Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 34 moottoriöljyistä M50B25

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

e 34 moottoriöljyistä M50B25

Katselin kirjoituksia huolloista ja moottorin öljynvaihdoista. Itse olen ajatellut vaihtaa moottorin öljyt mobilin 0-40:een. Mutta aika paljon on käytetty mobilin 5-40. Onko kellään kokemusta onko näissä kuinka paljon eroa. Viskositeetissa on tuo 5 eroa, mutta mitä se mahtaisi käytännössä vaikuttaa?. Bemarilla taidetaan suositella castrolin öljyjä ( taisi olla SLX tai jotain sinne päin). Pitäisikö vain pysyä näissä öljyissä?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

Originally posted by JuRi
    Pitäisikö vain pysyä näissä öljyissä?
    Mitä vikaa niissä nykyisissä öljyissä on? Öljymerkin vaihdolla saatat aiheuttaa itsellesi ongelmia, sillä uuden merkkinen öljy voi irrottaa öljykanavista liikkeelle kaikenmaailman kökköjä mitkä nyt pysyvät kivasti paikallaan.

Tuskin se auto sen kovempaa kulkee vaikka siellä olisi mitä koneessa pyörimässä..

Comment

• -kiki-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1160
      • Hämeenkyrö

Originally posted by JuRi
      Katselin kirjoituksia huolloista ja moottorin öljynvaihdoista. Itse olen ajatellut vaihtaa moottorin öljyt mobilin 0-40:een. Mutta aika paljon on käytetty mobilin 5-40. Onko kellään kokemusta onko näissä kuinka paljon eroa. Viskositeetissa on tuo 5 eroa, mutta mitä se mahtaisi käytännössä vaikuttaa?. Bemarilla taidetaan suositella castrolin öljyjä ( taisi olla SLX tai jotain sinne päin). Pitäisikö vain pysyä näissä öljyissä?
      Nyt tässä autossa mulla nuo castrolin slx:t vanhassa M50b20:ssä mobilin 0w40 mitään eroa missään ei ole...

Kuitenkin jos tämä auto mulla pysyy ni seuraavaksi ajattelin noita Castrolin 5w40 magnatec öljyä
      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

Comment

• Mötörhead
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 167
        • Karhula

Oon käyttäny shell helix ultra 5w40 ja hyvin pelittää..!

Comment

• Frendiz
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 501
          • Kajaani

AD- varaosamaailman 10-30 halppisöljyllä olen ajellut, ja hyvin on pelannu. Kun avasi venttiili kopan, niin puhtaana oli kaikki osat. Ja eikä tarvihe kärvistellä hintaakaan... Auton öljyn kulutuksen vuoksi en raaski ajaaparemmilla öljyillä.
          BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
          EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

Comment

• nut
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1613
            • Vaasa/Kauhajoki

Originally posted by Frendiz
            AD- varaosamaailman 10-30 halppisöljyllä olen ajellut, ja hyvin on pelannu. Kun avasi venttiili kopan, niin puhtaana oli kaikki osat. Ja eikä tarvihe kärvistellä hintaakaan... Auton öljyn kulutuksen vuoksi en raaski ajaaparemmilla öljyillä.
            Ihan mielenkiinnosta paljonko sulla palaa öljyä esim. per 10 000 km? Oma vie ehkä jonku litran puolitoista vaihtovälillä. Osa ainakin tulee vuotamalla venakopan tiivisteistä...
            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

Comment

• herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

Mulla meni 1dl/1000km ja pakoputkesta tais tulla kun kone ei vuotanu. Ihan normaalia.
              Retard Member

Comment

• jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4320
                • Turku

Mulla on Castrolin 5W40 magnatec öljyä, eikä kone ainakaan sitä näytä mitenkään silminnähden kuluttavan.

Comment

• 9tonni
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 177
                  • Kuopio

Mobil 1 5W-50 on nyt. Vaihtakaa niitä venttiilivarren kumeja M50B25/20 koneeseen. Reilu 1e kipale ja loppuu se öljyn syönti. Nimim. ennen 0.5 l / 1000 km.

Comment

• Frendiz
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 501
                    • Kajaani

Originally posted by nut
                    Ihan mielenkiinnosta paljonko sulla palaa öljyä esim. per 10 000 km? Oma vie ehkä jonku litran puolitoista vaihtovälillä. Osa ainakin tulee vuotamalla venakopan tiivisteistä...
                    1L/1000 km... Eli sitä menee rutkasti... Autolla on jo ajettu 350 000km, että siinä voi olla osa syy. Mitään hirmu isoa vuotoa ei ole löytynyt, ja venttiilivarren kumit on vaihdettu... Sitä vaan menee.
                    BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
                    EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

Comment

• alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

Originally posted by Frendiz
                      Niin nuo x-30 on ihan litkua kuumana, ettei ihme jos syö. Laita 20w-50 kesällä, mutta jos sellaisilla talvella päästelet niin voi lakata öljynsyönti kyllä kokonaan
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎