Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57- moottorin paino

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wtw
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 123

    M57- moottorin paino

    Olen yrittänyt selvitellä, paljonko rauta- ja alumiinilohkoisten M57- moottorien painoissa on eroja. Internetin ihmeellinen maailma on kertonut, että vanhemman mallin rautamosa painaa 168 kg, mutta alulohkoisen painoa en löydä mistään.

    Varaosanumerolla taas kun selvittelin pelkän lohkon + mäntien painoa, niin tämä sama internetin turjake väittää, että alumiinilohko painaa 50kg ja rautainen 32,5 kg. Eli siis mitä taikuutta tämä nyt on?
    En minä metallurgiasta mitään ymmärä, mutta eikös alumiinin pitäisi olla rautaa kevyempää, siis sellaista kevytmetallia?
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 776
    • Gallia = Kinnula

    #2
    Tämmönen löyty tuolta 35d toimintakeskustelusta:

    "The new M57 aluminum crankcase saves
    20 kg over the cast iron version."

    Ja nuo löytämäsi painot voivat olla oikeita mutta juurikin toisinpäin.
    Last edited by vexu524tdic; 19-05-2016, 18:33.
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...

    Comment

    • wtw
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 123

      #3
      Originally posted by vexu524tdic View Post
      Tämmönen löyty tuolta 35d toimintakeskustelusta:

      "The new M57 aluminum crankcase saves
      20 kg over the cast iron version."

      Ja nuo löytämäsi painot voivat olla oikeita mutta juurikin toisinpäin.
      No näin itsekin ajattelin, mutta vaikka kuinka varaosanumeroita tarkastelin, oli juurikin niin, että tuo vanhempi lohko (osanro. 11110392304) on 32.480 ja uudempi (11110415722) olis 50.00kg:think Varsin kummallista sanon minä... Katoppa vaikka ite googlesta, ellet horinoitani usko.....

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎