Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typ 168 lukkoyksikön sopivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aisi316
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 409
    • Suomi

    Typ 168 lukkoyksikön sopivuus

    Ostin e21 avoimen perän ja meinasin laittaa siihen e21 lukkoyksikön , nytkun ne on purettu niin niissähän on leveyseroa. Avoin 144,78mmja lukko 128,27mm.Onko perän kuorikin eri mittainen vai onko poskilaakerien laipat erilaisia?:think onko valmiita bolt on osia vai pitääkö alkaa koneistelemaan.
    1502 turbo -77

    316 m10 2.0 NA -88

    316i original -90

    525i touring -03
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Mitkä mitat on 144 ja 128 mm? Kuva saattaisi havainnollistaa tilannetta
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • aisi316
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 409
      • Suomi

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Mitkä mitat on 144 ja 128 mm? Kuva saattaisi havainnollistaa tilannetta
      http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=291569 Tästä jutusta selviää hyvin mitta ero , siinä ei tosin kerrota pystyykö kapeampaa lukkoa sovittamaan
      1502 turbo -77

      316 m10 2.0 NA -88

      316i original -90

      525i touring -03

      Comment

      • aisi316
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 409
        • Suomi

        #4
        BMW fans näyttää sitä mitä aloin epäilemäänkin , laakerin kannet eri osanumerolla e21 lukkoperässä:think
        1502 turbo -77

        316 m10 2.0 NA -88

        316i original -90

        525i touring -03

        Comment

        • old dog
          Newbiemmer
          • Jul 2008
          • 28

          #5
          Originally posted by aisi316 View Post
          BMW fans näyttää sitä mitä aloin epäilemäänkin , laakerin kannet eri osanumerolla e21 lukkoperässä:think
          Moi, miäpäs katon jos ois nekii viel talles.... mitää ei pitäs heittää pois...
          "Ahtamalla onneen"

          Comment

          • aisi316
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 409
            • Suomi

            #6
            Originally posted by old dog View Post
            Moi, miäpäs katon jos ois nekii viel talles.... mitää ei pitäs heittää pois...
            No piru olis hienoa jos löytyy😀
            1502 turbo -77

            316 m10 2.0 NA -88

            316i original -90

            525i touring -03

            Comment

            • e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 721
              • Nokia

              #7
              Originally posted by aisi316 View Post
              Ostin e21 avoimen perän ja meinasin laittaa siihen e21 lukkoyksikön , nytkun ne on purettu niin niissähän on leveyseroa. Avoin 144,78mmja lukko 128,27mm.Onko perän kuorikin eri mittainen vai onko poskilaakerien laipat erilaisia?:think onko valmiita bolt on osia vai pitääkö alkaa koneistelemaan.
              Mulla on E21 avoimeen perään (4,10 alkup.välitys) istutettu E30 lukkoyksikkö. Tuo vaihdettu on 3,45 välityksellä. Perän kuorista pitää koneistaa materiaalia pois ( rälläkkä?) jotta lukkoyksikkö mahtuu aukosta sisään. Tässä tapauksessa käytetään kaikki muut osat avoimesta perästä (poskilaipat). Välityksestä riippuen saattaa joutua tekemään speiseriä lukon ja ring gearing väliin. Itselläni ei mitään lättyjä välissä vaikka sellaisen teetinkin 4,10 välitystä varten.

              Voi koittaa myös asentaa lukon ensin perän sisään ja lukkoyksikön päätylevyn kiinnittää vasta perän sisällä lukkoyksikköön. Menee kikkailuksi, mutta saattais onnistua?
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

              Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

              Comment

              • aisi316
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 409
                • Suomi

                #8
                Originally posted by e36coupe View Post
                Mulla on E21 avoimeen perään (4,10 alkup.välitys) istutettu E30 lukkoyksikkö. Tuo vaihdettu on 3,45 välityksellä. Perän kuorista pitää koneistaa materiaalia pois ( rälläkkä?) jotta lukkoyksikkö mahtuu aukosta sisään. Tässä tapauksessa käytetään kaikki muut osat avoimesta perästä (poskilaipat). Välityksestä riippuen saattaa joutua tekemään speiseriä lukon ja ring gearing väliin. Itselläni ei mitään lättyjä välissä vaikka sellaisen teetinkin 4,10 välitystä varten.

                Voi koittaa myös asentaa lukon ensin perän sisään ja lukkoyksikön päätylevyn kiinnittää vasta perän sisällä lukkoyksikköön. Menee kikkailuksi, mutta saattais onnistua?
                silleen jotku kasannu eli perän sisällä vasta kiristää päätylätkän, mulla se mene heittämällä sisään mut ongelma on se että poskilaipat(ulkokooli) jään noin 8mm irti lukon laakereista, poskilaipat pitää vaan olla lukkoperän laipat ne on erilaiset kun avoimessa ,nyt kun vähän selvitteli. http://bmwfans.info/parts-catalog/E2...lip_diff_unit/
                1502 turbo -77

                316 m10 2.0 NA -88

                316i original -90

                525i touring -03

                Comment

                • e36coupe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 721
                  • Nokia

                  #9
                  Ilmeisesti siis E21 lukkoyksikkö on eri kokoinen kuin tuo E30/ E36 typ168 lukko. Itsellä on siis käytössä avoimen poskilaipat.

                  Jos laakerit vielä hankkimatta niin kato Tampereen laakerikeskus. Itse hain sieltä ja on hyllykamaa.
                  Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                  Työn alla: E21 320/6
                  Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                  Comment

                  • aisi316
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 409
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by e36coupe View Post
                    Ilmeisesti siis E21 lukkoyksikkö on eri kokoinen kuin tuo E30/ E36 typ168 lukko. Itsellä on siis käytössä avoimen poskilaipat.

                    Jos laakerit vielä hankkimatta niin kato Tampereen laakerikeskus. Itse hain sieltä ja on hyllykamaa.
                    Joo taitaa olla erikokonen, laakereita näyttäs löytyvän hyvin
                    1502 turbo -77

                    316 m10 2.0 NA -88

                    316i original -90

                    525i touring -03

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎