Tuli tuossa hankittua e32 m30b30 manual ja tarkistettua "pomminvarman" m30b30 koneen naputuksen syy, niin oli 1. sylinterin imuvenan pää sillä lailla läjään naputeltu, että loppui epäkeskosta säädöt, välys on jotakin >0.4mm.
Muissa venttiilleissä välys on about reilu 0.2mm eli kaikki muut ovat kunnossa.
Mikä tuon on todennäköisesti aiheuttanut?
Tässä on ilmeisesti ainoa keino napata se kansi hiiteen ja vaihtaa se venttiili + plaanaus ja mitä muuta tuolle kannattaisi samalla tehdä?
Venttiilivarren kumit nyt tulee mieleen kun kansi on samalla irti. Nokassa ei tuntunut ihmeellistä kulumaa/uraa.
Voiteluputken uusiminen vai saako sitä jotenkin puhtaaksi?
Kansipultit ja tiivistesatsi nyt oletuksena menee uusiksi.
Kannataako tuossa samalla vaihtaa kaikki venat vai tarkistuttaa koneistamolla(?) niiden pitävyys?
EDIT: Millaisella kannentiivisteellä kannattaa kasata, 1,72mm vaiko 2,07mm?
Ilmeisesti jos plaanaukseen menee niin paksummalla jotta jakorattaiden etäisyys säilyisi samana?
Muissa venttiilleissä välys on about reilu 0.2mm eli kaikki muut ovat kunnossa.
Mikä tuon on todennäköisesti aiheuttanut?
Tässä on ilmeisesti ainoa keino napata se kansi hiiteen ja vaihtaa se venttiili + plaanaus ja mitä muuta tuolle kannattaisi samalla tehdä?
Venttiilivarren kumit nyt tulee mieleen kun kansi on samalla irti. Nokassa ei tuntunut ihmeellistä kulumaa/uraa.
Voiteluputken uusiminen vai saako sitä jotenkin puhtaaksi?
Kansipultit ja tiivistesatsi nyt oletuksena menee uusiksi.
Kannataako tuossa samalla vaihtaa kaikki venat vai tarkistuttaa koneistamolla(?) niiden pitävyys?
EDIT: Millaisella kannentiivisteellä kannattaa kasata, 1,72mm vaiko 2,07mm?
Ilmeisesti jos plaanaukseen menee niin paksummalla jotta jakorattaiden etäisyys säilyisi samana?
Comment