Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT-Thermon asennusohje E6x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torppa
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 291
    • Vihti

    #16
    1500kld malli asentui 35d:hen.
    Nyt kyssäri, onnistuuko idriven independent modella lämmittämään sisätilaa? En meinaan independent modella saanut lämmintä tulemaan sisätilaan(?). Pitäisikö ohjelmoida independent heater jotta saisi ilmaläpät kääntymään kuumalle tms?
    ------------------------------------------------
    Entiset:
    E61 535D M-sport 11/-05
    E61 535D M-sport 12/-04
    E46 330D Touring 11/-03
    E36 325i Coupe 8/-92
    E30 318i Coupe -89

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      #17
      Originally posted by Bemu Z3 View Post
      Viittasin tuolla kommentillani toiseen Threadiin... TT-Thermo moottorilämmitin.

      Mulla oli viime talvena MB Vitossa tuollainen vastaava Calixin paska.



      Viton oma webasto kadut.
      2 kertaa lämmitin sillä konetta, TAI SIIS YRITIN. "Lähellä" olevat suorat muovi liitokset, kulmaliitokset suli kuumuudesta ja tuli nesteet pihalle. Oisikohan lähin muovinen liitin ollut 15 cm päässä, tokalla kerralla + 20 cm päässä.
      Aamulla sit ihmetystä kummaa, kun nesteet pihalla. "Lämmitin" pois ja tilalle putkenpätkä ja lisää nestettä. EN YRITTÄNYT ETSIÄ kolmatta kertaa enää mitään paikkaa.
      Korjaututin prkle risan webaston...

      Hyvä jos ootte saaneet toimimaan, mulla oli paska kokemus...
      Ei hän tuota nyt oikein "vastaavaksi" voi sanoa kun ei ole integroitua kiertovesipumppua eikä vissiin edes termostaattia tuossa mallissa ja tehoa vain 1/3 tt-thermoon verrattuna. Tuollaisen kun vielä sijoittaa jonnekkin suht ylös moottorin nestepintaan nähden niin varmasti ylikuumenee koska neste ei kierrä kunnolla tai juuri ollenkaan. Itse aikanaan e39 ja e92 laitoin calixit ja ostin ylipitkät letkut niin että lämmitin tuli 30-40cm alemmas kuin valmistajan ohje oli, ihan sen takia että neste kiertäisi paremmin. Ihan hyvin nekin toimi kyllä mutta lämmitysaika oli paljon pidempi. TT-thermon kanssa tuollaisia ongelmia ei tule kun on termari ja pumppu Jos tuo nyt vain kestää niin enpä näe järkeä enää miettiä mitään calixin tai varsinkaan defan lelulämmittimiä. Calix myös myy erillistä kiertovesipumppua, joka maksaa jotain 230-250e. Siihen Calixin parempilaatuinen elementti 150e (PH500 missä on ainakin termostaatti) ja piuhat ja letkut niin alkaa pelkille osille tulemaan hintaa 2x tt-thermon verran.
      Last edited by Driver22; 20-12-2016, 07:36.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Driver22 View Post
        Ei hän tuota nyt oikein "vastaavaksi" voi sanoa kun ei ole integroitua kiertovesipumppua eikä vissiin edes termostaattia tuossa mallissa ja tehoa vain 1/3 tt-thermoon verrattuna. Tuollaisen kun vielä sijoittaa jonnekkin suht ylös moottorin nestepintaan nähden niin varmasti ylikuumenee koska neste ei kierrä kunnolla tai juuri ollenkaan. Itse aikanaan e39 ja e92 laitoin calixit ja ostin ylipitkät letkut niin että lämmitin tuli 30-40cm alemmas kuin valmistajan ohje oli, ihan sen takia että neste kiertäisi paremmin. Ihan hyvin nekin toimi kyllä mutta lämmitysaika oli paljon pidempi. TT-thermon kanssa tuollaisia ongelmia ei tule kun on termari ja pumppu Jos tuo nyt vain kestää niin enpä näe järkeä enää miettiä mitään calixin tai varsinkaan defan lelulämmittimiä. Calix myös myy erillistä kiertovesipumppua, joka maksaa jotain 230-250e. Siihen Calixin parempilaatuinen elementti 150e (PH500 missä on ainakin termostaatti) ja piuhat ja letkut niin alkaa pelkille osille tulemaan hintaa 2x tt-thermon verran.
        Laatu on kyllä melko heikko TT-thermossa. Kannattaa lukaista audifoorumilta asiasta. Siellä aloittivat paljon aikaisemmin näiden kanssa säätämisen, joten löytyy paljon enemmän kokemusta.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Laatu on kyllä melko heikko TT-thermossa. Kannattaa lukaista audifoorumilta asiasta. Siellä aloittivat paljon aikaisemmin näiden kanssa säätämisen, joten löytyy paljon enemmän kokemusta.
          Tuota omaa lämmitintä ostaessa kyselin näistä laatuongelmista, joista monessa paikassa rummutetaan. Viime talvena palautukseen näitä tuli kuulemma saman verran prosentuaalisesti kuin Defan ja Calixin tuotteita. Tälle kaudelle päivityksenä tuli parempilaatuiset tiivisteet, joiden myötä tilanteen pitäisi parantua entisestään. Näiden oikeiden tilastojen perusteella itsekin uskalsin TT-Thermon lopulta ostaa ja ainakin vielä on toiminut loistavasti. Väärin asennettuja lämmittimiä hajonneissa on myös paljon, jolloin vika on kyllä ihan muualla kuin tuotteessa, vaikka tuolloinkin on tietysti mukavampi haukkua tuotetta. Sen verran kannattaa tietysti käyttää aikaa ja vaivaa, että etsii luotettavan myyjän, jonka kanssa homma pelaa myös vastamäessä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Tojopa View Post
            Tuota omaa lämmitintä ostaessa kyselin näistä laatuongelmista, joista monessa paikassa rummutetaan. Viime talvena palautukseen näitä tuli kuulemma saman verran prosentuaalisesti kuin Defan ja Calixin tuotteita. Tälle kaudelle päivityksenä tuli parempilaatuiset tiivisteet, joiden myötä tilanteen pitäisi parantua entisestään. Näiden oikeiden tilastojen perusteella itsekin uskalsin TT-Thermon lopulta ostaa ja ainakin vielä on toiminut loistavasti. Väärin asennettuja lämmittimiä hajonneissa on myös paljon, jolloin vika on kyllä ihan muualla kuin tuotteessa, vaikka tuolloinkin on tietysti mukavampi haukkua tuotetta. Sen verran kannattaa tietysti käyttää aikaa ja vaivaa, että etsii luotettavan myyjän, jonka kanssa homma pelaa myös vastamäessä.
            Myyjä voi sanoa luotettavuudesta ihan mitä tahansa. Audifoorumia lukemalla saa ihan toisenlaisen käsityksen laadusta.. Siihen kun yhdistää sen, että tälläkin foorumilla joillekkin lopetettu takuu asioissa vastaileminen, niin ei ihan hirveästi herätä luottamusta. Toki saattan se olla, että ovat parempi laatuisia kuin alussa. Itse en ole vakuuttunut.
            Last edited by HTK12; 20-12-2016, 21:52.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Myyjä voi sanoa luotettavuudesta ihan mitä tahansa. Audifoorumia lukemalla saa ihan toisenlaisen käsityksen laadusta.. Siihen kun yhdistää sen, että tälläkin foorumilla joillekkin lopetettu takuu asioissa vastaileminen, niin ei ihan hirveästi herätä luottamusta (tt-thermo). Toki saattan se olla, että ovat parempi laatuisia kuin alussa. Itse en ole vakuuttunut.
              Foorumeita lukemalla ja oikealla omakohtaisella kokemuksella/tilastoinnilla kovasti iso ero. Minulla ei ole syytä epäillä kyseistä myyjää ja heidän tilastojaan palautuksista. Mikä on sinun omakohtaisen otoksen n?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Tojopa View Post
                Foorumeita lukemalla ja oikealla omakohtaisella kokemuksella/tilastoinnilla kovasti iso ero. Minulla ei ole syytä epäillä kyseistä myyjää ja heidän tilastojaan palautuksista. Mikä on sinun omakohtaisen otoksen n?
                Itse en lähtökohtaisesti luota myyjän väitteisiin, sen verran löytyy omakohtaista kokemusta kusettavista myyjistä. Milloin viimeksi olet myyjän kuullut sanovan, että ei kannata ostaa myymääni tuotetta, koska se hajoaa (olettaen, että myyjällä ei ole parempaakaan tuotetta esittää)? Toki jos haluat uskoa myyjän puheita, niin siitä vaan. Tilastoistakin saa ihan sellaiset kun haluaa kun merkkaa vaan ne hajonneeksi asennuvirheen takia. Otetaampa nyt vaikka esimerkki:

                Originally posted by -99 530DAT View Post
                Talven ajot kesti mulla 1850 wattinen 530D e61:ssä. Kyselin spostitse, että mitäs nyt? Ja vastaus oli, että asennusvirhe tai ilmaa järjestelmässä. Kun kyselin takuun perään, ei postiin enää vastattu. Se on seuraava ostettava sit saksan ebaysta.
                -Spöke
                Tuokin kun merkataan asennusvirheeksi, niin katsos kun alkaa tilasto parantua. Valhe - emävalhe - tilasto.

                Audi foorumilta löytyy käyttäjiä, joilla on vaihdettu useamman kerran lämmitin takuuseen. En näe miksi käyttäjät foorumeilla valehtelisivat lämmittimien hajoamisesta. Vastaavasti myyjän instressien mukaista ei ole kertoa tuotteen hajoavan usein, koska se haittaisi myyntiä. Itsellä ei ole omaa kokemusta tuosta lämmittimestä. Harkitsin kyllä jo vuosi sitten tuon ostamista, mutta audifoorumin käyttäjien kokemusten perusteella päätin jättää ostamatta. Jos jokaisella pitäisi olla omakohtainen tilastollisesti merkitsevä otos, niin luultavasti tältäkään foorumilta ei löytyisi montaakaan käyttäjää joka sellaisen voisi esittää. Jokainen toki muodostakoon itse oman mielipiteensä, tämä on minun. Ja saa vetää ihan vapaasti palkokasvit nenään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  #23
                  Olipas rapsakka otos argumenttivirheistä tarjolla tuossa postauksessa

                  Kovin helpolla en herneitä nenääni nettikeskusteluista vedeä (jos tuo oli siis minulle tarjoiltu) Joskus olisi kiva saada oikeita perusteluja noille väitteille. Tietysti tavallaan ymmärrettävää, että oikean datan puuttuessa sitä on vaikea esittää ja helposti lipsahdetaan mutuilemaan.

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by Tojopa View Post
                    Foorumeita lukemalla ja oikealla omakohtaisella kokemuksella/tilastoinnilla kovasti iso ero. Minulla ei ole syytä epäillä kyseistä myyjää ja heidän tilastojaan palautuksista. Mikä on sinun omakohtaisen otoksen n?
                    Tähän ohuesti liittyen, monetko imusarjan läpät ovat hajonneet, jos menee marmorilta kysymään...? Vastaus on suunnilleen "ei olla moisesta kuultukaan".

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by MakeH View Post
                      Tähän ohuesti liittyen, monetko imusarjan läpät ovat hajonneet, jos menee marmorilta kysymään...? Vastaus on suunnilleen "ei olla moisesta kuultukaan".
                      Todella ohuesti. Mitä luulet, onko merkkiorganisaatiolla kuitenkin nuo läppäongelmatkin tilastoituna omaan käyttöönsä, vaikka virallinen kanta muuta olisikin?

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3449
                        • Janakkala

                        #26
                        Originally posted by Tojopa View Post
                        Mitä luulet, onko merkkiorganisaatiolla kuitenkin nuo läppäongelmatkin tilastoituna omaan käyttöönsä, vaikka virallinen kanta muuta olisikin?
                        No nythän on melkoiset salalittoteoriat. foliohattu päähän.
                        Hei miettikää nyt aikuisten oikeasti, että kiinnostaako virallista tahoa eli merkkiliikettä / maahantuojaa jotkut 10 vuotta vanhat läppäviat?
                        Ei todellakaan kiinnosta, eikä heillä kenelläkään ole pienintäkään kiinnostusta ja resursseja tehdä minkään valtakunnan tilastoja...
                        On noissa taloissa ihan oikeitakin töitä ja ongelmatapauksia mitä puida
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          #27
                          Jos pelkää että hajoaa niin kannattaa asennututtaa se lämmitin virallisella myyjällä niin takuuasioiden kanssa ei ole ongelmia. Aika monella kaverilla noita on ja ei vielä kenelläkään ongelmia itse tekemällä säästää mutta niin kuin muidenkin korjauksien ja virityksien kanssa niin vastuu jää tekijälle.

                          Ja hajoaa ne Calixinkin letkulämmittimet, velipojalla kesti 2 vuotta vaikka oli varmuudella oiken laitettu. Itselläkin hajosi yksi mutta se johtui letkun hajoamisesta jolloin järjestelmään pääsi ilmaa. Foorumeilla vaan kerääntyy aina se porukka joilla ongelmia on. Aika monissa taloyhtiöissä ja työpaikoilla on käytössä pulssisähkö mikä hajottaa defat että calixit ja tämän lämmittimen osalta tilanne tuskin on parempi.

                          Kaverille paikallinen jälleenmyyjä asensi vasta lämmittimen ja olivat laittaneet sen lappeelleen kun ei ollut vissiin muuten mahtunut... olivat sanoneet että jos hajoaa niin tuoda auto sinne niin vaihtavat uuden
                          Last edited by Driver22; 21-12-2016, 09:01.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Spetke View Post
                            No nythän on melkoiset salalittoteoriat. foliohattu päähän.
                            Hei miettikää nyt aikuisten oikeasti, että kiinnostaako virallista tahoa eli merkkiliikettä / maahantuojaa jotkut 10 vuotta vanhat läppäviat?
                            Ei todellakaan kiinnosta, eikä heillä kenelläkään ole pienintäkään kiinnostusta ja resursseja tehdä minkään valtakunnan tilastoja...
                            On noissa taloissa ihan oikeitakin töitä ja ongelmatapauksia mitä puida
                            Ok, kiitän tästä faktasta

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Ei kannattane TT-thermoon rahojansa pistää kun samaa tavaraa saa tarvikeliikkeestä kolmanneksen halvemmalla...

                              Esim. Jyväskylässä Varaosakeskuksella 1 kW lämmitin defan liittimellä 99€. Ja vissiin sisälti jo defan kaapelin puskuriin.


                              Minkähän niminen kampe? Fiksuksen kautta ei ollut saatavilla mitään vastaavaa.
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • Kusilaitu
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 704
                                • Seinäjoki

                                #30
                                TT-Thermon laite on oikealta merkiltään LFBros/Luzand. Samaa saa tilattua Aliexpressistä Defapistokkeella: https://www.aliexpress.com/item/Free...2e1b2e0eHt1ZCW
                                Last edited by Kusilaitu; 03-10-2018, 15:33.
                                ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎