Pitkän aikaa meniki alumiiniosien kanssa ennenkuin korkkasi kierteet ensimmäisen kerran. Potilaana M54B30 -koneen öljynsuodatinjalan "ensimmäinen" pultinreikä (kuvassa merkittynä). Oli ylitiukalla ja paukahteli pois ottaessa, kiristäessä momenttiavaimella pomppasi löysäksi ennen 22Nm:ä ja huilaa tyhjää. Kierteethän sieltä tuli pultin mukana. Ensiapuna yritin putsata reiän ja pyöräyttää saman kierteen (M8) kierretapin, mutta se kierre ei ole pelastettavissa.
Onko seuraava steppi käydä Mätönetistä hakemassa M8-kierteenkorjaussarja (http://www.motonet.fi/fi/tuote/78636...rja-M8-x-125)? Kaveri meinaili että saattais upota alumiiniin ihan pelkällä tuon sarjan ylikokokierretapilla ilman porausta, kellään kokemusta? Vähän arastelen käsikoneeseen tarttumista ja kierteiden poraamista, ettei tule pilattua koko reikää.
Kävi kuitenki tuuri että noilla pulteilla on vain 22Nm speksattu kiristys, tuommonen kierre-insert toimii varmaan hyvin, jahka saa paikalleen? Vai mitä raati on mieltä toimintasuunnitelmasta?
Onko seuraava steppi käydä Mätönetistä hakemassa M8-kierteenkorjaussarja (http://www.motonet.fi/fi/tuote/78636...rja-M8-x-125)? Kaveri meinaili että saattais upota alumiiniin ihan pelkällä tuon sarjan ylikokokierretapilla ilman porausta, kellään kokemusta? Vähän arastelen käsikoneeseen tarttumista ja kierteiden poraamista, ettei tule pilattua koko reikää.
Kävi kuitenki tuuri että noilla pulteilla on vain 22Nm speksattu kiristys, tuommonen kierre-insert toimii varmaan hyvin, jahka saa paikalleen? Vai mitä raati on mieltä toimintasuunnitelmasta?
Comment