Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b30 remmiahtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exdex
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 12
    • helsinki

    M54b30 remmiahtaminen

    Kertokaas vähä tommosest hommast. Elikkä mitä ahdint suosittelisitte ja mites moottorin ohjaus? Paineit ei paljo tulis. Teho tavote siin +300hv pintaa.
  • Exdex
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 12
    • helsinki

    #2
    M54b30 remmiahtaminen

    Kertokaas vähä tommosest hommast. Elikkä mitä ahdint suosittelisitte ja mites moottorin ohjaus? Paineit ei paljo tulis. Teho tavote siin +300hv pintaa.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1842
      • Karjaa

      #3
      Ihan harrastamisen ilostako vain, vai onko tällä joku erityinen tavoitekin? Rata-ajossa remmiahtimen hyöty on aika kyseenalainen vs. turbo, ja sitten taas normiliikenteessä 330i:ssä on aika passelisti alavääntöä jo vakionakin, varsinkin jos kustannustehokkaimmat tehonlisäysmodit on jo tehty.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • ASDTurku
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 145
        • Turku

        #4
        Originally posted by Exdex View Post
        Kertokaas vähä tommosest hommast. Elikkä mitä ahdint suosittelisitte ja mites moottorin ohjaus? Paineit ei paljo tulis. Teho tavote siin +300hv pintaa.
        Yhden m54 3.0 ahtanut ESS ruuvisarjalla. Tuli tollaset 340hp. Aijemmin oli vaihdettu peltisarjat
        Ja putkisto. suuttimet ja ohjelma tuli kitin mukana. Toimi kuin junan vessa. Max vääntö
        Oli käytössä 1500-6800 rpm. Oli kun olis ajanut isolla kasin kone ella. Suosittelen oli
        Vähän reilu päivän homma asentaa. Lisäksi tota pystyy jälkeenpäin parantamaan vielä.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Yhdistin topikit. 1 topic per aihe ei useita. Kiitos.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Mitäs tämmöinen remeliruuvi kustantaa ?.
            Tuleeko jo järkevämmäksi pistää sarjan hinta välirahaksi M3:seen....?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Mitäs tämmöinen remeliruuvi kustantaa ?.
              Tuleeko jo järkevämmäksi pistää sarjan hinta välirahaksi M3:seen....?
              Tulee järkevämmäksi vaihtaa mutta harrastus on harrastus

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Mitäs tämmöinen remeliruuvi kustantaa ?.
                Tuleeko jo järkevämmäksi pistää sarjan hinta välirahaksi M3:seen....?
                Siitäpä näkkyy mitä maksaa:

                Mustang Supercharger, Corvette Supercharger, BMW Supercharger, R8 supercharger, AMG supercharger, Lamborghini supercharger, BMW Tune
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Laittaisin mieluummin M3:een roponi, samalla saa paremman alustan ja muutakin lisäjuttua "samaan" rahaan.

                  Comment

                  • Midas
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 272
                    • Petäjävesi

                    #10
                    Vanhassa Z3 2.8 coupessa oli Vf Engineeringing 309 kitti ja nykyisessä nelosessa on ESSin 525 kitti. Voin kyllä suositella molempia lafkoja. Molempiin tulee kaikki mahdolliset kilkkeet mukana, joten ei tarvitse erikseen mitään moottorinohjauksia yms alkaa väsäämään. Mukana tulee softaustyökalut, niin ecuakaan ei tarvitse enää fyysisesti lähettää, niinkuin vuosia sitten aluksi Vf kitin kanssa piti tehdä, mutta niiltäkin tuli myöhemmin tuo työkalu ohjelman muuttamiseen itse.
                    Model 3

                    Ex X5 40d
                    Ex 330d
                    Ex Z4m coupé ESS525
                    Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                    Comment

                    • Exdex
                      Newbiemmer
                      • Jan 2016
                      • 12
                      • helsinki

                      #11
                      Originally posted by Wespa View Post
                      Ihan harrastamisen ilostako vain, vai onko tällä joku erityinen tavoitekin? Rata-ajossa remmiahtimen hyöty on aika kyseenalainen vs. turbo, ja sitten taas normiliikenteessä 330i:ssä on aika passelisti alavääntöä jo vakionakin, varsinkin jos kustannustehokkaimmat tehonlisäysmodit on jo tehty.
                      Ihan rakentamisen ilosta ja kadulle on tosiaan ihan joka päiväiseen ajoon tulossa.

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1842
                        • Karjaa

                        #12
                        Kuten tosiaan jo mainittua niin jos haluaa remmiahtaa kerralla ja kunnolla & vaivattomasti niin sitten homma maksaa jo useamman touhutonnin. Minä pistäisin ko. rahalla mieluummin alustan ja putkiston viimeisen päälle kuntoon ja sitten vain nauttisin ajelusta. Olettaen siis että autossasi on kaikki muu jo kunnossa, esim. kunnostamaton Vanos aiheuttaa jo melkoista tehonpuutteen tuntua..
                        Last edited by Wespa; 08-07-2016, 17:28. Reason: Kirjoitus vihre
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Mä en nyt oikein ymmärrä näitä onkohyötyy-sivustahuutelijoita. Ei kukaan oo kysyny onko touhussa järkee. Noita tosi hyviä vaihtoehtoja voi vaikka toteuttaa omassa harrastuksessaan esitell sit täällä.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • pablo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 732
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Sama. Luulis et se remmin tuoma satakunta heppaa tuntuu jossain ainakin hetken. Omaan 330:iin tilaisin heti setin jos ois sen verran ylimääräistä eikä projektia tallissa.

                            -Anssi

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Mä en nyt oikein ymmärrä näitä onkohyötyy-sivustahuutelijoita. Ei kukaan oo kysyny onko touhussa järkee. Noita tosi hyviä vaihtoehtoja voi vaikka toteuttaa omassa harrastuksessaan esitell sit täällä.
                              No juuri tätä tarkoitin tuolla harrastus on harrastus sanonnalla.

                              Kyllä itsellekkin olisi M5 varmaan järkevämpi mutta kun pitää vaan viritellä näitä muita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎