Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS koneenvaihdon jälkeen startti hiljeni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ebola
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 12

    525 TDS koneenvaihdon jälkeen startti hiljeni

    Saatiin tuossa kone vaihdettua ja kokeiltiin pari kertaa että kone lähtee käyntiin ja niin se oikein kiltisti tekikin. Vaan seuraavana päivänä startti pysyikin sitten aivan hiljaa. Nämä käynnistystestit oli tosi lyhyitä, pari sekuntia annettiin käydä.

    Voisiko olla niin, että elektroniikka on heittänyt päälle jonkin suojatilan ja ei siksi anna startata? Jos, niin voiko sitä ohittaa jotenkin?

    Tilanne tuossa ennen koetestausta oli se, että vaihdelaatikon (automaatti) öljyjä oli varmaan valunut pois ja käynnistäessä lauhdutin veti sisäänsä sen verran mitä sinne menee. Eli oisko mahdollista että nyt laatikossa on liian vähän öljyä ja elektroniikka on niin fiksu ettei anna käynnistää konetta. Öljyä voi nyt tietty valuttaa lisää lauhduttimen kautta.

    Tuossa käynnistystestin aikana ei ollut myöskään vesipumpun hihna kiinni, mutta oletan että se ei voi aiheuttaa mitään...

    Oikein en usko että olisi startti tässä välissä kymähtänyt, ja piuhojen liitoksia on kyllä tarkistettu. Käynnistäessä tulee normaalit valot kojetauluun, hehkut syttyy ja sammuu.

    Tosin koekäynnistyksissä ei kierroslukumittari inahtanut, että siinä voi olla joku anturin piuha huonosti kiinni.
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Eikai vaan keskuslukko ole päällä...ts. ajonesto blokkaa koneen?
    Ja autossa ovet auki?
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • ebola
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 12

      #3
      Tuo keskuslukitus oli hyvä vihje, vaan eipä kuitenkaan auttanut. Ilmeisesti ajonesto on mennyt itsekseen päälle, koska akku on ollut aika tyhjä ja sitä on tässä samalla latailtu pariin otteeseen, vaan ei tunnu juuri pitävän varausta. Outoa että ajonesto itsekseen napsahtelee päälle tolleen??

      Tuo minun e34 on todennäköisesti vuoden 1995 puolella tullut tehtaalta (tosin ei ihan selvinnut saksan rekisteriotteesta), että siinä on silloin elektrooninen ajonesto eikä mikään rele, joten sitä ei voine itse nolla vaan täytyy käydä näyttämässä pajalla.

      Kuulin että kaveri oli saanut koneen kuitenkin kauniisti päälle kytkemällä virtaa johonkin speciaalitökkeliin, jolla ajonesto voidaan ohittaa esim huoltotilanteessa ( ja tätähän käyttävät tietty pitkäkynnet kanssa). Jos on tarvis ja soveliasta, voin postata tänne tarkemmat tiedot siitä mistä tuo liitin löytyy, jos vaikka siitä olisi hyötyä. Jos sitä ei haluta julkisesti esille, voin kertoa sen meilillä kysyttäessä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎