Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljypohja :sta pala pois, korjaus kemiallisella metalilla??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    Öljypohja :sta pala pois, korjaus kemiallisella metalilla??

    Eli homman nimi on semmoinen että tuli tuossa eilen vedettyä öljypohja kiveen ja siitä irtosi n.2*2cm pala, niin saisiko sen peitettyä kemiallisella metalilla??

    Käyn kyllä kysymässä maanantaina koulumme amiksesta osaako ne sen hitsata, mutta jos ei niin tuoi kemiallinen metalli on yksi konsti.

    Kaikki tieto on tervetullutta..

    Ja kyseessähän on alumiini pohja, ja kottero on 320i touring -89 ,m20b20 koneella..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    tikillä ainut mahdollisuus, enpä usko että on kovinkaan pitkäikäinen tolla kemiallisella metallilla.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #3
      Homma suosiolla ehjä. Tikillä hitsattukin saattaa haljeta hitsauksen vierestä kovalla pakkasella...
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        uuden hommaus, ei nytten oikein ole hyvä homma, kun pitäis keskiviikko aamuna ajaa Raumalta- Roihin, niin ei tuota aikaa ole paljoa.. Mutta jos löytyy ö-pohja sopivaan hintaan, niin yv on olemas eli tarjoa?

        Todennäköisesti se sais pelittää sen aikaa et pääsen roihin, sit vaihdettava se on kummiskin, viimeistään koneen vaihdon yhteydessä
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Mulla on hitsattu alumiinipuikolla ja sen jälkee kemiallinen metalli päälle, ei oo haljennu talven aikana. Mutta kyllä meinaan itsekkin uusia tuon, kun vaan löytää öljypohjan

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Mitä pitää ottaa irti kun otan öljypohjan pois??

            Olen ottanut kaikki miljoona 10mm kannalla olevat pultit irti, sitten sen jälkeen löysäsin vaihdelaatikon luota ne 4 13mm kannalla olevaa pulttia, löysännyt koneen korvallisia ja tunkannut konetta ylöspäin, mutta miksi se ei lähde irti??

            Meneekö öljypohjasta semmoinen huuli vaihdelaatikon sisään?? ja uskaltaako sitä koputella ulospäin iskuvasaralla, että ottaako se johonki kiini??
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              siellä vaihteiston päässä on viel 4 torx-kantaista ,mitkä pitää ottaa pois ,niin se alumiininpala joka on siin vaihteiston päässä irtoaa(se sama osa jossa ne 13mm oli). Sen alla viel niit 10mm kannalla olevia. Ja sit kun saat raolleen sen pohjan, niin sieltä välistä ö-pumpun pultit auki, niin et se pipahtaa sinne pohjan sisää, ja sit paineenrajoitin irti.., sit mahtuu tulee. Ite en nostanu konetta, vaan siirsin ohjausakselia pari senttiä ( pultit irti ja työnsin hiuka koria kohti)
              Last edited by ZoMbiE; 29-05-2005, 17:30.

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                juu, kiitoksia ZoMbiE...

                Huomasin asian itsekkin kun katselin erästä kuvaa öljypohjasta täällä, mutta tulee liikkaa purku hommaa, niin korjaan sen öljypohjan sillä kemiallisella metalilla ja ajan kotia... Siellä on aikaa/tilaa laittaa uusipohja kun saa hommattua.
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Öljypumppua ei tarvitse välttämättä irroittaa. Irroittaa vaan koneen korvalliset molemmilta puolin mutterit pois ja tunkkaa konetta ylöspäin ja löysää muutaman kierroksen hammastangon pultteja molemmilta puolilta. (kaks puolellaan 17mm kanta)
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4328
                    • Turku

                    #10
                    Mielikuvitus rajana

                    Voishan sen reiän paikata vaikka jollain pellillä tai vastaavalla ja ruuveilla kiinni.

                    Työkamun öljypohjaan laitettiin npt-tulppa.

                    Comment

                    • Jallu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 707
                      • Jänkhä

                      #11
                      Originally posted by jani73
                      Voishan sen reiän paikata vaikka jollain pellillä tai vastaavalla ja ruuveilla kiinni.
                      Voe heleve***n tunarit! Kas ku ette korjaa sitä öljypohjaa purukumilla tai maalarinteipillä ja lähe sitte ajeleen läpi suomen. Kuntoonhan se on laitettava kuitenkin, miksei sitten heti kerralla samalla vaivalla.

                      Voe ihimisen käsi, kaikille sitä autoja annetaanki..
                      "Mullehan EI vittuilla ilmaiseksi!!"
                      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                      BMW e30 M3
                      BMW e21 320i ja 316 (museorekisterissä)
                      Pojalla: potkumallin BMW (joku e36:n versio - lasten leluiksihan ne onkin tarkoitettu )
                      + muut lelut ja projektit

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Onko öljypohjan luona yhtään painetta?? vai mistä se mitataan kun sanotaan esim. et öljyn paineet 5bar??
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Jallu
                          Voe heleve***n tunarit! Kas ku ette korjaa sitä öljypohjaa purukumilla tai maalarinteipillä ja lähe sitte ajeleen läpi suomen. Kuntoonhan se on laitettava kuitenkin, miksei sitten heti kerralla samalla vaivalla.

                          Voe ihimisen käsi, kaikille sitä autoja annetaanki..

                          Kerropa pikku jallu, että jos öljypohjaan laittaa peltipaikan ruuveilla kiinni, niin mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, ettei öljyt muka pysyisi sisällä?

                          Taidatkin olla joku it-nörtti, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.

                          Comment

                          • Jeremias_touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 170
                            • Kuopio

                            #14
                            324d öljypohja

                            Tosta 324d:stä oli jotenkin vittumainen vaihtaa... koneen korvakot auki, ohjausakselin pultit löysällä, etuakseli löysällä, ja siltikin tuntu että jostain se prkl ahhistaa!

                            Oiskohan selvinny helpommalla jos ois kitkuttanu sen ö-pumpun irti ja puottanu sen sinne ö-pohjan pohjalle? No eniveissii, paska homma mut tulipahan tehtyy, ja ittehän naputtelin takas kiinni 6-kolopulteilla ja akkukoneella -> 100 kertaa nopeempi
                            RWD on pop

                            Comment

                            • Jeremias_touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 170
                              • Kuopio

                              #15
                              dii ja en suosittele kemiskk metallia - tuurilla ehkä kestää, ehkä ei -
                              itsellä kesti 1 kuukausi ja sitten taas alko kusemaan.. hommasin suosiolla uuden pohjan, vaihoin sen ja tulin neekerinä auton alta poies
                              RWD on pop

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎