Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä MAF irrotukseen / puhdistukseen E70/3.0d/vm07 (M57N2)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekko
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 18
    • Kempele

Vinkkejä MAF irrotukseen / puhdistukseen E70/3.0d/vm07 (M57N2)

Onko kokemusta miten E70/3.0d/vm07 tai vastaavista koneista (M57N2) MAF anturin saa kätevästi irrotettua & puhdistettua ja/tai vaihdettua uuteen ?

Aika ahtaan oloinen paikka ruuvailla MAF irti tuloilmanputkesta ja ilmanputsarin rungosta.. Alimmat e torx ruuvit ovat aika piilossa.. :think

Itse anturia ei ilmeisesti pysty irrottamaan rungosta (ei ole ruuveja), vaan on anturi on valettu mötikkään kiinni ?
    X5 E70 3.0d
    ex-530 DAT
  • Veemu
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 269
    • Helsinki

Originally posted by ekko View Post
    Onko kokemusta miten E70/3.0d/vm07 tai vastaavista koneista (M57N2) MAF anturin saa kätevästi irrotettua & puhdistettua ja/tai vaihdettua uuteen ?

Aika ahtaan oloinen paikka ruuvailla MAF irti tuloilmanputkesta ja ilmanputsarin rungosta.. Alimmat e torx ruuvit ovat aika piilossa.. :think

Itse anturia ei ilmeisesti pysty irrottamaan rungosta (ei ole ruuveja), vaan on anturi on valettu mötikkään kiinni ?
    Eipä siinä auta kun purkaa, imuputki irti siitä maffilta ja ainakin e46 330dssä sen mahtu kääntää siihen viereen ja pikkuräikkä ja erikokosia jatkoja ja fikkari ja vaikka joku pikku peili niin kyllä ne saa sieltä auki, tosi vittumainen. Mulla meni varmaan tunti vaihtaa se...
    Käyttis: e91 325i
    Projekti: E36 M50 turbo

Comment

• ekko
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 18
      • Kempele

Kiitos rohkaisusta Sormet verillä, on sen verta ahtaat paikat..

Puhdistin MAFin näin alkuun kun en ole vielä ihan varma että vika olisi siinä, uusi maksaa sen 240e... Ei vaikuttanut toimintaan.

Putsasin myös MAP anturin.. Sama homma ei vaikutusta.

Tuolla viimeisimmät tästä 3F77 ongelmasta (M57N2 moottori)

Logattu dataa ehjästä ja tästä viallisesta autosta...
      X5 E70 3.0d
      ex-530 DAT

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎