e46 320i -02 Automaattilaatikko ongelma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jousimitsu
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 12
    • Espoo

e46 320i -02 Automaattilaatikko ongelma

Oon suht uusi foorumin käyttäjä, joten en oikein tiedä mistä lähteä kyselemään ja hakutoiminnolla en löytänyt vastaavanlaista tilannetta..

Eli mun e46 320i -02 automaattiloota alkoi temppuilemaan :/
    Ajoin loivaa alamäkeä kävelyvauhtia, kunnes kaikki vikavalot mitkä syttyy kun kääntää avaimen asentoon 1, alkoi palamaan (siis ajon aikana!)
    tunsin kuinka ohjaus jäykistyi ja mitä nyt olen bimmerfoorumeilta sun muualta lueskellut, mun auto meni vissiin ''limp modeen'' lisäksi ''D'' kirjaimen viereen ilmestyi (!) jos en väärin muista. Hätäännyin ja pysäytin auton. Sammutin auton, odotin hetken ja googlasin hysteerisesti mikä meininki ja laitoin auton takas tulille. Ajoin himaan pitkän matkan enkä huomannut mitään normaalista poikkeavaa, ihan kun mitään ei ois tapahtunut :think

Vein bemmin pajalle, jossa lyötiin testeriin ja itse testeri ei löytänyt mitään taustatietoja kyseisestä viasta, ilmoitti vaan että vikamuistissa olis P0732 - Gear 2 Incorrect ratio.

Sanoivat, etteivät halua sekaantua näihin bemarin vaihteistoihin ja että mun pitäis olla yhteydessä johonkin vaihteistoihin erikoistuneisiin firmoihin, mutta mitä nyt on kauhutarinoita tullut lueskeltua niin jengi on joutuneet uusimaan koko laatikon?

Voiko joku viisas vähän valaista mua että mikä mahtaa olla ja pitäiskö ryhtyä toimenpiteisiin kun kerran toimii eikä ole oireillut siitä lähtien?

Iso kiitos etukäteen!
    Ilmaista ruokaa on vain rotanloukussa.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

http://www.engine-codes.com/p0732_bmw.html

https://www.obd-codes.com/p0732

Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

Sanotaanko että mahdollisuuksia on.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• Jousimitsu
      Newbiemmer
      • Oct 2016
      • 12
      • Espoo

Kiitos nopeesta vastauksesta ja vaivannäöstä kaivaa noita linkkejä!

Olenkin lukenut ympäri ämpäri aiheesta ja jotenkin mun on vaikea uskoa että mitään vakavempaa vaihteistossa olisi, sillä mittarilukema 193tkm ja viimeiset 6tkm mitä olen ajanut siitä lähtien kun auton ostin, on vaihteisto vaihtanut vaihdetta silmään aivan helvetin sulavasti ja se on ollut myös iso tekijä siinä miksi oon aivan rakastunut tähän autoon.

Joku mainitsi että vika voi johtua viallisesta ABS-moduulista tai anturista

Tuo hiukan mielenrauhaa, sillä noin viikko sitten mulla syttyi abs ja luistonesto valot samanaikaisesti päälle, ilman että pidin sitä DSC nappia pohjassa. Eikä ne valot lähtenyt veks kun painoin. Noh, vein testattavaksi ja totesivat että just ABS moduuli tai anturi heikossa hapessa. Nollasivat vikakoodin, jonka jälkeen ei oo oireillut, mutta tiiän ettei ne ole kunnossa.

Unohdin mainita, että silloin kun mulle kävi tämä vaihteisto dilemma niin se loiva alamäki mitä ajoin, oli niin sanotusti peilijäässä.

Voiko olla, että just nää ABS hässäkät ei just sillä hetkellä toiminut niinkun pitää, ja auto meni siihen limpmodeen ja puski vaihteisto vikakoodia sen takia ettei onnistunut laittaa kakkosta silmään koska se luistonesto systeemi jotenki häiritsi sitä ? Tää kuulostaa varmaan kaukaa haetulta ja huonosti kuvailtu, mutta jotenkin vaan kellot soi kun joku mainitsi noista ABS:ssistä :think

Comment

• Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

ABS:n viat kyllä helpostikkin aiheuttavat hämminkiä laatikolle.

Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon aivan vielä.

Comment

• Jousimitsu
          Newbiemmer
          • Oct 2016
          • 12
          • Espoo

Kiitos vastauksesta!

Pidetään mielessä. Lueskelin tänään joltain foorumilta että jollain oli miltei samanlaiset oireet omassa e46 ja hänen ongelma ratkes yksinkertaisesti vaihdelaatikko öljyjen vaihdolla.

Aijon kokeilla sitä ensiksi

Comment

Working...
          X