Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TU pakonokka-akselin asentoanturi(vikakoodi 18)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatsga
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 436
    • Vantaa

    M52TU pakonokka-akselin asentoanturi(vikakoodi 18)

    Paukkupakkaset sai emännän -99 523i:stä huohottimen sen verta tukkoon, jotta oksensi venakopan välistä öljyt pihalle. Noh Motonetistä löyty onneks suoraan talvihuohotinsarja ja venakopan tiivisteet, jotka sai paikalleen perjantai-iltana(taino lauantai-aamuna klo8). Ei muutaku rättiväsyneenä kone käyntiin ja toteamaan, että käy epätasaisesti ja MIL-valo sytty palamaan. Siinä vaiheessa sai emäntä tulla hakemaan tallilta kotio nukkumaan...

    Illalla lueskelin INPA:lla koodit ja anto vikakoodia 18 pakonokan asentoanturin signaalin puuttumisesta sekä 5-pytyn epätäydellisestä palamisesta. Kannelle tulevan johtosarjan tsekkasin läpi ja liittimet putsasin kontaktispraylla => ei vaikutusta vikaan. Voiko ilmeisen alkuperäinen anturi hajota liittimen irroituksesta(pinnit ehjät)? Mikä helvetti tuossa on vialla kun ei ennen kopantiivisteen vaihtoa ja imusarjan irroitusta ollut vikaa? Syö miestä!

    Onko ECUn liitin ainut josta pääsee mittaamaan johtojen ehjyys ja onko anturille muita mittaustapoja kuin skooppi? Ei viittis turhan päiten ostaa n.100e anturia...
    E30 "318is 8v" touring

    E30 325cid 5.3 LS-V8
  • Tatsga
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 436
    • Vantaa

    #2
    Sen verta tein testailua, että liittimelle tulee +12, +5 ja maa. Anturi pätkii +5 signaalia ku heiluttaa jakaria anturin editse. Ainut mikä ihmetytti oli se, että jakari joutu käytännössä katsoen olemaan kiinni anturissa. Onko anturi mennyt huonoksi vai onko venttiikopan irroituksen yhteydessä tapahtunut jotain katastrofaalista triggeripyörän kanssa?
    E30 "318is 8v" touring

    E30 325cid 5.3 LS-V8

    Comment

    • Tatsga
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 436
      • Vantaa

      #3
      Saksasta tuli uus anturi, niin hävis vikakoodi sen suhteen. Ilmeisesti alkuperäinen anturi ei vaan tykännyt liittimen irroittamisesta 214tkm jäljiltä. Viidellä käymiseen löyty syy puolan liittimestä, joka oli ainoastaan hollilla. Taas käy ja kukkuu!
      E30 "318is 8v" touring

      E30 325cid 5.3 LS-V8

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎