Olen yrittänyt selvitellä, paljonko rauta- ja alumiinilohkoisten M57- moottorien painoissa on eroja. Internetin ihmeellinen maailma on kertonut, että vanhemman mallin rautamosa painaa 168 kg, mutta alulohkoisen painoa en löydä mistään.
Varaosanumerolla taas kun selvittelin pelkän lohkon + mäntien painoa, niin tämä sama internetin turjake väittää, että alumiinilohko painaa 50kg ja rautainen 32,5 kg. Eli siis mitä taikuutta tämä nyt on?
En minä metallurgiasta mitään ymmärä, mutta eikös alumiinin pitäisi olla rautaa kevyempää, siis sellaista kevytmetallia?
Varaosanumerolla taas kun selvittelin pelkän lohkon + mäntien painoa, niin tämä sama internetin turjake väittää, että alumiinilohko painaa 50kg ja rautainen 32,5 kg. Eli siis mitä taikuutta tämä nyt on?

En minä metallurgiasta mitään ymmärä, mutta eikös alumiinin pitäisi olla rautaa kevyempää, siis sellaista kevytmetallia?

Comment