Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

    M10B18 ei käynnisty

    Tänään sain miellyttävän yllätyksen kun olin töihin lähdössä. Eipä auto käynnisty. Moottori ei pyöri, naksahtaa vain kun kääntää avainta. Enpä sitä siinä sen enempää ehtinyt diagnosoida, kuin että akussa on virtaa, startille tulee virtaa ja solenoidille avainta käännettäessä.

    Tämä tuli nyt vähän huonoon saumaan, ei oikein juuri nyt olisi aikaa rassailla mitään ylimääräisiä. Jos jollain on joku nopea vinkki mitä kannattaa tarkistaa, niin arvostaisin sitä kovasti. Joku maadotus tjsp... Vai meneekö uuden solenoidin hommaamiseksi?
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Piekse solenoidia
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Wittu_joo
      Piekse solenoidia
      Kun olet kyllästynyt pieksämiseen niin kannattaa puhistaa tartti...yleensä korjaantuu sillä..
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Merlin
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 144
        • Rmk

        #4
        Mittaileppas kiusallas että putooko akun jännite paljonkin ku koitat startata, voip olla akku oikosessa.
        2006 525 iX

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #5
          oon eepon kanssa samalla linjalle eli startti pöydälle ja ei kun puhdistamaan.
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • LoudPipe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1434

            #6
            Originally posted by Vilikki
            oon eepon kanssa samalla linjalle eli startti pöydälle ja ei kun puhdistamaan.
            Muutenhan neuvo olis pätevä, mutta nimenomaan tällaiselle ei aikaa ole. Pitää mittailla vielä jännitettä startattaessa. Ja ehkä antaa solenoidille vähän hittiä

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Jos vika on startissa, ota se suosiolla irti. Hyvin usein startin puslat on syynä, vuotavat virtaa läpi, suoraan maihin. Uudet puslat (eivät ole edes kalliita, pari €'a kipale) ja taas pelittää.

              Itse uusin ensin solenoidin, auttoi jonkin verran. Mutta varsinaisen vian sai korjattua vasta kun uusi ne puslat (2 kpl), E23/745:ssa osanumero 11 51 1 722 914). Ne pitää muistaa öljytä ensin kunnolla (ihan tavallinen moottoriöljykin käy), vasta sitten paikoilleen.

              Vaikka ko. puslan sitten kuivaisi, se silti sisältää öljyä. Kun puristat sitä vaikka sormilla, huomaat että öljy alkaa tihkua siitä ulos. Puslan sisältämä grafiitti imee sen öljyn sisäänsä kuin sieni.

              Käytännössä homma maksaa vain vaihtamisen vaivan, osien hinta jäänee alle 5€:n.

              Timo

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8
                Originally posted by LoudPipe
                Muutenhan neuvo olis pätevä, mutta nimenomaan tällaiselle ei aikaa ole. Pitää mittailla vielä jännitettä startattaessa. Ja ehkä antaa solenoidille vähän hittiä
                jos sulla on aikaa hakata sitä starttia niin ok, mutta lopulta se menee siihen että edes pieksäminen ei auta....

                pysäköit sen johonkin mäkeen ja aamul mäkistartti niin ei tarvii irroittaa ei pieksää
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by LoudPipe
                  Tänään sain miellyttävän yllätyksen kun olin töihin lähdössä. Eipä auto käynnisty. Moottori ei pyöri, naksahtaa vain kun kääntää avainta. Enpä sitä siinä sen enempää ehtinyt diagnosoida, kuin että akussa on virtaa, startille tulee virtaa ja solenoidille avainta käännettäessä.

                  Tämä tuli nyt vähän huonoon saumaan, ei oikein juuri nyt olisi aikaa rassailla mitään ylimääräisiä. Jos jollain on joku nopea vinkki mitä kannattaa tarkistaa, niin arvostaisin sitä kovasti. Joku maadotus tjsp... Vai meneekö uuden solenoidin hommaamiseksi?
                  Edelleenkin olen sitä mieltä että kannattaa tarkistaa moottorin maadoitus... Jos tuntuu että johtaa, niin sitten pitää vielä mitata yleismittarilla jännitealueella, että onko rungon ja moottorin välillä jännite-eroa startatessa. Jos on --> maadoitus kuntoon.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • LoudPipe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1434

                    #10
                    Okei, sohin yleismittarilla ympäriinsä ja totesin että virtaa ei lyö läpi mistään ja lempeä väkivalta sai startin taas toimimaan. Hyvä näin, toimisi nyt pari viikkoa niin sitten voisi vaihtaa uuden solenoidin ja puhdistella startin muutenkin

                    Kiitti kaikille neuvoista!

                    Comment

                    • Fossi
                      Guest
                      • Mar 2009
                      • 51
                      • EP

                      #11
                      m10b18i ei käynnisty, -20 pakkasta ja vähä lupailee, ei ollu piuhan pääs, ei tarttaa, hinataan lämpimään halliin (+20) josta seuraavanakaan päivänä ei käynnisty, hetken saahamisen ja hyrähtelemisen jälkeen ei enää edes lupaa. Ny ollu hallis usiemman päivän, kipinä tulee kaikkihin, puristus paineet 10.25-10.6 paitsi yhres sylinteris 9.6 jotta ei mun mielestä niin suuri ero jotta olis jotaki vaikutusta asiahan. Imuvuotoa epäillähän ny, mutta mistä sitä kannattaas kattella?

                      Comment

                      • Erska
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 439
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by Fossi View Post
                        m10b18i ei käynnisty, -20 pakkasta ja vähä lupailee, ei ollu piuhan pääs, ei tarttaa, hinataan lämpimään halliin (+20) josta seuraavanakaan päivänä ei käynnisty, hetken saahamisen ja hyrähtelemisen jälkeen ei enää edes lupaa. Ny ollu hallis usiemman päivän, kipinä tulee kaikkihin, puristus paineet 10.25-10.6 paitsi yhres sylinteris 9.6 jotta ei mun mielestä niin suuri ero jotta olis jotaki vaikutusta asiahan. Imuvuotoa epäillähän ny, mutta mistä sitä kannattaas kattella?
                        Katsoit varmaan että bensaa tulee perille saakka... / bensanpaineet ok...??
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                        EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #13
                          Tulppien kuivaus.

                          Comment

                          • Fossi
                            Guest
                            • Mar 2009
                            • 51
                            • EP

                            #14
                            bensaa tulee kyllä, tulpat kastuu ja sitä rataa ja kuivattu on moooonta kertaa.. ny selvenny sen verran jotta ku otin sen suodattimelta imusarjalle menevän kummi putken irti nii sieltä tuli bensaa varmaa likemmäs puoli litraa.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Kipinää ei ole mainittu. Tulppa ulos ja kantta vasten, pyörittämään startilla. Kipinöikö? Jos kipinöi ja letkustakin on bensaa tullut reippaasti , tutkimaan saako suuttimet ohjausta , vaikka ledikynällä suuttimen johdon "napoihin", vilkkuuko pyörittäessä?

                              Tossa yhden uuden käymättömän auton sain tulille kun kaytti suuttimien liittimet irti (kosteutta.)
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎