E53 3.0iA vuosimallia 2000 kyseessä. Moottori on toiminut täydellisesti, mutta eilen tankkauksen jälkeen tyhjäjyntikierrokset olivat normaalia korkeammalla. Arviolta n. 900. Välillä laskevat alemmas, ja sitten taas hetken kuluttua nousevat. Mitään muuta poikkeavaa en huomannut. Ilmastoinnin kompura vaikuttaa kierroksiin kyllä, mutta sekä kompura päällä että pois kierrokset ovat tavallista ehkä n. 200 rpm suuremmat. Tyhjäkäynti ei vaella yhtään, mutta ajoittain vain liian nopea. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Ongelmaa ei enää ollut. Onko mitään aavistusta mikä tuollaisen voisi aiheuttaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 tyhjäkäynti
Collapse
X
-
Originally posted by Wespa View PostVikakoodit lukuun, mutta kai tuo on aika klassinen imuvuodon oire. Paljonko on kilsoja mittarissa?X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by vaviah View PostE53 3.0iA vuosimallia 2000 kyseessä. Moottori on toiminut täydellisesti, mutta eilen tankkauksen jälkeen tyhjäjyntikierrokset olivat normaalia korkeammalla. Arviolta n. 900. Välillä laskevat alemmas, ja sitten taas hetken kuluttua nousevat. Mitään muuta poikkeavaa en huomannut. Ilmastoinnin kompura vaikuttaa kierroksiin kyllä, mutta sekä kompura päällä että pois kierrokset ovat tavallista ehkä n. 200 rpm suuremmat. Tyhjäkäynti ei vaella yhtään, mutta ajoittain vain liian nopea. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Ongelmaa ei enää ollut. Onko mitään aavistusta mikä tuollaisen voisi aiheuttaa?
Comment
-
Mun kipossa on mittarissa vähän päälle 130 tuhatta, ja se taempi, kaasuläppään kiinni tuleva haitarikumi oli jo ihan rapea siitä tyhjäkäyntiventtiiliin kiinnittyvästä osastaan. Ongelmia se ei kyllä vielä ole aiheuttanut, mutta tuskin enää paljon puuttui.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Ei kai tykännyt auto katsastusmiehen kehuista. Kun lähdin katsastuksesta pois, moottori käyttyi oudosti. Tukehtuu ja sammuu kevyesti kaasutettaessa. Reipaammin kaasua painaessa nousee kierrokset vaivoin ja tehot poissa. Tämäkin sopinee imuvuotoon? Nyt kyllä käy tyhjäkäyntiä tasaisesti.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviah View PostEi kai tykännyt auto katsastusmiehen kehuista. Kun lähdin katsastuksesta pois, moottori käyttyi oudosti. Tukehtuu ja sammuu kevyesti kaasutettaessa. Reipaammin kaasua painaessa nousee kierrokset vaivoin ja tehot poissa. Tämäkin sopinee imuvuotoon? Nyt kyllä käy tyhjäkäyntiä tasaisesti.
Jos ei, niin todennäköisesti jompi kumpi nokan asentotunnistin(villi fifti/sixti veikkaus tällä kertaa...imu?)?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSyttyykö moottorin vikavalo?
Jos ei, niin todennäköisesti jompi kumpi nokan asentotunnistin(villi fifti/sixti veikkaus tällä kertaa...imu?)?X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviah View PostVeikkaus osui oikeaan! Tuosta oli vikakoodi jäänyt. Korjaantui itsestään, mutta lienee syytä vaihtaa tunnistin silti? Imupuoli tuli samalla käytyä läpi, ja kaikki oli ok.
Eli hae jo valmiiksi ko.anturi = sitten tähän kohtaan ilman muuta orggis ja vaihtele heti suosista, kun nyt vielä ei ole kokonaan tiltissä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJoo, se ei varsinaisesti ”korjaudu itsekseen”, vaan on alkuvaiheissa oirehtiessaan varsin lämpötilariippuvainen. Rikki mikä rikki vaikka nyt voi vielä pelata muutaman viikon, "pätkittäin”.
Eli hae jo valmiiksi ko.anturi = sitten tähän kohtaan ilman muuta orggis ja vaihtele heti suosista, kun nyt vielä ei ole kokonaan tiltissä.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviah View PostJep. Oire tosiaan hävisi, mutta nyt tullut taas takaisin. Sekä tyhjäkäyntiongelmat että tehottomuus nyt ensimmäistä kertaa samalla ajokerralla, eli toivottavasti molemmat korjaantuvat samalla anturin vaihdolla. Ja todellakin lämpötila vaikuttaa. Joka kerta on ollut lämpötila lähellä hellerajaa kun oireita ollut. Koskaan ei aamuisin.
Edit: Täytyy katsoa vikakoodit Inpalla kun kerkeän!Last edited by Grandy; 24-07-2016, 06:11.
Comment
-
Comment