Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljypohja :sta pala pois, korjaus kemiallisella metalilla??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #16
    Originally posted by jani73

    Kerropa pikku jallu, että jos öljypohjaan laittaa peltipaikan ruuveilla kiinni, niin mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, ettei öljyt muka pysyisi sisällä?

    Taidatkin olla joku it-nörtti, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.
    Meinasitko että ei muka vuotaisi ruuvinreijistä?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by Jeremias_touring
      dii ja en suosittele kemiskk metallia - tuurilla ehkä kestää, ehkä ei -
      itsellä kesti 1 kuukausi ja sitten taas alko kusemaan.. hommasin suosiolla uuden pohjan, vaihoin sen ja tulin neekerinä auton alta poies
      No jos se kuukauden kestää, niin se on pirun hyvin, että pääsen liikkeelle, mikä selviää ekasta viestistä..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by ropo
        Meinasitko että ei muka vuotaisi ruuvinreijistä?
        Possuflexiä vaan reilusti niin ei varmana vuoda.

        Comment

        • Jallu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 707
          • Jänkhä

          #19
          @jani73:lle (toivottavasti tuo 73 ei tarkoita älykkyysosamäärääsi, vaikka öljypohjan korjausidean perusteella pahoin pelkään sitä..) sen verran tiedoksi OT:na etten ole todellakaan mikään IT-nörtti, vaan hankin leipäni autonratissa. Tarkoitin tuolla kommentilla että minkä vitun takia sinne öljypohjaan pitää alkaa tekemään jotain patentteja kun samalla vaivalla hitsaa sen öljypohjan kuntoon tai vaihtaa sinne uuden pohjan. En tosin tunne teidän "turkkulaisten" toimintatapoja, mutta meilläpäin jos jotain tehdään, tehdään se kunnolla..

          Mietippä JMP2002 miltä tuntuu kun joku patenttipaikka vuotaa öljyt pitkin tietä ja öljynpaineen merkkivalo alkaa vilkkumaan jossain takahikiän ja peräkylän välillä ja lähimmälle huoltoasemalle on matkaa +50km. Kännykästä on loppunut akku jo aikaa sitten.. Ja kaikki tuo vain siksi että kuuntelit jotain ammattikoulun apuluokkalaista joka neuvoi sinua paikkaamaan sen öljypohjan pellinpalalla ja ruuveilla..
          Last edited by Jallu; 29-05-2005, 21:38.
          "Mullehan EI vittuilla ilmaiseksi!!"
          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
          BMW e30 M3
          BMW e21 320i ja 316 (museorekisterissä)
          Pojalla: potkumallin BMW (joku e36:n versio - lasten leluiksihan ne onkin tarkoitettu )
          + muut lelut ja projektit

          Comment

          • toofastforyou
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 286
            • Rauma

            #20
            Kummosta rallia sitä on taas ajettu ku se pohja on halki saatu?
            "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #21
              On noita korjattu kahella isolla prikalla, pultti väliin ja vitusti sikaa
              Ja hyvin on kestäny.

              Mut ainahan sitä nukkuu paremmin jos on uusi pohja kiinni
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by toofastforyou
                Kummosta rallia sitä on taas ajettu ku se pohja on halki saatu?
                Olis ees rallia ajanu, kun mentiin kawerin mökille niin oli semmoinen keskivalli tiessä, niin nappas varmaan 10*6*4cm kiveen nii irtosi palapohjasta.. vauhtia oli varmaan 10km/h. olisi pitänyt aikasemmin ajaa jo sen vallin päälle toiset renkaat niin ei olis kolahtanu..

                No ajamalla sitä oppii..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #23
                  Miettikääs tätä:

                  Kaverin E30 325:n ö-pohjaan tuli tietyömaan kivikon vuoksi n. 1x2 cm:n reikä, Kaveri ajo autolla n. 10 km kaupunkiin, tietämättä holesta mitään - valo ei syttynyt. Auto parkkiin ja katso: kaikki 5 litraa öljyä asfaltille kun moottorin sammutti. Selitys: Ö-pohjan etupotassa (syvennyksessä) on se yksi al-loiskelevy pystyssä ja hole oli tuon seinän "takana" imujalasta katsottuna. Senverran oli pumpulla imua, ettei vuotanut ennenkuin pumppu pysähtyi. Onniko onnettomuudessa? - luulisin!
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #24
                    Tzeimi, itsellä meni myös työmaan kohdalla ,ajoin sen jälken vielä 45 km ,ennen kuin syttyi tuo valo katossa, siitä kun sammutin auton, niin öljyt pihalle...
                    Siellä ö-pohjassa ei kovin hirveästi öljyä ole kun kone käy, varsinkin kun käy korkeammilla kierroksilla.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by ZoMbiE
                      Tzeimi, itsellä meni myös työmaan kohdalla ,ajoin sen jälken vielä 45 km ,ennen kuin syttyi tuo valo katossa, siitä kun sammutin auton, niin öljyt pihalle...
                      Siellä ö-pohjassa ei kovin hirveästi öljyä ole kun kone käy, varsinkin kun käy korkeammilla kierroksilla.
                      Eli kun öljypohjassa on reikä niin monoa vaan ihan sikana ja hyvin toimii...

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master
                        Eli kun öljypohjassa on reikä niin monoa vaan ihan sikana ja hyvin toimii...
                        juu varmasti..

                        Itse ainakin tiesin, että se on heikoin kohta, niin menin katsomaan että lohkesko, enkä painanu vain lämää tiskiin ja yrittäny kotia...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          Originally posted by Tzeimi
                          ..Kaveri ajo autolla n. 10 km kaupunkiin, tietämättä holesta mitään - valo ei syttynyt. Auto parkkiin ja katso: kaikki 5 litraa öljyä asfaltille kun moottorin sammutti..
                          Minäkin hyppäsin joskus hiekkatiellä tutussa nypyssä ilmalennon "uudella" E30 318:lla ja ihmettelinkin että jaappanilaisten jälkeen tuntui bimmeri otavan melko raskaasti alastulon.. En uhrannut asialle sen enempää ajatusta, kiirekin oli. 75 km ajon jälkeen pysähdyin huoltoasemalle ja sammutin auton. Avasin oven ja astuin öljylätäkköön. Tovin tuumailtuani huomasin kaiken öljyn tulleen omasta autosta. Kun koneeseen kaatoi lisää öljyä, se valui samantien asfaltille. Kaveri käynnisti auton ja lisäsin 4 litraa öljyä hitaasti koneeseen samaan aikaan. Näin pääsin taas tallille hitsailemaan peltipohjaan paikkaa.

                          Viime kesänä kaverin Seatin öljypohja tuli paikattua keskellä yötä ilman apuvälineitä Rotabond-tiivistemassalla, alumiinilevyn palalla ja pikaliimalla. Tässä öljypohjaakaan ei irrotettu. Kysyin hetki sitten kaverilta, että kauanko kesti ja vastaus oli että on yhä paikallaan, uusi pohja on sen verran hinnakas että saa jäädäkin.. Nyt ajettu noin 40 tkm.
                          ---

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by Jallu
                            Mietippä JMP2002 miltä tuntuu kun joku patenttipaikka vuotaa öljyt pitkin tietä ja öljynpaineen merkkivalo alkaa vilkkumaan jossain takahikiän ja peräkylän välillä ja lähimmälle huoltoasemalle on matkaa +50km. Kännykästä on loppunut akku jo aikaa sitten.. Ja kaikki tuo vain siksi että kuuntelit jotain ammattikoulun apuluokkalaista joka neuvoi sinua paikkaamaan sen öljypohjan pellinpalalla ja ruuveilla..
                            No jos ei muuta konstia ole, niin kyllä tuokin patentti kestää, koska eihän öljypohjassa mitään painetta ole.

                            On se muuten kumma kun öljynjalostuksen prosessilaitteissakin on kymmeniä baareja painetta, ja silti ne kasataan pulteilla ja ohuella metallitiivisteellä...miten ne voi kestää.

                            Eikä se öljypohjan hitsauskaan mikään sataprosenttisen varma ole kuvaamatta.

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Pohja on nytten korjattu kemiallisella metalilla, ja saa kuivua rauhassa loppu päivän ja sitten koulun jälkeen huomenna vetäsen öljyt sisään ja pitää alkaa tutkimaan että vuotaako, jos ei ala mistään vuotamaan kokopäivän aikana, voin hyvissä mielin lähteä puottamaan keskiviikko aamua kohti koti kulmia, jossa vaihdan uuden pohjan viimeistään, kun se kolahtaa uudestaan halki
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • TheLoial
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 1109
                                • Helsinki

                                #30
                                Rotabond on hyvää, suosittelen. Hintansa arvoinen

                                Ps. muissakin kuin öljypohjan paikkauksissa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎