Voisko tän postaa viel parille muulle osiollekin? Kai nyt yks ois taas riittäny vai???
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
"offtopic" Tuli vaan tuosta perästä mieleen kun omasta autosta puhkesi viime reissulla takarengas ja vaihdoin vararenkaan 17" tilalle kun muut renkaat kooltaan 18". Jälkeenpäin ajateltuna ei taida tehdä kovin hyvää kun toinen rengas pyörii suhteessa lyhyemmän matkan kuin toinen rasittaen perää? Ajelin kuitenkin 300km takas kotia...
Tuossahan tuo nyt seisoo ennenkuin tulee uudet renkaat postista...
Tuo 18" tai 17" vannehalkaisija EI OLE yhtäkuin renkaan vierintäkehä. Eli siinä sinun käyttämässäsi 17" rengas voi olla halkaisijaltaan isompi kuin se 18".
Minkä kokoiset?
Eli tuon 18" vierintäkehä uutena on n.1930mm ja käyttämäsi 17":n vierintäkehä puolestaan 1895mm, eli tässä tapauksessa 17":n on vierintäkehän nimelliseroa tosiaan on n.35mm. jos 17":nen olisikin 45-profiilinen, olisi sen vierintäkehä n.1965mm. Eli vannehalkaisija EI KERRO renkaan ulkohalkaisijasta yhtään mitään.
Tässä tapauksessa tuo 17" ja 18" vierintäkehäero on sen verran pieni että sillä ei ole merkitystä suhteessa tasauspyörästöön.
Kysymys: Kuinka monta metriä saa tässä tapauksessa ajaa jotta tasauspyörästö joutuu pyörähtämään vierintäkehien erotuksena yhden täyden kierroksen?
Eli tuon 18" vierintäkehä uutena on n.1930mm ja käyttämäsi 17":n vierintäkehä puolestaan 1895mm, eli tässä tapauksessa 17":n on vierintäkehän nimelliseroa tosiaan on n.35mm. jos 17":nen olisikin 45-profiilinen, olisi sen vierintäkehä n.1965mm. Eli vannehalkaisija EI KERRO renkaan ulkohalkaisijasta yhtään mitään.
Tässä tapauksessa tuo 17" ja 18" vierintäkehäero on sen verran pieni että sillä ei ole merkitystä suhteessa tasauspyörästöön.
Kysymys: Kuinka monta metriä saa tässä tapauksessa ajaa jotta tasauspyörästö joutuu pyörähtämään vierintäkehien erotuksena yhden täyden kierroksen?
Comment