Oireet
- Auto ei lämpene kunnolla. Moottoritieajossa lämpötila nousee hitaasti n. 80-85 paikkeille, välillä hetkellisesti saattaa käydä 90 asteessa. Heti kun siirtyy kaupunkiajoon tai tyhjäkäynnille, lämpö tippuu 70 asteeseen, jopa 65:een. Tällöin webasto käynnistyy ja nostaa lämpötilan 70-75 tuntumaan. Kone käy selvästi viileänä, sillä koneen kansi ja konetila eivät ole kunnolla kuumia.
- Ei vikakoodeja
- Alavesiletku kylmä
- EGR kylmä
Auto
X5 3.0d 9/2006
M57n moottori
VIN LX81317
Tehty tähän mennessä
- Päätermostaatti ja EGR-termostaatti vaihdettu (kahteen kertaan. Ensin syksyllä ja nyt uudestaan)
- Paisuntasäiliön pohjalla oleva termostaatti vaihdettu, osa nro 4:
- Kaikki osat BMW Original
- Osat asennettu kahdessa erässä, joten ilmattu useampaan otteeseen ilman vaikutusta
Ideoita mitä tutkia seuraavaksi? Voiko EGR-ventiilin jumittuminen aiheuttaa tällaista?
- Auto ei lämpene kunnolla. Moottoritieajossa lämpötila nousee hitaasti n. 80-85 paikkeille, välillä hetkellisesti saattaa käydä 90 asteessa. Heti kun siirtyy kaupunkiajoon tai tyhjäkäynnille, lämpö tippuu 70 asteeseen, jopa 65:een. Tällöin webasto käynnistyy ja nostaa lämpötilan 70-75 tuntumaan. Kone käy selvästi viileänä, sillä koneen kansi ja konetila eivät ole kunnolla kuumia.
- Ei vikakoodeja
- Alavesiletku kylmä
- EGR kylmä
Auto
X5 3.0d 9/2006
M57n moottori
VIN LX81317
Tehty tähän mennessä
- Päätermostaatti ja EGR-termostaatti vaihdettu (kahteen kertaan. Ensin syksyllä ja nyt uudestaan)
- Paisuntasäiliön pohjalla oleva termostaatti vaihdettu, osa nro 4:
- Kaikki osat BMW Original
- Osat asennettu kahdessa erässä, joten ilmattu useampaan otteeseen ilman vaikutusta
Ideoita mitä tutkia seuraavaksi? Voiko EGR-ventiilin jumittuminen aiheuttaa tällaista?
Comment