Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 puristuksien tiputtaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2551
    • .

    #16
    Originally posted by Jääkarhu
    En nyt aivan päätä lyö pantiksi, mutta k-jetissä on VARMASTI 10:1 puristukset,tämä siis on aivan varma. L-jetistä väittäisin että 9,5:1

    Tarkistin mahlen mäntäluettelosta ja l-jettiä löytyi monellakin eri puristuksilla...8.8:1...9.5:1 mukana siis kaikenmaailman jenkki-katalysaattorimallit.

    No kumminkin tämä suomeenkin tuotu l-jet moottori olisi 4.8mm patilla ja k-jet 6mm patilla, ja l-jet olisi näin tuon mahlen luettelon mukaan juuri 9,5:1 puristuksilla.
    BMW:n oma käyttöohjekirja vuodelta 1986 sanoo puristuksien olevan 9,5:1, mutta Laihian poika sanoo kirjan olevan väärässä...
    Myös Alfamerin korjaus sanoo vastaavaa.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #17
      itellää on just k ja l-jet koneet palasiin ni erilaiset männät niis on et eiköhän ne puristuksetki oo ihan eri luokkaa

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        Muistattehan, että nyt puhutaan nimenomaan 318i-moottoreista. Kaikkihan muistavat, että E30 316-malli oli 1,8-litrainen ja tästä mallista sai myöskin versiota 316i-Kat eli oli M10-kone ja 1,8-ruisku, mutta ei missääntapauksessa SAMA moottori kuin 318i:ssä. Jos jossain kirjassa annetaan M10-1,8i-moottorille jokin arvo, niin se ei välttämättä tarkoita, ettäkö se moottori olisi nimenomaan 318i-moottori.

        Noh, mitäpä tätä vänkäämään, jos niitä on tehty 9,5:1-puristeisina, niin asia on sitten sitämukaa selvä.

        Onhan noissa käyttöohjekirjoissa ennenkin virheitä ollut. E21-käyttöohjekirja väittää, että E21:sissä olisi edessä 4-mäntäiset jarrut. MINÄ väitän että ei varmasti ole ollut.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2551
          • .

          #19
          Originally posted by T3
          Muistattehan, että nyt puhutaan nimenomaan 318i-moottoreista. Kaikkihan muistavat, että E30 316-malli oli 1,8-litrainen ja tästä mallista sai myöskin versiota 316i-Kat eli oli M10-kone ja 1,8-ruisku, mutta ei missääntapauksessa SAMA moottori kuin 318i:ssä. Jos jossain kirjassa annetaan M10-1,8i-moottorille jokin arvo, niin se ei välttämättä tarkoita, ettäkö se moottori olisi nimenomaan 318i-moottori.

          Noh, mitäpä tätä vänkäämään, jos niitä on tehty 9,5:1-puristeisina, niin asia on sitten sitämukaa selvä.

          Onhan noissa käyttöohjekirjoissa ennenkin virheitä ollut. E21-käyttöohjekirja väittää, että E21:sissä olisi edessä 4-mäntäiset jarrut. MINÄ väitän että ei varmasti ole ollut.
          Tiedän, tiedän. Kunhan vain sua kiusaan...
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎