Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    M50 käyntiongelmia

    Eli M50B20 -91 ilman vanosta. Auto alkoi nyt toisen kerran sekoilemaan. Ajelin moottoritiellä noin 20 min samoin kuin edellisenkin vian ilmaantuessa. Moottoritien jälkeen kulutusmittari makaa lähes pohjassa kun kaasuun hipaiseekin, tehot katoaa, auto nykii, tyhjäkäynti seilaa 300-1500 rpm:n välillä ja toisinaan koko laite sammuu. Kun auton antaa vähän aikaa seisoa ja muutaman käynnistyskerran jälkeen vika on taas tipotiessään...Mistä voi johtua luulisi että vika jäisi edes päälle!
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Tuo odottelun jälkeinen normalisoituminen voisi viitata moottorinohjainyksikön vikaan, se kuumenee ja häiriköi?

    Comment

    • jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

      #3
      Originally posted by bmwe30touring
      Eli M50B20 -91 ilman vanosta. Auto alkoi nyt toisen kerran sekoilemaan. Ajelin moottoritiellä noin 20 min samoin kuin edellisenkin vian ilmaantuessa. Moottoritien jälkeen kulutusmittari makaa lähes pohjassa kun kaasuun hipaiseekin, tehot katoaa, auto nykii, tyhjäkäynti seilaa 300-1500 rpm:n välillä ja toisinaan koko laite sammuu. Kun auton antaa vähän aikaa seisoa ja muutaman käynnistyskerran jälkeen vika on taas tipotiessään...Mistä voi johtua luulisi että vika jäisi edes päälle!

      Käy lukemassa ne vikakoodit. Epäilen sitä lambdaa ja sit sullakin voi olla se "ohjelmallinen" häikkä/ominaisuus, eli kuulut siihen riskiryhmäsakkiin. Search kertoilee lisää tästä aiheesta aika paljon.

      Comment

      • Touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1310
        • Järvenpää

        #4
        Jatketaan selvittelyä mutta kun massamittarin piuhan irroittaa niin sama seilaus jatkuu (kierrokset vähän nousee) ja öljykorkin kun avaa niin seilaus loppuu! Mitähän helvettiä tuokin nyt sitten tarkoittaa.
        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

        Comment

        • Touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1310
          • Järvenpää

          #5
          Huohotinputki putsattu ja vika poistui ainakin toistaiseksi
          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

          Comment

          • Touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1310
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by jam75
            Käy lukemassa ne vikakoodit. Epäilen sitä lambdaa ja sit sullakin voi olla se "ohjelmallinen" häikkä/ominaisuus, eli kuulut siihen riskiryhmäsakkiin. Search kertoilee lisää tästä aiheesta aika paljon.
            Jep vika palasi. Ei muuta kuin auto testeriin, ja sitten perinteinen lambdan vaihto, vika katosi. Oli puhetta tuosta moottorinohjauksesta ja viisaat kertoivat että "ohjelmointi" tulee ajankohtaiseksi jos lambdoja rupeaa paukkumaan useita lyhyen ajan sisällä. Kertoivat myös että lambda-anturi hidastuu iän myötä, eli senkin takia suositellaan välillä vaihtamaan (tämä oli ainakin minulle uutta, anteeksi maalaisuuteni ). Suuri kiitos Habaracingille!!!
            Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
            Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎