Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä tarvii? 316i M40 -90> 320i M20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joonas_
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 81
    • Lahti

Mitä tarvii? 316i M40 -90> 320i M20

Haulla en löytänyt kummempaa juttua kyseisestä tekniikanvaihdosta.

Eli mitä osia (moottorin ja apulaitteiden) lisäksi tarvisi vaihtaa? Etujarrut (tällä hetkellä jäähdyttämättömät), takajarrut (rummut), etutolpat+ iskarit, voimansiirto..

Jos on kokemuksia tälläisestä tekniikanvaihdosta niin juttuja luetaan mielellään. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään tuo M40 kun se syö nokka-akseleita kuin leipää.
    Last edited by _Joonas_; 20-05-2005, 19:32.
    E39 ///M5, E46 316i, E30 316i, E46 320i, E46 316ia
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

olis mun mielest kovis jos pistäis johonki topikkii et mitä tarvii mihinki tv:hen et ei tarvis kysellä iana samaa homaammaa niinku minä!!! OT mut ehdotus!

Comment

• _Joonas_
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 81
      • Lahti

OT: Se ois ihan hyvä homma. Nyt on vaan hyvät neuvot sen verran kalliit että olisi hauska saada "selkeitä" vastauksia sen sijaan että yrittää huonolla moottorintuntemuksella soveltaa muiden rojekteista tarvittavat muutokset. Kyllähän se viimeistään sitte selviää kun on pata pellin alla ja ajaa inssin luokse. Mutta budjetoinnin vuoksi olisi hyvä tietää etukäteen

Comment

• Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

Originally posted by _Joonas_
        Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään tuo M40 kun se syö nokka-akseleita kuin leipää.
        Ootko ikinä kokeillut vaihtaa öljyjä?

Comment

• _Joonas_
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 81
          • Lahti

Onhan noita vaihdeltu noin kympin välein. Ostin ton auton vasta viikko sitten ja ajattelin pienen nakutuksen johtuvan venttiilinnostimista (hydrauliset). Se on kaverin vanha auto ja olin joskus mukana katselemassa kun siihen vaihdettiin nokka ja ne hydraulinostimet. Keinuvipuja ei sitten taidettu siinä remontissa vaihtaa ja tänään vedin venakopan auki niin nokka on ihan selvää tavaraa. Sen remontin jälkeen on ajettu noin 20 tuhatta. Ei öljy ole varmaan kiertänyt oikein niinkuin pitäisi, tiedä vaikka nokka-akselin öljyputki olisi tukossa..? Noh nyt pitää remonttia tehdä joka tapauksessa niin mieleen juolahti tuo koneen vaihto. Saisi ne kutosen äänet ja ehkä vähän voimaakin..

Comment

• Guest's Avatar

Onhan noita vaihdeltu noin kympin välein. Ostin ton auton vasta viikko sitten ja ajattelin pienen nakutuksen johtuvan venttiilinnostimista (hydrauliset). Se on kaverin vanha auto ja olin joskus mukana katselemassa kun siihen vaihdettiin nokka ja ne hydraulinostimet. Keinuvipuja ei sitten taidettu siinä remontissa vaihtaa ja tänään vedin venakopan auki niin nokka on ihan selvää tavaraa. Sen remontin jälkeen on ajettu noin 20 tuhatta. Ei öljy ole varmaan kiertänyt oikein niinkuin pitäisi, tiedä vaikka nokka-akselin öljyputki olisi tukossa..? Noh nyt pitää remonttia tehdä joka tapauksessa niin mieleen juolahti tuo koneen vaihto. Saisi ne kutosen äänet ja ehkä vähän voimaakin..
            Hmmm..., 2.0 M20 ja voimaa ei kyllä välttämättä kuulu samaan lauseeseen , Eikös tuohon nyt samalla vaivalla vaihtais 2,5 tai isomman

Comment

• _Joonas_
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 81
              • Lahti

Vaihtaisi varmaan mutta se 2.0 M20 riittäisi minulle vallan mainiosti. Olen jo tottunut ajelemaan tolla mopolla ja se on riittänyt minulle niin ei se kulkupuoli varmaan huonommaksikaan muutu. Ja jarrujen sun muiden osalta taitaa selvitä pienemmillä muutoksilla. Kun eikös 320i ole pienillä tolpilla ja rummut takana pitäisi riittää..?

Comment

• Guest's Avatar

Vaihtaisi varmaan mutta se 2.0 M20 riittäisi minulle vallan mainiosti. Olen jo tottunut ajelemaan tolla mopolla ja se on riittänyt minulle niin ei se kulkupuoli varmaan huonommaksikaan muutu. Ja jarrujen sun muiden osalta taitaa selvitä pienemmillä muutoksilla. Kun eikös 320i ole pienillä tolpilla ja rummut takana pitäisi riittää..?
                320i on pienillä tolpilla ja rumpujarruilla takana, aattelin vaan kun olet vaihtanut tuon 2,0 koneen ja lyöt sen käyntiin ja huomaat että se ei tosissaan mene paljoa sen paremmin kuin tuo 1,6 niin mietit varmasti silloin että ois pitäny uskoa muita ja vaihtaa suoraan se 2,5

Comment

• _Joonas_
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 81
                  • Lahti

Niin siinä voi käydä mutta kaipa tuo vähän edes vähemmän kuluttaa kuin 2.5 kone.. Olen muutenkin tottunut ajelemaan aika hitailla autoilla niin ei se varmaan ongelma ole. Tuo 316i riitti minulle kulultaan, samoin VW Bora TDI 90hv, MB 200D, VW Jetta 1.6D, Nissan Micra 1.3 ja Alfa 156 2.5 V6 joka riitti vallan mainiosti

Comment

• Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

Niin siinä voi käydä mutta kaipa tuo vähän edes vähemmän kuluttaa kuin 2.5 kone.. Olen muutenkin tottunut ajelemaan aika hitailla autoilla niin ei se varmaan ongelma ole. Tuo 316i riitti minulle kulultaan, samoin VW Bora TDI 90hv, MB 200D, VW Jetta 1.6D, Nissan Micra 1.3 ja Alfa 156 2.5 V6 joka riitti vallan mainiosti
                    Enemmän tuo 2,0 vie kuin 2,5...

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by Bmw Master
                      Enemmän tuo 2,0 vie kuin 2,5...
                      Oikeessa oot, kiitos tuon 2,0 olemattoman alaväännön

Comment

• _Joonas_
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 81
                        • Lahti

Niin no voihan tuo olla tottakin. Saatan tässä pikkuhiljaa kääntyä sen 2.5 litrasen puoleen. Mutta mitäs kaikkea sitten tarvisi vaihtaa? Etutolpat, vaihteisto, kardaani, perä ja taka-akseli jarruineen. Aiheuttaako se ongelmia kun toi on vähäpäästöinen? Pitäisi nyt vaan saada toi rojekti jotenkin aluilleen kun auto seisoo pihassa odottamassa uutta moottoria, tai vanhan korjaamista. Mutta budjetti ei anna periksi tehdä molempia yhtäaikaa. Onko kokemusta mitä tuon kaltainen muutos käytännössä tulisi maksamaan..?

Comment

• Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

Niin no voihan tuo olla tottakin. Saatan tässä pikkuhiljaa kääntyä sen 2.5 litrasen puoleen. Mutta mitäs kaikkea sitten tarvisi vaihtaa? Etutolpat, vaihteisto, kardaani, perä ja taka-akseli jarruineen. Aiheuttaako se ongelmia kun toi on vähäpäästöinen? Pitäisi nyt vaan saada toi rojekti jotenkin aluilleen kun auto seisoo pihassa odottamassa uutta moottoria, tai vanhan korjaamista. Mutta budjetti ei anna periksi tehdä molempia yhtäaikaa. Onko kokemusta mitä tuon kaltainen muutos käytännössä tulisi maksamaan..?
                          Kaksi vaihtoehtoa:
                          1. Laita sinne toimiva M40 1,8. Helppoa ja toimivaa.
                          2. Myy pois ja osta 325i tilalle.

Comment

• _Joonas_
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 81
                            • Lahti

Katsotaan nyt miten käy. Kyllähän tonkin voisi kuntoon laittaa kun ei ole ajettukkaan kuin 180 tuhatta. Vaikka olisi se mukavaa jos jollain olisi ollut juuri 316i>320i tekniikanvaihdosta kokemuksia tai muuten vaan juttua.
                            Last edited by _Joonas_; 22-05-2005, 15:42.

Comment

• Haukkax
                              Newbiemmer
                              • Oct 2005
                              • 5

Haulla en löytänyt kummempaa juttua kyseisestä tekniikanvaihdosta.

Eli mitä osia (moottorin ja apulaitteiden) lisäksi tarvisi vaihtaa? Etujarrut (tällä hetkellä jäähdyttämättömät), takajarrut (rummut), etutolpat+ iskarit, voimansiirto..

Jos on kokemuksia tälläisestä tekniikanvaihdosta niin juttuja luetaan mielellään. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään tuo M40 kun se syö nokka-akseleita kuin leipää.
                              joo mulla ollu samaa vikaa nokka-akselin kans vaihettu vuosi sitte ja nyt entinen.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎