ eli halvalla pääsee. Nyt kaipaisin hyviä neuvoja vaihtamiseen. Täytyykö pakosarja irrottaa että pääsee tiivisteet vaihtamaan? Ja muita hyviä neuvoja myös tähän, kiitos jo etukäteen.
525 tdsa ruiskupumppu vuotaa
Collapse
X
-
E34 vai E39? Eipä silti että tuolla olisi väliä, kun ruiskupumppu on samanlainen molemmissa. Mitkähän o-renkaat olet siihen ostanut, muistelisin että kansien tiivisteet maksoivat Bosch-tarvikkeenakin hieman enemmän. Liekö sitten nestepään o-rengas, jonka olet ostanut?Originally posted by jari488 View PostRuiskupumppu vuotaa ylhäältä. Kävin wetteriltä tilaamassa uudet O-renkaat tähän. Maksoi 1,xx€ eli halvalla pääsee. Nyt kaipaisin hyviä neuvoja vaihtamiseen. Täytyykö pakosarja irrottaa että pääsee tiivisteet vaihtamaan? Ja muita hyviä neuvoja myös tähän, kiitos jo etukäteen.
Pumpun tiivisteiden vaihtoon pitäisi kyllä löytyä ohjeita, jopa kuvallisia, ihan tältäkin foorumilta. Pakosarjaan ei kyllä tarvi mennä koskemaan koko operaatiossa. Jos pumpun meinaat irrottaa kokonaan, niin silloin joudut imusarjan irrottamaan, ja lisäksi tarvetta on pumpun ulosvetäjälle ja heittokellolle sekä lukitustapille, joilla saat ajoituksen takaisin kohdalleen.
-
Yhteen jossa vuoti siitä nestepään ja pumpin rungon välistä, vaihdoin kaikki pumpun tiivisteet, ja silloin otin kyllä tietenkin koko pumpun pöydälle. Muistelin jonkun tällä foorumilla väittäneen että tuon nestepään o-renkaan voisi vaihtaa ilman että pumppua irrottaa kokonaan (ainakin E34:ssä), mutta imusarja ja suuttimille menevät putket joutuu kuitenkin irrottelemaan, joten siitä ei olisi enää pitkä matka ottaa koko pumppu irti. Samalla siihen vaihtelisi sitten kaikki muutkin tiivisteet. Noista pumppuhommista piti täällä olla ihan kuvallisiakin juttuja, mutta en kyllä niitä nyt yhtäkkiä löytänyt.Originally posted by jari488 View PostSiis juuri nämä nestepään O-renkaat ostin ja sieltä vuotaakin. Niitten vaihtoon tarvii ohjeita. Ja auto on E39.
Comment
Comment