Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M5 nykii välillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    e39 M5 nykii välillä

    En tiedä onko oikea osio, mutta kokeillaan. Se mitä tuli syksyllä vähän ajettua muutaman kerran, niin välillä kävi niin, että korkeammilla kierroksilla auto alkoi nykimään aika kovaa. Ja tuntui että kaasun nosto ensin pahensi sitä, mutta sitten rauhoittui ja meno jatkui taas tasaisesti.

    Mitään vikavaloja tuosta ei syttynyt. Vertailukohta voi olla väärä, mutta aikanaan mulla oli Vectra, jossa joskus tapahtui aika samanlaista, ja siinä piti lopulta bensapumppu uusia, kun jossain vaiheessa ei käynnistynyt enää ollenkaan.

    Tässä lähiaikoina on tarkoitus ottaa auto taas ajoon. Menee huoltoon muutaman muun asian vuoksi joka tapauksessa. Onko tuossa mitään mitä voisi kokeilla tutkia samalla?
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Jos eipäilet bensapumppua, niin mittaa paineet ajossa. Tämä nyt onnistuu helposti laittamalla mittari kiinni vaikka pyyhkijänsulkaan tai laittamalla pieni kamera konehuoneeseen mittarin kaveriksi. Hajoamassa olevan pumpun lisäksi bensan puutosta voi aiheuttaa myös tukossa oleva suodatin. Kannattaa toki lukaista vikakoodit. Mahdollisia vian aiheuttajia kun on useita.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Daa Daa
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 910
      • Jyväskylä

      #3
      Eräs nykimisen aiheuttaja saattaa olla viimesiään vetelevä kampuran asentotunnari, m60 koneessa oli samanlaiset oireet ja lopulta vika löytyi rikkinäisestä anturista kun pirssi hyytyi totaalisesti.

      Comment

      • lj123
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2015
        • 1215
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Daa Daa View Post
        Eräs nykimisen aiheuttaja saattaa olla viimesiään vetelevä kampuran asentotunnari, m60 koneessa oli samanlaiset oireet ja lopulta vika löytyi rikkinäisestä anturista kun pirssi hyytyi totaalisesti.
        Onko tuo siis tämä CPS?

        http://e39source.com/archives/1035

        Kuittien mukaan ainakaan noita ei ole 230 000 kilsan aikana vaihdettu? Onkohan järkeä vaihtaa nuo jo ihan kilometrien perusteella joka tapauksessa?
        E39 M5 -99
        F11 530d Xdrive -14

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10057
          • KVLA

          #5
          Tuossa on nokka-akselin asentotunnistin kyseessä.Älä nyt kuitenkaan vaihtele mitään osia sinne ennen vikakoodien lukaisua.Mahdollisia vikapaikkoja voi olla useita,joten arpomalla ei kannata edetä.

          Ja mikäli moottoriin joutuisit jotain antureita vaihtamaan,niin vain oem-laatua.Tarvikeosista tulee yleensä harmia.
          Last edited by Heguli 31; 07-03-2016, 17:47.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎