Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 L-jetin tyhjäkäynti täristää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrek
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 23

    M10B18 L-jetin tyhjäkäynti täristää

    Mikähän mahtaa olla syynä, kun kone tärisee tyhjäkäynnillä niin häiritsevästi, että se tuntuu ohjaamoon?

    Koneeseen tehtiin kansiremontti kuluneen nokka-akselin ja keinujen takia. Ennen remonttia tyhjäkäynti toimi hienosti ja tasaisesti.

    Tarkemmat oireet:
    Kylmänä kone käy hieman nuhaisesti ja tärisee tyhjäkäynnillä.
    Koneen lämmettyä tyhjäkäynti on vähän suurempi, mutta täristää siltikin.
    Muuten kone toimii hyvin eikä nyi. Seokset ja sytytys on säädetty. Ilmavuotoja ei ole.

    (e28 518i vm. 86)

    Ei ole mitään syytä olla vaipumatta epätoivoon...
    Last edited by mrek; 13-05-2005, 07:58.
  • mrek
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 23

    #2
    Ei ole mitään syytä olla vaipumatta epätoivoon.

    Comment

    • Japi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 276
      • Espoo

      #3
      Originally posted by mrek
      Seokset ja sytytys on säädetty. Ilmavuotoja ei ole.
      Onko tyhjäkäyntinopeus säädetty rempan jälkeen, vai onko vielä ennen remppaa olevissa säädöissä?
      "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
      -Tuntematon
      ex-E30 318i -87
      droF Mondeo STW (eka ja vika...)

      Comment

      • mrek
        Newbiemmer
        • Feb 2005
        • 23

        #4
        Seosruuvia kiinnipäin, meneenkö laihemalle vai rikkaamalle?

        Originally posted by Japi
        Onko tyhjäkäyntinopeus säädetty rempan jälkeen, vai onko vielä ennen remppaa olevissa säädöissä?

        Aihe on vieläkin ajankohtainen. Seoksen säätö eikä tyhjäkäyntinopeuden säätö tunnu auttavan.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Originally posted by mrek
          Aihe on vieläkin ajankohtainen. Seoksen säätö eikä tyhjäkäyntinopeuden säätö tunnu auttavan.
          kato koneen tuki kumit. itellä oli toinen paskana. vaihoin, mut silti täristää vähä. kone on sama m10 mut weber kaasari
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • mrek
            Newbiemmer
            • Feb 2005
            • 23

            #6
            Originally posted by machine_head
            kato koneen tuki kumit. itellä oli toinen paskana. vaihoin, mut silti täristää vähä. kone on sama m10 mut weber kaasari

            Pikku hiljaa alkaa selviämään mistä on ollut kysymys. Testerissä säädettiin seokset ja tyhjäkäynti kohdalleen. Ei täristänyt enää kovin paljon... Mutta kun vähän ajelin, tärinä palautui.

            Avasin ilmamäärämittarin kannen ja kääntelin sieltä, kunnes tyhjäkäynnin sai säädettyä tasaiseksi. Jopas löytyi tasainen tyhjäkäynti! Nyt on vielä pientä viilausta, kun hieman nykii tasakaasulla. BMW on "vaativa" harrasteauto sanottiin bemaristi-lehdessä. Pitää paikkansa! Eli vieläkin täytyy kokeilemalla saada säädöt kohdalleen...

            Ilmeisesti koneen kumit ovat vielä kunnossa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎