Olen ohittanut M10:ssä imusarjan lämmityskierron, eli nykyään menee kannen takapäästä suoraan sisäkennolle ja sisäkennon toisesta linjasta vesipumpun taakse, laturin päällä olevaan lähtöön, suorat letkut kummassakin. Periaatteessa kaiken pitäisi toimia mutta ei. Myös kannen etupään jakotukin taakse lähtevä 13mm letku on tulpattu, tämäkin meni imusarjan päälle. Olenko nyt unohtanut jotain tärkeää...
Jäähdyttimeen kertyy ylipaine, neste kiehuu ja työntyy ulos. Termostaatti ei avaudu ja alavesiletku säilyy kylmänä. Myöskään sisäkenno ei puhalla yhtään kuumaa eikä sinne menevät letkut lämpene yhtään. Tuntuu ettei pumppu työnnä nestettä minnekään, myöskään painetta en havaitse syylärin korkin ollessa kiinni.
Moottoria on ilmattu mitä ihmeellisimmillä tavoilla, järjestelmä huuhdottu huolellisesti, toista vesipumppua kokeiltu ja termostaatti uusittu. Kaikilla uusilla ja vanhoilla osilla sama vika. Puristuspaineet mitattu mittarilla mutta sen tarkkuuden rajoissa ei näy vuotoa jäähdytysjärjestelmään.
Nouseeko M10:ssä muilla kierrosten mukaan nestepinta jäähdyttimessä? Yhtään en muista aiemmasta, joissakin autoissa nousee selkeästi kun kaasua painaa. Tässä ei.
Jäähdyttimeen kertyy ylipaine, neste kiehuu ja työntyy ulos. Termostaatti ei avaudu ja alavesiletku säilyy kylmänä. Myöskään sisäkenno ei puhalla yhtään kuumaa eikä sinne menevät letkut lämpene yhtään. Tuntuu ettei pumppu työnnä nestettä minnekään, myöskään painetta en havaitse syylärin korkin ollessa kiinni.
Moottoria on ilmattu mitä ihmeellisimmillä tavoilla, järjestelmä huuhdottu huolellisesti, toista vesipumppua kokeiltu ja termostaatti uusittu. Kaikilla uusilla ja vanhoilla osilla sama vika. Puristuspaineet mitattu mittarilla mutta sen tarkkuuden rajoissa ei näy vuotoa jäähdytysjärjestelmään.
Nouseeko M10:ssä muilla kierrosten mukaan nestepinta jäähdyttimessä? Yhtään en muista aiemmasta, joissakin autoissa nousee selkeästi kun kaasua painaa. Tässä ei.
Comment