Eli takas ongelmaan, tyhjäkäynti seilaa sieltä 600rpm-1300rpm aluella ja meinaa ajoittain, jopa sammua. Lambdan siis vaihdoin ja vika prikulleen sama. Auto toimii ajossa aivan täysin, vian huomastaa ainoastaan tyhjäkäynnillä ja jos painaa ihan hitusen kaasua (kierrokset nousee siihen 1000-1100) niin pysyy aivan tasasena. Kylmällä koneella seilaus ei ole läheskään niin suuri, kun lämpimällä. Jos ollenkaan, eikä auto tee tätä aina. Ja jos pysähtyy liikkeestä esim. liikennevaloihin niin auton käy sen vajaa 10s ihan ok ja sitten rupee vasta seilaamaan ja mitä kauemmin auto on tyhjäkäynnillä niin sitä isommaksi seilaus menee.
Joten mietin voiko olla ilmavuoto, kun toimii kaasulla noinkin pienelli kierroksilla. Etin kyllä ilmavuotoa, mutta tuo on niin vittumainen, että imusarjan alle ei paljoa näe. Testeriin vien ton taas, josko siitä löytys jotain.
Mutta mitä veikkaatte? Tyhjäkäynti moottori, ilmamassamittari, kaasuläppä(?), ilmavuoto?
Ja voisko se poistaa jotain vaihtoehtoja, että auto pysyy tasasena @ 1000rpm, mutta ihan onnettomalla kaasun painalluksella.
Ja autohan on e36 325 -91, ja lastutettu/vapaavirtaussuodin. Ja toiminut ennen noiden osien kanssa kylläkin.
Joten mietin voiko olla ilmavuoto, kun toimii kaasulla noinkin pienelli kierroksilla. Etin kyllä ilmavuotoa, mutta tuo on niin vittumainen, että imusarjan alle ei paljoa näe. Testeriin vien ton taas, josko siitä löytys jotain.
Mutta mitä veikkaatte? Tyhjäkäynti moottori, ilmamassamittari, kaasuläppä(?), ilmavuoto?
Ja voisko se poistaa jotain vaihtoehtoja, että auto pysyy tasasena @ 1000rpm, mutta ihan onnettomalla kaasun painalluksella.
Ja autohan on e36 325 -91, ja lastutettu/vapaavirtaussuodin. Ja toiminut ennen noiden osien kanssa kylläkin.
Comment