Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b28 2jz männillä kyssäreitä.?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami_87_
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 57
    • hyvinkää/suomi

    M50b28 2jz männillä kyssäreitä.?

    Terse. Tosiaan olisi muutamia kysymyksiä liittyen m50 b28 kampuralla ja 135mm h-profiili kangilla.. ja kesä painaa päälle kovasti ja budjetti alkaa olee vähä finaalissa minkä vuoksi nyt ei oo oike varoja ostaa koneeseen uusia takoja..

    Eli käykö 2jz männät suoraa m50 kankiin ja millanen puristus tulee 2jz männillä 135mm kangella..? Kestääkö m50 lohko ahdettuna jos poraus on 86mm. Tehotavoite olisi 600-700hv..
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Tällaiset jutut olis varmaan helppo itsekin selvittää. Männäntapin halkaisija on sama, eli sen puolesta sopii. Puristuskorkeus on jotain 30 mm luokkaa, eli sen puolesta ollaan varmaan rajoilla. S54 lohkossa on 87 mm poraus, eli kai se 86 mm jotenkin voi M50 lohkossa toimia, mutta kuinka pitkään, niin sitä ei tiedä kukaan.


    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      #3
      Eikö täällä foorumilla joku vastaavan koneen tehnytkin. Etippä projektiosiosta juttua. Eihän siinä muuta kuin sylinteriväli alkaa mennä melko pieneksi jollon äkkiä kannentiiviste vuotaa pyttyjen välillä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4



        Tuosta etteepäi, keskustelua löytyy kummassakin mistä löytää eteenpäin.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Jarpeli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 510
          • vaasa

          #5
          Mikäli oikein muistan niin muutama projekti täältäkin tosiaan löytyy, mutta koneen kasauksen jälkeen on ollut kovin hiljaista. Eli ei ole oikein kokemus peräistä tietoa.
          Muistaakseni supran männillä tuli jotain 10:1 luokkaa puristukset ja paljerako oli ok mutta miten venttiilit sopii supran koloihin siitä ei ole tietoa.

          Comment

          • Jebbunen
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 514
            • Pirkkala

            #6
            Tuossa se meidän tallin pihassa makaa , toimii kyllä säädetty ei ole vielä kunnolla

            Porsche

            Comment

            • Joni*
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 192
              • Vaasa

              #7
              Tuolla oli ihan hyödyllistä tietoa jos haluaa puristuksia laskea:


              Itellä on tuollaset odottamassa stg2 konetta joskus hamassa tulevaisuudessa. Eli nuo gte versiot vaikuttaisi aika soppeleilta puristusten puolesta. Taisi olla puristussuhde karvan vajaa 10 kun joskus laskettiin athenan tiivisteellä ja 135mm veiveillä. Käteen nuo ainakin tuntuu ja näyttää selvästi m52 vakiomäntiä vahvemmilta.

              Tuo venttiilien sopiminen on vielä tarkastamatta ja tuo 86mm poraus on kans vähän kysymysmerkki. Lieneekö noiden m50 vanos ja non vanos lohkojen välillä jotain eroa valussa joka vaikuttaisi maksimiporaukseen? Esim sylinteriseinämän paksuus vesitilaan. Itellä on vain vanoksellinen m50 lohko. Pitäisi päästä vertaamaan vanoksettomaan.
              Z3 Roadster 2.8 -00

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎