Turboasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mabo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 499
    • Turku

    Turboasiaa

    Eli kone on m20b20 ja siinä on kkk:n ahdin. Kasaaminen kesti kauan mutta viimein eilen sain kaikki kuntoon. Ensikäynnistykselläkin jopa hörähti käyntiin mutta sitten jo 1/4 kaasulla seosmittari menee tappiin ja kone sammuu. No sittenpähän avasin kertovan pa-säätimen ruuvin aivan auki ja toimi hiukan paremmin mutta tänään kun lähdin ekalle ajolle niin auto tekee seuraavaa: Lähtee hyvin, kierrosten noustessa yli 1500rpm seosmittarin kaikki valot sammuu, tasakaasullakin. Kun sitten laittaa kytkyttimen pohjaan niin kierrokset alkaa seilata, 500-1000rpm, kunnes se n. viidennen "seilauksen" jälkeen sammuu. Ja sitten taas kaikki alkaa alusta. Mikä vikana? Saa liikaa pensaa? Vai liian vähän? Suuttimet ovat orkkikset, tulpat on ngk bp8es. Ahtoja kun alkaa tulemaan niin seosmittari "sammuu", ainakin luulisin sen tapahtuvan siinä kohtaa...

    Jos nyt on kyse siitä, että kone ei saa tarpeeksi löpöä niin ole ystävällinen ja tarjoa minulle jotain lisärikastussysteemiä, joka on a)halpa ja b)perjantaihin mennessä täällä. Yhteydenotot pm tai puh / 0443638683

    -Antti
    Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
    Nyk. E34 525ia
    Ex. E30 320tic
  • mika.h
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 799
    • haukipudas

    #2
    eiks siellä oo pa paine 0 jos säätöruuvi on aivan auki. kannattas mitata toi pa paine ihan ekkana.


    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2182
      • TKu

      #3
      Siltä kuulostaa joo,että bensaa ei saa ja jos oikeen joka valo seosmittarista sammuu ni on varmaan joo aika nollilla bensansaanti,ei oo kalliita jotkut teollisuusmittarit siihen säätimen kylkeen...

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        Ja tarkistappa sekin onko sulla oikein päin se, laitat väärinpäin niin sulla on paineet tapissa koko ajan. Ja kun aukaset ruuvin, käy kuten poijjat tossa kerto.
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • mabo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 499
          • Turku

          #5
          Originally posted by Dynamics
          Ja tarkistappa sekin onko sulla oikein päin se, laitat väärinpäin niin sulla on paineet tapissa koko ajan. Ja kun aukaset ruuvin, käy kuten poijjat tossa kerto.
          Väärinpäin? Kylkeen tulee vanhasta pa ja pohjasta menee paluuletkulle. Oikeinpäinkö? Pitänee katella joku mittari. Tosin perjantaina pääsen sporttiautoon niin jospa janne ossoo kattoo siellä... Myönnän, oon käsi!
          Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
          Nyk. E34 525ia
          Ex. E30 320tic

          Comment

          • mabo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 499
            • Turku

            #6
            Pääsinkin jo tänään käymään sporttiautossa. Laihaksi menee 0,6 ahdoilla, havaittavissa myös pientä nakutusta silloin. Mutta antaa aika reilusti löpöä osakaasulla. Vähän turhankin paljon. Lisäsuuttimia pitää laittaa ja sitten uudestaa dynoon. Vielä ei saatu kunnon lukemia mutta hyvältä näyttää
            Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
            Nyk. E34 525ia
            Ex. E30 320tic

            Comment

            • mabo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 499
              • Turku

              #7
              Tuleeko muuten pensa kiskolle samasta päästä missä on vakio pa-äädin? Vai mistä?
              Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
              Nyk. E34 525ia
              Ex. E30 320tic

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by mabo
                Tuleeko muuten pensa kiskolle samasta päästä missä on vakio pa-äädin? Vai mistä?
                tulee juurikin päinvastaisesta päästä. paineensäädin rajoittaa paluukiertoonmenevää tavaraa säätäen näin paineen jakotukissa halutuksi.

                Comment

                • mabo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 499
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Jubu
                  tulee juurikin päinvastaisesta päästä. paineensäädin rajoittaa paluukiertoonmenevää tavaraa säätäen näin paineen jakotukissa halutuksi.
                  Mikäs helvata se sitten on, siinä jakotukissa jakopäänpuoleisessa päädyssä oleva letku? Siinä päässä on säädin ja siitä paluuletku, sekä tämä "ylimääräinen" letku.
                  Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                  Nyk. E34 525ia
                  Ex. E30 320tic

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Ihmettelin kanssa tota kuvaa, että mikä helvetin letku siinä on? Eikä ainakaan mulla ollut siinä listassa edes kaikkia kuvasta löytyviä palikoita, eikö niitä sitten siinä moottorissa ole?
                    Last edited by herja; 29-05-2005, 00:48. Reason: muutettu väsynyt ihmettely järkevämmäks
                    Retard Member

                    Comment

                    • Miika Tissari
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1802
                      • Varkaus

                      #11
                      Mulla on ainakin sellainen suutintukki mihin bensan tulo letku tulee siihen paineen säätimen viereen.
                      E28 ///M-tech V8 -83
                      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                      Comment

                      • mabo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 499
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Miika Tissari
                        Mulla on ainakin sellainen suutintukki mihin bensan tulo letku tulee siihen paineen säätimen viereen.
                        Ilmeisesti siis minullakin? Saan siitä sitten helposti lisäsuuttimille pensaa...
                        Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                        Nyk. E34 525ia
                        Ex. E30 320tic

                        Comment

                        Working...
                        X