Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20/B25 lämpömittarin ajelehtiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 241
    • Joensuu

    M20/B25 lämpömittarin ajelehtiminen

    Jees elikkä auto on muuten kondiksessa mutta yks juttu askarruttaa, lämpömittari heijailee toiseksi alimman ja keskimmäisen viivan väliä. Kun esim liikenne valoissa seisoksii jonkun aikaa lämmöt nousee puoleenväliin ja kun lähtee ajamaan nin se laskeutuu toiseksi ylimmän ja keskimmäisen väliin. autoon on vaihdettu termostaatti ja paisunta-astian korkki. kansivikaa autossa ei ole eikä kannentiiviste ole kärynnyt. ja viskokin tuntuu toimivan.. Niin ja mittaristonkin pitäs osapuilleen pelittää.

    Onko noissa missä kohden lämpötilan anturi ja onkoniis yleensä ollu vikaa??
    Niin ja talvella auto ei tehnyt tuota samaa se on ilmestynyt tässä noin kuukauden sisällä..
  • keisari88
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 128
    • Lappi

    #2
    onkohan nestettä tarpeeksi?
    BMW 523i Touring -98

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Luultavasti visko tullut tiensä päähän jos kerran nostaa valoissa lämpöjä, mutta ajossa pitää paikallaan. Käytettynä 30-40€, tarvike 80€ ja alkuperäinen BMW-osa taisi olla 180€. Sähköflekti n. 100 € kaikkineen jos ostaa ison, hyvän ja uuden tarvikeflektin ja virittelee sen paikoilleen.

      EDIT: Niin ja se, että visko pyörii, ei ole todiste siitä että se toimii.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Mulla oli samaa ongelmaa edellisessä termostaatissa, nykyinen pelittää hyvin. Eli vaihdoin kannen -> auton lämmöt oli aina ajossa alle keskiviivan. Seuraavalla termostaatilla (joka oli asteiden mukaan samanlainen) lämmöt aika kivasti keskellä.

        Viskon toimintaa voi arvailla antamalla auton käydä paikallaan lämpimäksi ja sitten työntämällä sormensa sinne. Jos ei satu ja viskon voi pysäyttää niin rikki on. Jos sattuu ja sormissa napsuu niin sitten se voipi olla ehjä...

        t.Ville

        ps. älä ny ittees telo

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11720
          • Kouvola

          #5
          aika yleistä näissä bemareissa toi viisarin heiluminen...muistaakseni se toiseksi ylin viiva on 80 astetta ja keskimmäinen 90 astetta että se ero nyt ei mitenkään ihmeellinen ole...

          itelläkin on koko ajan toi viisari tossa alle puolivälin 80 asteisella termarilla et jos sen sinne puoliväliin haluaa ni hommaat vaan korkeammassa lämpötilassa aukeavan termarin!

          jos visko on paska ni se rupee melko nopeasti nostaa lämpöjä yli puolenvälin

          Comment

          • jupe_84
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 241
            • Joensuu

            #6
            termari on 2päivää vanha alkuperäinen 80asteinen. visko ei aina takerru kiinni. mutta lämmöt nousee yllättävän nopeesti liikennevaloissa jonnii verran ylikeskiviivan..ja nestettä on tarpeeksi. epäilyttää toi mittaristo kun se ei kummiskaan poukoile samaan tyylin kun bensamittari .... vaan nousee pikkuhiljaa

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎