Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihto e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmermyyrä
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 4
    • Finland, Oulu

    Moottorin vaihto e46

    Onko Bmw e46 moottorivaihdosta kellään kokemuksia?

    Tarvetta olisi alkaa suunnitella kyseistä operaatiota sillä nykyisestä m52:sta halkesi kansi. Uuden kannen hommaamistakin olen ajatellut, mutta työn määrä, uuden kannen hinta, asennustyökalut, homman määrä jne. laskevat haluja alkaa moiseen operaatioon. Siksi olenkin miettinyt muita mahdollisuuksia...

    Mietin olisiko mahdollista vaihtaa nykyinen m52b20tu suoraan m52b25tu:n?
    Kyseiset moottorithan ovat täysin samaa sarjaa ja jos saan vielä ohjainboxin uuden moottorin mukaan niin ongelmia tuskin pitäisi ilmaantua :think

    Tarttis jeesiä viisaammilta onko mahdollista nakata alle suoraan uusi, isompi motti. Kokemusta bemarin moottorin vaihdosta löytyy joten ei huolta, että tarttis ihan alusta alkaen alkaa selittään prosessia. Ainoastaan se, että tuleeko esim. vaihdelaatikon tai muiden osien (perän, kardaanin, jarrujen...) kanssa ongelmia.

    Kiitoksia vastauksista
  • Kojontti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2014
    • 204
    • Puolanka

    #2
    Originally posted by Bimmermyyrä View Post
    Onko Bmw e46 moottorivaihdosta kellään kokemuksia?

    Tarvetta olisi alkaa suunnitella kyseistä operaatiota sillä nykyisestä m52:sta halkesi kansi. Uuden kannen hommaamistakin olen ajatellut, mutta työn määrä, uuden kannen hinta, asennustyökalut, homman määrä jne. laskevat haluja alkaa moiseen operaatioon. Siksi olenkin miettinyt muita mahdollisuuksia...

    Mietin olisiko mahdollista vaihtaa nykyinen m52b20tu suoraan m52b25tu:n?
    Kyseiset moottorithan ovat täysin samaa sarjaa ja jos saan vielä ohjainboxin uuden moottorin mukaan niin ongelmia tuskin pitäisi ilmaantua :think

    Tarttis jeesiä viisaammilta onko mahdollista nakata alle suoraan uusi, isompi motti. Kokemusta bemarin moottorin vaihdosta löytyy joten ei huolta, että tarttis ihan alusta alkaen alkaa selittään prosessia. Ainoastaan se, että tuleeko esim. vaihdelaatikon tai muiden osien (perän, kardaanin, jarrujen...) kanssa ongelmia.

    Kiitoksia vastauksista

    Koodausta tarvinnee jos boksin vaihtaa, ajonestot ynnämuut väyläjutut.
    ex-E46 330 XD

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Onnistuu, mutta laita nyt suoraan se 2.8, kun kerran vaihtelet.

      Jätä kaikki boksit autoon ja irrota moottorin johdot koneesta, uusi kone sisään ja johdot kiinni. Oman auton dme irti ja sinne uudet moottorin ohjelmat.
      Last edited by Convertible; 11-09-2016, 22:44.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11079
        • Oulu

        #4
        Ei oo pakko koodailla. Luovuttaja autosta moottorinohjausboksi, ews boksi, ajoneston rinkula ja avainten sirut kohdeautoon, niin pelaa plug and play. Noita settejä voi ostaa myös ebaystä jos ei koneen mukana tule. Uudet boksit saa koodattua autoon NCS expertillä, mutta kone käy ja auto kulkee ilmankin.

        Jos saat pelkän moottorinohjain boksin, niin se pitää saattaa virgin tilaan ja sen jälkeen synkata INPA:lla auton oman EWS boksin kanssa, jotta koneen saa käyntiin. Tämä virgin tilaan saatto onnistuu esim. minulta. Ilman sitä EWS synkkausta ei voi tehdä.

        Ja pistä tosiaan suoraan b28 ellet sit satu saamaan b25 tosi helposti/edullisesti. Ite moottorinvaihtohan menee ihan pultti auki pultti kiinni hommana.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎