En nyt aivan päätä lyö pantiksi, mutta k-jetissä on VARMASTI 10:1 puristukset,tämä siis on aivan varma. L-jetistä väittäisin että 9,5:1
Tarkistin mahlen mäntäluettelosta ja l-jettiä löytyi monellakin eri puristuksilla...8.8:1...9.5:1 mukana siis kaikenmaailman jenkki-katalysaattorimallit.
No kumminkin tämä suomeenkin tuotu l-jet moottori olisi 4.8mm patilla ja k-jet 6mm patilla, ja l-jet olisi näin tuon mahlen luettelon mukaan juuri 9,5:1 puristuksilla.
BMW:n oma käyttöohjekirja vuodelta 1986 sanoo puristuksien olevan 9,5:1, mutta Laihian poika sanoo kirjan olevan väärässä...
Myös Alfamerin korjaus sanoo vastaavaa.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Muistattehan, että nyt puhutaan nimenomaan 318i-moottoreista. Kaikkihan muistavat, että E30 316-malli oli 1,8-litrainen ja tästä mallista sai myöskin versiota 316i-Kat eli oli M10-kone ja 1,8-ruisku, mutta ei missääntapauksessa SAMA moottori kuin 318i:ssä. Jos jossain kirjassa annetaan M10-1,8i-moottorille jokin arvo, niin se ei välttämättä tarkoita, ettäkö se moottori olisi nimenomaan 318i-moottori.
Noh, mitäpä tätä vänkäämään, jos niitä on tehty 9,5:1-puristeisina, niin asia on sitten sitämukaa selvä.
Onhan noissa käyttöohjekirjoissa ennenkin virheitä ollut. E21-käyttöohjekirja väittää, että E21:sissä olisi edessä 4-mäntäiset jarrut. MINÄ väitän että ei varmasti ole ollut.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Muistattehan, että nyt puhutaan nimenomaan 318i-moottoreista. Kaikkihan muistavat, että E30 316-malli oli 1,8-litrainen ja tästä mallista sai myöskin versiota 316i-Kat eli oli M10-kone ja 1,8-ruisku, mutta ei missääntapauksessa SAMA moottori kuin 318i:ssä. Jos jossain kirjassa annetaan M10-1,8i-moottorille jokin arvo, niin se ei välttämättä tarkoita, ettäkö se moottori olisi nimenomaan 318i-moottori.
Noh, mitäpä tätä vänkäämään, jos niitä on tehty 9,5:1-puristeisina, niin asia on sitten sitämukaa selvä.
Onhan noissa käyttöohjekirjoissa ennenkin virheitä ollut. E21-käyttöohjekirja väittää, että E21:sissä olisi edessä 4-mäntäiset jarrut. MINÄ väitän että ei varmasti ole ollut.
Tiedän, tiedän. Kunhan vain sua kiusaan...
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Comment