Tuskaillut satunnaisen ongelman kanssa E28/518 kaasarikone:
1) Yleensä toimii mukavasti normaaliajossa, mutta kakkoskurkku ei ilmeisesti avaudu tai toimi koska tehoja puuttuu, huippu nyt 135km/t
2) Sitten yllättäen ei saa bensaa eli sammuu kesken ajon, pysähdyttyä joko heti toimii tai sitten ei heti vaan esim 4:llä käynnistyksellä jää käymään muilla ei kertakaikkiaan saa vielä bensaa vaan sammuu heti käynnistyttyään. Siis bensaa ei mene koneeseen.
3) Voi polttaa sammuttuaan pamauttaen imusarjassa käynnistettäessä ja sitten ei käynnisty, koska se pieni metallivipu kaasarin sisällä on irronnut yläpäästään siinä takaiskussa ja täytyy taas laittaa paikalleen siihen muovihaarukkaan. Takapotkun jäkeen pelaa hetken mainiosti eli tehoja löytyy hetken - eikä yleensä samalla reissulla enää tilttaa.
4) Kylmänä käynnistettäessä tarvii sahata siinä 45s ennen kuin saa bensaa ja käynnistyy vain jos kaasuun ei koske.
5) Kaikki ohuet letkut on vaihdettu, sytysjärjestys tarkistettu, ajoitus tarkistettu, kaasari ihan hirveen likasen näkönen kun se pamauttaa imusarjassa välillä. Kansiremppa tehty ja joka sylinteri sytyttää, jakopää ropeltaa eli siinä voi olla ketju köysällä, bensapumppu mekaaninen nokka-akselilta ja siinä n. 1cm pakeliittikorotus näkyy olevan, painetta ei mitattu.
6) Bensapumpulta kaasariin ei ainakaan puhaltamalla mene mitään läpi, kaasarin suuttimet tuntuvat olevan auki ja kaasarin yläaltaissa on välillä lainehtien bensaa.
Mistäs lähtisi vaivaa etsimään - toimii se noinkin, mutta...
1) Yleensä toimii mukavasti normaaliajossa, mutta kakkoskurkku ei ilmeisesti avaudu tai toimi koska tehoja puuttuu, huippu nyt 135km/t
2) Sitten yllättäen ei saa bensaa eli sammuu kesken ajon, pysähdyttyä joko heti toimii tai sitten ei heti vaan esim 4:llä käynnistyksellä jää käymään muilla ei kertakaikkiaan saa vielä bensaa vaan sammuu heti käynnistyttyään. Siis bensaa ei mene koneeseen.
3) Voi polttaa sammuttuaan pamauttaen imusarjassa käynnistettäessä ja sitten ei käynnisty, koska se pieni metallivipu kaasarin sisällä on irronnut yläpäästään siinä takaiskussa ja täytyy taas laittaa paikalleen siihen muovihaarukkaan. Takapotkun jäkeen pelaa hetken mainiosti eli tehoja löytyy hetken - eikä yleensä samalla reissulla enää tilttaa.
4) Kylmänä käynnistettäessä tarvii sahata siinä 45s ennen kuin saa bensaa ja käynnistyy vain jos kaasuun ei koske.
5) Kaikki ohuet letkut on vaihdettu, sytysjärjestys tarkistettu, ajoitus tarkistettu, kaasari ihan hirveen likasen näkönen kun se pamauttaa imusarjassa välillä. Kansiremppa tehty ja joka sylinteri sytyttää, jakopää ropeltaa eli siinä voi olla ketju köysällä, bensapumppu mekaaninen nokka-akselilta ja siinä n. 1cm pakeliittikorotus näkyy olevan, painetta ei mitattu.
6) Bensapumpulta kaasariin ei ainakaan puhaltamalla mene mitään läpi, kaasarin suuttimet tuntuvat olevan auki ja kaasarin yläaltaissa on välillä lainehtien bensaa.
Mistäs lähtisi vaivaa etsimään - toimii se noinkin, mutta...
Comment