Announcement

Collapse
No announcement yet.

IX:n kiertokankien laakerien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaneli
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 16

    IX:n kiertokankien laakerien vaihto

    Onnistusko kiertokankien laakerien vaihto ihan vaan ottamalla öljypohjan pois ja sopiiko koko öljypohja irtoamaan koneen ollessa paikallaan vai pitääkö nostaa koko kone pois?

    Rupes kone pitämään semmosta ilkeän kuulosta kolinaa ku nostaa kierroksia jonnehi 3000 tietämille.
    E30 316
    ex: E30 325IX
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Ainaki tuossa tavallisessa joutuu ohjausakselin löystämään ja työntämään hiuka taaksepäi, mutta muuten mahtuu tulee suoraa. Ei siis tietoa IX:stä, mutta jos tää tieto jotai auttais...

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Etuperän joutuu purkamaan pois tieltä. Öljypohja saattaa jotenkuten mahtua irtoamaan sen jälkeen..
      ---

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Samalla kannattaa kiinnittää extrahuomiota kampiakseliin(että kaulat kunnossa). Ettei vaan olisi ottanut jo itseensä. Joku tässä juurikin kirjoitteli samasta onkelmasta ja laakerien vaihto ei auttanut.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • Kaneli
          Newbiemmer
          • Jan 2004
          • 16

          #5
          Joo, mäki just luin sen viestin ja rupes vähä huolettamaan että riittääköhän pelkkien laakerien vaihto...

          Oiskohan se sitte loppupeleissä helpompi ku nostas koko koneen pois ku ruveta purkamaan etuperää yms tieltä?
          E30 316
          ex: E30 325IX

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Ei se konekaan ihan helpolla nouse.. On niin perkeleen pitkä. Ainakin tomaattimallissa vaihteisto on kivasti kiinni lohkossa ja niiden erottaminen on fakiirin hommaa. Toisaalta kun sen koneen saa kokonaan konehuoneesta ulos, niin sille voi samalla tehdä muutakin huoltoa/siistimistä tulevaisuutta varten.
            ---

            Comment

            • Kaneli
              Newbiemmer
              • Jan 2004
              • 16

              #7
              Joo, siihen tulokseen me tultiin että nostetaan koko motti pois. Pitää lueskella jos ois jotain juttua semmosesta operaatiosta..

              Mitä kaikkea kannattas samalla tehä ku on kone irti?
              E30 316
              ex: E30 325IX

              Comment

              • DiisseliKiisseli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 550
                • Uusimaa

                #8
                Ketju ja ketjunkiristimet/laahaimet tms. tulis ainakin mieleen.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Tuo on hihnakone. Sen hihnan ja kiristimien/rullien vaihto voisi olla OK.

                  Kampiakselin takastefa, kytkinlevy/asetelma, tiivisteet jne muut joihin on vaikea päästä käsiksi kun motti on paikallaan.
                  ---

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎